Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Inspiratie?

Gestart door Gerolf, 04 maart 2012, 10:18:37 AM

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Steam.N

Is dat echt model-werk, of is dat 1:1?
Onvoorstelbaar!  Als die dat allemaal zelf gemaakt heeft ...
Gewoon exacte realiteit ...
Link is genoteerd !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Peter

Ja wadde, en dat in H0[:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

ToThePoint

Ja knappe dinges, maar als men dat wil bereiken moet men kiezen. een leven en de beschikbare tijd erin is te kort om een modelbaan te maken EN de zaken zo gedetaileert te doen. Op een diorama misschien wel, maar een zolderbaan ?
In elk geval daar kruipt enorm veel tijd in om dat te verwezelijken !
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Roy A1987

citaat:
Geplaatst door Peter

Ja wadde, en dat in H0[:D]

Is geen H0, maar 1/35 (of hier toch ergens in de buurt)

Peter

citaat:
Is geen H0, maar 1/35 (of hier toch ergens in de buurt)


Bij de beide andere op die link staat anders duidelijk 1/87 en dat is volgens mij nog altijd H0
Met vriendelijke groeten
Peter

bollen neus

Al? als mijn ogen me ook niet bedriegen ,dan lees ik hier toch ook 2 x 1/87e en de smic is een tafereel op schaal 1/32e.[:)]

Pol

Pfffft! Nu had ik eindelijk moed om aan iets te beginnen, maar bij dit zakt de moed me toch in de schoenen. Dit niveau is echt onevenaarbaar!
[:p][:p][:p][:p]
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Roy A1987

citaat:
Geplaatst door Peter

citaat:
Is geen H0, maar 1/35 (of hier toch ergens in de buurt)


Bij de beide andere op die link staat anders duidelijk 1/87 en dat is volgens mij nog altijd H0

Ja inderdaad bij die 2 links staat 1/87, maar daarom is dat op deze pagina nog niet [;)],
Recht van deze pagina staat: ?Blachksmith 1/35? als je hier tussen kijkt zie je een brandblusser die je ook tegenkomt in de hoek op de anderen pagina.


Het zag er mij wat "te gedetiaeerd" uit om 1/87 te zijn.

Dirky

wel degelijk 1/87 - ergens staat een stuk van 1 cent bij!

In H0 schaal kan je super detailleren. (zie ook m'n oud draadje met o.a. de gevel van caf? Leon en het stationsgebouw van Nederbrakel)

Nadeel is dat die graad van detaillering zoveel tijd vraagt dat een diorama van een vierkante meter al een echt maximum is om op een redelijke tijdspanne klaar te krijgen...
En een veel belangrijker les die ik eruit getrokken heb is dat het amper loont. Op macro-foto's zie je die superdetails, met het blote oog op een meter afstand gaat alles verloren.

En, als je zo werkt kan je je geen fouten permitteren want die vallen te snel op. Op de top-baan van E.Nouallier staat een zwevende gevel... en wees gerust, zoiets valt direct op!

Roy A1987

citaat:
Geplaatst door Dirky

wel degelijk 1/87 - ergens staat een stuk van 1 cent bij!

Ja de Auto Shop is 1/87, ga ik niet voor in discussie (zou ook onnozel zijn want dat staat ook onder in dat magazine [;)])

Maar voor die ander ben ik 100% allee 99% zeker dat die 1/35 is.
(het doodshoofd op de onderste foto vind je ook terug bij "Blachksmith 1/35" foto 3)

ik ga door hoor, ik ga door [}:)][:o)]

Steam.N

Als je naar de haakjes kijkt, waarmee het gereedschap aan de muur hangt:
Hoe fijn en klein zijn die ???
Dat gereedschap zelf, de naamplaatjes op de slijpschijven, de profielen met gaatjes in van het schap rechts, ...
Ik heb lang getwijfeld of dat wel HO was ...

En zoals Dirky zegt: je ziet die details niet, behalve als het fout is ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

sdz1976

Dit bedoel ik dus met gezellige rommel ;D
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1