Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

wacht / schuilhokje

Gestart door railman56, 04 maart 2012, 20:41:26 PM

Peter

#15
citaat:
Waarmee reinig je dat penseel, Peter ?


Je hoeft dat pensel niet echt te reinigen. Als het opdroogt "kan" het wat stijf worden 'afhankelijk van het gebruikte haartype) maar de eerste volgende keer dat je het in de lijm steekt is het terug soepel. Wil je dat penseel tussendoor voor andere dingen gebruiken kan je het altijd even met wat water en afwasmiddel uitspoelen.
Met vriendelijke groeten
Peter

railman56

#16
bedankt voor de reakties.[;)]
peter: welke profieltjes zijn er voor die ramen gebruikt? ik heb zojuist L profielen besteld van 0,8 x 0,8 en 1,2 x 1,2 mm. ik denk dat ik daarmee goed zit. voor uw ramen kunnen inderdaad platte profieltjes gebruikt worden maar voor mijn huisje lijken hoekprofielen beter tot hun recht te komen (fijnere afwerking op de hoeken tegenover 2 pl. profieltjes tegen elkaar). bedankt voor de lijmtip.
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Peter

#17
Marc de door mij voor deze ramen gebruikte profieltjes zijn die van Evergreen, de nummers 100, 101, 102 en 103, alle met een dikte van 0,25 mm. Op die plaatsen waar moulures nodig waren heb ik bv. een profieltje van 0,25 x 0,5 mm op een van 0,25 x 0,75 mm gelijmd.
Voor een hoek profiel zou ik dezelfde gebruiken, dus bv. aan de voorzijde een 0,75, (0,25 mm overstekend) en aan de zijkant een van 0,5. Als je die zorgvuldig doet zie je na er even met een schuurpapiertje van 500 niets meer van die naad.
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

#18
citaat:
Geplaatst door Peter
Voor een hoek profiel zou ik aan de voorzijde een 0,75 en aan de zijkant een van 0,5 - na  een schuurpapiertje van 500 zie je niets meer van die naad.
Zou ik ook doen. Misschien een malletje maken om de profieltjes op hun plaats te houden bij het lijmen.
Het spaart je een zoektocht naar die plastruct [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

railman56

#19
vermits ik hier geen van alle maten heb liggen wacht ik het antwoord van verschooten even af. normaal kunnen zij deze bestellen.
dus nog even geduld en dan kan ik misschien alles in 1 keer gaan halen.[:)]
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

railman56

#20


eigen uitvinding/probeersel om trapeziuimplaat te maken. dit stukje moet nog verder bewerkt worden, vooral de lijmnaad moet nog beter afgewerkt worden.



niet naar het schilderwerk kijken [:I] wel naar de kleuren [;)]
het is maar snel op een proefstukje gezet om te verifi?ren.
wat vinden jullie van beide?
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Steam.N

#21
Marc, zou je die buitenprofielen niet beter recht op recht aan te werken ipv in verstek?
De profielen lijken nog wat dik, tov het origineel.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

railman56

#22
jean, wat terug in het draadje staat reeds een verbeterde versie (en nog niet het definitieve want ik wacht nog op de juiste profielen), deze was enkel een proefstukje dat bestemd is voor het verticaal klassement. ik heb het enkel nog even gebruikt om de juiste kleuren te zoeken/proberen.
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

marc goovaerts

#23
En hoe zit de eigen uitvinding/probeersel van je trapeziumplaat ineen ?

railman56

#24
10-aderige flatkabel [:D]
3 stukjes aan elkaar gelijmd en op maat gemaakt.[;)]
zelfs met uitvergroting valt het nauwelijks op dat het eigenlijk geen trapezium is.
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

marc goovaerts

#25
Bedankt voor de verduidelijking.

Dat het niet echt trapeziumvrmig is, stoort totaal niet.

Trouwens, de (bus)hokjes die ik ken, hebben een golfplaatdak van glasvezelversterkt transparante kunststof. Oorspronkelijk melkwit, ondertussen nicotinegeel.

railman56

#26
marc,dan bedoel je de oorspronkelijke versie?
indien je daar een mooie foto van bezit en deze wil doorsturen ben ik je zeer dankbaar. of indien je nog van die originele hokjes weet staan in het antwerpse?
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

marc goovaerts

#27
Inderdaad, de oorspronkelijke versie.

Ziezo. Een paar detailbeelden van het bushokje in Alken.
Inclusief de wel heel typische betonsokkel.

Morgen reis ik naar Hasselt. In Heist-Op-Den-Berg zal ik eens uit het raam kijken om te zien in welke toestand de perronhokjes daar zijn. Ze zijn in ieder geval al in blauw/rood geschilderd.








railman56

#28
dikke pech [xx(][xx(]
PC is stuk en helaas niet alles op back-up gezet. ik dacht dit wel gedaan te hebben maar niet dus. reeds half afgewerkt artikel voor MSM en bouwfoto's zijn weg, alsook al mijn gegevens die ik verzameld had.[:(][:(!][xx(][V]
dit projectje dus maar even opzij leggen en misschien met nieuwe moed herbeginnen maar dat zal niet voor volgend modelbouwseizoen zijn (oktober).
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

railman56



al een tijdje geleden terug van nul herbegonnen omdat ik niet tevreden was met het resultaat. ik denk op het goede spoor te zitten (figuurlijk wel te verstaan). nog maar eens een andere bouwwijze gebruikt en fijnere stripjes. dit moet lukken.
wordt vervolgd
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn