Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Lichtprobleem bij Mehano 77 in AC met delta

Gestart door n/a, 20 november 2005, 14:35:06 PM

n/a

Hallo allemaal

Ik heb me net een Mehano reeks 77 aangeschaft en na het juiste adres te hebben laten programmeren, blijkt de verlichting niet te werken met een Delta-systeem. Ik ben dan terug naar de dealer geweest, maar die kon niet zien of de verlichting in waarde 1 of 2 stond in CV 50. In de handleiding staat in het Duits dat de Delta-modus (lichten branden constant, niet geregeld met schakelaar dus) waarde 2 is en in het Engels staat dat het waarde 1 is. De dealer heeft waarde 2 ingeschakeld en ik heb de indruk dat de nu lichtjes een fractie van een seconde een heel klein beetje knipperen, maar ze werekn dus niet!

Ga ik het beste nog eens terug en vraag ik om waarde 1 te programmeren? Of is dat eerder een fundamenteel probleem?

Alvast hartelijke dank

Ralf

n/a

En wat voor Merk /type decoder wordt er dan gebruikt in deze lok???

Wim.


svvander

Hey Ralf,

Dit is heel bizar. Heeft de verkoper dit ook geprobeerd met een ander model? Het kan misschien zijn dat er iets scheelt met de verlichting van de loc zelf? (Zou me verwonderen, maar bon). Anders volledig resetten en herbeginnen met de programtie van de CV's.
Het rare is, dat ik nergens CV50 op de handleiding terugvind!
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

n/a

In de handleiding van de Lokpilot die erbij stak, staan twee tabelletjes en ??n vermeldt CV 50 voor Delta-besturing. In de tekst staat het ook nog eens vermeld (ook daar staat het verschillend in het Duits en het Engels).

Ik heb de loc even analoog laten rijden en toen werkte de verlichting wel. Dus de verlichting zelf lijkt me ok te zijn.

Toch bedankt! Of weet iemand met zekerheid wat de juiste waarde voor Delta is in CV 50: 1 of 2?

Hartelijke dank

Ralf

n/a

De dealer heeft geen andere loc geprobeerd, want bij hem branden de lampjes normaal! Hij heeft namelijk M?rklin digitaal gebruikt om de loc te programmeren, maar hij had geen Delta meer om te kijken of de lampjes effectief werken bij Delta-gebruik.

Ralf

n/a

Ralf,

Het licht zal in Delta modus alleen branden als de lok daadwerkelijk rijd, als de lok stilstaat is het licht ook uit.

Als het een Lokpilot versie 1 is, dan moet het ingesteld worden via CV50

citaat manual.
50 Delta Modus Lichtsteuerung f?r Delta-Betrieb 01 oder 02 01
Lichter mit Lichttaste schalten (normal) 1
Lichter stets einschalten (Deltamodus) 2


Is het een lokpilot Versie 2.0 dan moet het ingesteld worden via CV49

citaat manual
49 Erweiterte Hier k?nnen Sie die Unterst?tzung f?r Bremsstrecken 19
Konfiguration aktivieren oder die Lastregelung abschalten
Bit Beschreibung Wert
0 Lastregelung Aktiv 1
Lastregelung Aus 0
1 DC Motor Pwm Frequenz
20 kHz Taktfrequenz eingeschaltet 0
40 kHz Taktfrequenz eingeschaltet 2
2 M?rklin Delta Modus
Delta Modus ausgeschaltet 0
Delta Modus eingeschaltet 4
3 M?rklin 2. Adresse
M?rklin 2. Adresse ausgeschaltet 0
M?rklin 2. Adresse eingeschaltet 8
4 automatische Fahrstufenerkennung
Fahrstufenerkennung DCC Format ausgeschaltet 0
Fahrstufenerkennung DCC Format eingeschaltet 16
5 LGB Funktionstasten Modus
LGB Modus abgeschaltet 0
LGB Modus eingeschaltet 32
6 Zimo Manual Funktion
Zimo Manual Funktion abgeschaltet 0
Zimo Manual Funktion eingeschaltet 64

Of het een versie 1 of 2 lokpilot is staat op het stickertje op de decoder.

Wim




n/a

citaat:
Geplaatst door rederijcker1

De dealer heeft geen andere loc geprobeerd, want bij hem branden de lampjes normaal! Hij heeft namelijk M?rklin digitaal gebruikt om de loc te programmeren, maar hij had geen Delta meer om te kijken of de lampjes effectief werken bij Delta-gebruik.

Ralf



Als de dealer de lampjes via de function schakelaar heeft laten branden, dan staat hij in normale modus. Als bij de dealer het licht brandde terwijl deze function op uit stond, dan moet het licht nu bij het delta systeem ook branden, er is namelijk geen verschil tussen Delta en Digital via een 6021 centrale.

Wim.

n/a

Het probleem is dat je niet kunt zien of waarde 1 of 2 is ingeschakeld bij CV 50. Dat beweerde de dealer althans. Hij gebruikt een M?rklin centrale en dan branden de lichtjes altijd, ongeacht waarde 1 of 2. Ik heb de lichtjes zelf zien branden in de winkel! Maar thuis branden ze dus niet...

Alvast hartelijke dank! Ik zal nog eens horen bij de dealer...

Ralf

n/a

Ik weet niet hoe handig je bent, maar van je Delta 6604 maak je zonder al te veel moeite een kompleet digital systeem, waar mee je ook kunt programmeren.

Kijk maar even op www.mrdirect.nl of op http://home.snafu.de/mgrafe/

Wim.

LokSound

Elke ESU-decoder (LokSound of LokPilot) ... dus ook in een 77, pas je het makkelijkst aan met een LokProgrammer van ESU (art. 53451).

Daar kan je 'aanklikken' dat je deze functie (hier standaard verlichting) op 'ON' wenst, van zodra de loc op de rails staat.
Zo eenvoudig.... Voor deze functie,de HOOFDFUNCTIE, heet dit aanpassing DELTA-modus .


Als je nog naar een tentoonstelling gaat en je hoort dat TRAIN SERVICE DANCKAERT aanwezig is... breng je loc mee en we passen dit gratis aan.

Zie ook de handleiding van de LokPilot decoder, in 't Nederlands op //wwwloksound.be


groten,


Patrick
LokSound Benelux+France