Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

ZIMO DECODER

Gestart door janieburton, 24 februari 2012, 15:26:14 PM

janieburton

Heb in mijn Trix Re 1/1 TEE loc een zimo decoder 631D gezet en bij een vriend die zimo( persoonlijk heb ik geen DCC) heeft op zijn modelbaan die op synopsis bord een soort digitale terugmelding(ook blijkbaar van zimo)waarop men de loc nummer kan zien.

Bij mijn loc werkt dit niet alhoewel de dekoder er corect is ingeplaats, deze terugmelding wekt wel bij de locs van mijn vriend.

Is de dekoder stuk of is er iets anders aan de hand?



 

PietB

Ik kan in de specificaties van de Zimo 631 niets vinden dat er op duid dat er iets van terugmelding in zit.
Weet je zeker dat dit gaat zonmder tussenkomst van andere software?

grt P.

INFO

Hetgeen wat waarschijnlijk verantwoordelijk is voor deze terugmelding is RailCom, dit kun je aan en uit zetten via CV29 standaard staat het aan en is de default waarde van CV29 14.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

dgrr57

citaat:
Geplaatst door bossie

Ik kan in de specificaties van de Zimo 631 niets vinden dat er op duid dat er iets van terugmelding in zit.
Weet je zeker dat dit gaat zonmder tussenkomst van andere software?

grt P.

Op de site van Zimo :

FEATURES  - eine Liste f?r Alle.   ZIMO Lok-Decoder sind untereinander funktionell weitgehend identisch :

ZUGBEEINFLUSSUNG und R?CKMELDUNG

- Bremsstrecken DC, ABC (Anhalten ?ber asymmetrisches DCC-Signal), #8222;M?rklin-Bremsstrecke",
- ZIMO #8222;signalabh?ngige Zugbeeinflussung#8220; (HLU) mit Geschwindigkeitslimits in 5 Stufen und "Halt vor dem roten Signal",
- ZIMO Zugnummernerkennung in Verbindung mit ZIMO Digitalsystem und ZIMO Gleisabschnitts-Modulen,
- konstanter Bremsweg in zwei Verlaufsvarianten (Bremsung beginnt entweder immer sofort, oder umso sp?ter, je kleiner aktuelle Geschwindigkeit),
- RailCom: km/h R?ckmeldung, CV "on-the-main" Auslesen und best?tigtes Programmieren, RailCom Adressr?ckmeldung,   viele weitere RailCom Anwendungen sind eingeplant in zuk?nftigen Software-Versionen.

Er zit dus wel terugmelding in [;)]

In de engelse handleiding heb ik ook het volgende gevonden :

citaat:
Just now in 2011 (the year this manual is published), the future of RailCom is uncertain because the manufacturer ESU (after loss of key OEM supplier contracts) is working since 2010 intensively to use the RailCom method for expanding its own market position.
By taking advantage of a patent by Lenz (who entered into close cooperation with ESU), it is tried to keep other market participants away from using RailCom altogether, or to force compliance through controls and sanctions to the specifications issued by ESU (based on what their own command stations require).
Therefore, ZIMO is preparing an alternative method (in collaboration with other ESU damaged companies) but currently (June 2011) has no name for it yet:


Geen spoor van dit in de duitse handleiding [?]

janieburton

Heb vandaag een andere TRIX loc met ook eenzelfde zimo 631D decoder uitgerust en hier werkt de "Railcom" of de terugmelding en de loknummer is zichtbaar in de display.

Zal de cv eens laten aanpassen zoals "INFO" voorsteld
 

janieburton

Gisteren heeft mijn treinvriend gans de avond geprobeerd om de locnummer terugmelding aan de praat te krijgen met de handleiding van zimo erbij.
Ook hebben we gedaan wat Info voorstelde mbt cv29.

Niets helpt.

Weet iemand wat het probleem dan uiteindelijk zou kunnen zijn?

Of moet ik hem terugzenden naar zimo in Oostenrijk?
 

INFO

Waarschijnlijk zal de decoder de future nog niet ondersteunen en moet hij even een firmware update krijgen. De decoders van Zimo, kun je zelf upgraden met de juiste hulpmiddelen, of anders even contact opnemen met Zimo. CV7 uitlezen en je weet welke firmware versie er in de decoder zit, en daarna even de manual raadplegen en kijken vanaf welke versie Railcom ondersteund wordt.
Alleen de waarheid ligt in het midden.