Type 53 en 29

Gestart door Peter, 19 februari 2012, 11:42:45 AM

Peter

Heb daarnet op de beurs in Merksem bij Guido Olaerts, deze beide modellen eens grondig kunnen (en mogen) bekijken.
In een woord: subliem. Zeker de 29 is (een waarschijnlijk door velen gewenst) prachtstuk geworden. Reeds op de eesrte blik zie je: dat is hem helemaal. Voor de rijders naar Belgisch voorbeeld zeker waard om op te wachten (en al geld opzij te leggen:))

De 53 is hier op het forum al eens getoond geweest, en hij is inderdaad prachtig en waard om te hebben.

Een mens zou al spijt hebben, geen Belgisch meer te doen (nee, ik verander niet)
Met vriendelijke groeten
Peter

janjozef

we wachten af, de 53 komt wel, en dan perfect is het goed. En die 29 is nu al mooi, en geen chinees meer maar een koreaan, op 5 maanden volledig ontwikkeld dixit guido

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

dieselfreak

Volgens Guido zou er ook een versie komen van de 29 met 1 koplamp zoals hij reed in de jaren 50. Weer iets om naar uit te kijken!
MC

loebaske

Er zou een set uitgebracht worden van de stoomloc 29 met 4 rijtuigen K of L aan een schappelijke prijs ter gelegenheid van 25J Olaerts.
Vanaf midden maart kan men intekenen.

janjozef

was dat niet een ander rijtuig omdat er al veel mensen de M, L of k rijtuigen al gekocht hebben zo heeft guido vorige week aan het zoete water gezegd

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

dieselfreak

Guido had het tegen mij over de 29 + een set L rijtuigen, volgende maand verschijnt een folder en dan kan je erop intekenen.
MC

janjozef

Op de website van O kan je nu een bestelbon downloaden voor de type 29

Jan

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Peter

De folder zat vandaag in de bus.[:)]

Zal eens moeten zoeken want ik heb een hele reeks foto's van de 29.013 opgenomen eind de jaren 70? in het station van Temse ter gelegenheid van een speciale rit. Vooraan op de lok staat net boven de bufferbalk een schild met B en de jaartallen 1926/1976 en twee Belgische vlaggen.
Weet iemand soms meer over deze rit??
Met vriendelijke groeten
Peter

argilla

kleine opmerking bij de folder.

betreft het telefoonnummer : op de omslag van de folder staat
tel 0032-42.33.94 fax: 032-011.42.89.15

op bladzijde twee staan bij de tel 032-42.89.15
                              fax 032-42-89.15 beide zijn de fax nummer.
Het enige goede telefoon nummer staat op de omslag.
waarschijnlijk heeft de drukker zich vergist bij het drukken van de folder. Niet erg zulke dingen kunnen nu eenmaal gebeuren.Het is gewoon een vermelding van mijnentwege om U niet te vergissen mocht je bellen naar Olearts voor een of andere reden.Meer niet.[;)]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

dieselfreak

citaat:
Geplaatst door Peter

De folder zat vandaag in de bus.[:)]

Zal eens moeten zoeken want ik heb een hele reeks foto's van de 29.013 opgenomen eind de jaren 70? in het station van Temse ter gelegenheid van een speciale rit. Vooraan op de lok staat net boven de bufferbalk een schild met B en de jaartallen 1926/1976 en twee Belgische vlaggen.
Weet iemand soms meer over deze rit??



Volgens mij was dat een rit in juni 1976 ter gelegenheid van de 50'ste verjaardag van de NMBS. De stoomlocomotief 29 die in de folder van Olaerts staat is de versie van de laatste stoomrit in commerci?le dienst van de NMBS op 20 december 1966.
MC

argilla

nog iemand gehoord of de 53 DCC is aangekomen ?
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door argilla

nog iemand gehoord of de 53 DCC is aangekomen ?



Neen ben ook nog steeds op de chocolade versie met nr 3720 en stelplaats antwerpen-dam aan het wachten
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

argilla

justekens nog eens gebeld. DCC nog niet beschikbaar wel voor binnenkort (???)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

janjozef

Ik heb beiden besteld maar voor de 29 geen voorschot betaald. Er ligt ondertussen al 2 jaar 500? van mij bij Olaerts

Jan


Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Johnnytrein

En hoeveel % intrest brengt dat op?
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about