Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

MSM 112

Gestart door doomslu, 26 februari 2012, 22:01:25 PM

doomslu

Volgende vrijdag zijn we al 2 maart! :0
Hoog tijd voor de nieuwe MSM! :p

www.modelspoormagazine.com
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

martintje

Goh, toevallig die 2 banen [:D]
Het is dat ik 2 maart geloof ik al iets te doen heb, anders was ik gelijk naar de winkel gelopen voor mijn favoriete leesvoer
Mvg Marty

Durango

Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Peter

Vanmorgen lag het nummer 112 in de dagbladhandel. Na even vlug door gebladert te hebben, vind ik het messe gedeelte wat magertjes uitvallen. Mischien ben ik wat bedorven door de MIBA messenummer dat ik dinsdag ontvangen had.
Goed het artikel over de Trix Hondekop. Even met weemoed terug denken aan de groene die ik jaaaaaren heb gehad (Trix International) en die toen, halverwege de jaren 60 toch een vrij duur model was.
Prachtig ook het gebouw dat Paul (C-Traccs) op de markt brengt. Proficiat
Met vriendelijke groeten
Peter

modeltreinbart

Ook ik heb hem deze morgen gaan halen bij de krantenwinkel (speciaal opzij gelegd voor mij ). Vind zelf dat het weer een behoorlijk nr is. Jammer dat er weer minder zelfbouw projecten in staan. Maar vind het artikel over landschapsbouw wel intressant. De 2 baantjes reportages moet ik nog eens goed door nemen maar vind de foto's al zeer mooi.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

gardevil

citaat:
...... Jammer dat er weer minder zelfbouw projecten in staan. ......

Hopelijk ligt hij vandaag in de bus.

Wat de zelfbouwprojecten betreft blijf ik de laatste tijd ook wat op mijn honger, heb net al mijn nummers nog een doorgelezen (waar een weekske griep al niet goed voor is) en het viel mij op dat in de eerste nummers er blijkbaar meer ruimte was voor allerlei zelfbouwprojecten, tips enz. het meer praktische gedeelte, terwijl de laatste tijd de nadruk meer komt te liggen op (grote) banen.
Niet dat dit niet mag, maar als modelbouwer zie ik tioch graag hoe andere bouwers probelemen aanpakken en oplossen of zelf tot het ontwerpen en maken van scenery komen.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Paulogic

Dank u Peter.[:I]
mvg,
Paul(ogic)

argilla

citaat:
Geplaatst door Paulogic

Dank u Peter.[:I]



Weer een prachtig nummer [:p]
Schot in de roos van C-traccs. Perfect afgewerkt, voorbeeldig model.Aanschaf dubbel en dik waard [:p][:D]

Wat betreft den 29. Prachtig model voorwaar . Blijkbaar van messing, quanta costa???? Hopelijk binnen "mijn" budget maar 'k vrees ervoor afwachten dus.

Luc ferm gedaan man dat "messe verslag".[;)]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

ToThePoint

Reeds gezien, gekocht en al half uit.
De type 29 interesseert mij ook. heb ook geen verdere info van wie wat waar en hoe.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

bollen neus

Kijk eens in draadje "aankondiging/nieuwigheden, Olaerts 29 NMBS in Nurnburg/prototype".[:)]

dieselfreak

De 29 van Olaerts zal in metaal uitgevoerd zijn met messing onderdelen, volgende maand verschijnt een folder met alle info. De prijs zal ongeveer de helft bedragen van het messing model van de 29 wat ongeveer 10 jaar geleden werd uitgebracht.
MC

Steam.N

Nummer 112 in de bus. YES!
Geen top-nummer, maar wel nuttige info.
Zeker de "vuistregels".
De banen Thanasse en Casselte nog eens herlezen, en idee?n opdoen.
N?rnberg: de N-schalers gaan wat op hun honger blijven zitten, precies.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

chef garde

Staat er geen fout in mbt de modellen die Olaerts uitbrengt?  Daar staat een foto met de Break New Look, stomer 29 en 2 rijtuigen.  In het artikel wordt gesproken van de motorwagen 41 die binnenkort uitkomt met nieuw chassis.

Wordt hier misschien de Break bedoeld ipv de motorwagen?

doomslu

citaat:
Geplaatst door chef garde

Staat er geen fout in mbt de modellen die Olaerts uitbrengt?  Daar staat een foto met de Break New Look, stomer 29 en 2 rijtuigen.  In het artikel wordt gesproken van de motorwagen 41 die binnenkort uitkomt met nieuw chassis.

Wordt hier misschien de Break bedoeld ipv de motorwagen?

Het gaat over de motorwagen reeks 44. Bij mij staat er 44... [?]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

chef garde

Klopt Luc, u heeft gelijk, net nagekeken.  Leesfout van mij, waarvoor mijn excuses!