rangeerdiesel 91

Gestart door mnieuwlaet, 17 februari 2012, 23:17:25 PM

mnieuwlaet

Had vraag gesteld of men ergens nog een kit van onze nmbs 91 rangeerdiesel liggen had! Het antwoord was dat men bezig was (opstart project)om deze loc in afgewerkt model uit te brengen. Maar eerst gaan ze nog hun AM programma afwerken.

chef garde

En wie is "men" en "ze" in dit verhaal?

Binco

Ik vermoed Jocadis, (zij hadden die kit's vroeger).
Inderdaad wel niet echt duidelijk uit eerste bericht!

Eender wie ze maakt, goed nieuws in ieder geval. [:D]

[:)][;)]

janjozef

Als "men" een afgewerkte vorm van een 91 op de markt brengt wil ik er wel eentje.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

loco

Voor zover ik mij kan herinneren, zou Jocadis in samenwerking met LS Models een nieuwe reeks 91 laten maken. LS Models heeft intussen ervaring met een gelijkaardige tweeassige diesel rangeerder voor de SNCF. Deze ervaring is nuttig voor het ontwerp van de Belgische Cockerill. Maar voor het zover is .... zal er nog heel wat water naar de zee vloeien.

dieselfreak

Dat LS Models dan eerst maar eens werk maakt van alle andere rangeerlocomotieven die de voorbije jaren zijn aangekondigd (reeks 73-74-82-84 en 85).
MC

itchy

wellicht pas voor na 2020, maar toch: goed nieuws! [;)]
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

mark7758

Alain vertelde op Nurnberg dat men dit jaar de rangeerdiesels ging maken. Zodra de serie 18 klaar was dat het volgende project.
Ik maakte nog een opmerking van zeker weten? Je heb ze pas 8 jaar geleden aangekondigd. En bevestigde dat en zei nee dit jaar nog.

Maar eerst zien en dan pas geloof ik het.[^][^]
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

bollen neus

Ik hou mijn zakken al lang dicht hoor als ik zoiets lees hier op het forum.[:)]

Sicco

De 91 in samenwerking tussen Jocadis en LSM is al een paar jaar geleden als 'project' aangekondigd. Ik sluit me verder aan bij de opmerkingen hierboven. De ervaringen met planningen van zowel Jocadis (met veel respect) als LSM (met heel wat minder...) zeggen genoeg over de planning van een gezamenlijk project [:D]

V.w.b. de 82/73, laten we hopen dat LSM nu eens woord houdt. Ben hun leugens zat.

dieselfreak

citaat:
Geplaatst door bollen neus

Ik hou mijn zakken al lang dicht hoor als ik zoiets lees hier op het forum.[:)]



Ja Eric, we weten dat jouw zakken alleen maar opengaan voor de aankoop van bolle neuzen. Ieder diertje zijn pleziertje zeker?
MC

conducteur

Veel beloven en weinig geven doet zotten in vreugde leven? Ik ben gene zot!
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

itchy

Als ik die prototypes van de M6 zie denk ik niet: "weinig geven" hoor. Ik heb geduld... Maar soit, ieder zijn ding.
citaat:
Geplaatst door conducteur

Veel beloven en weinig geven doet zotten in vreugde leven? Ik ben gene zot!

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

janjozef

Al duurt het iets langer, als het maar komt en dan goed is, dat is wat telt. Alles samen is onbetaalbaar

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

bollen neus

citaat:
Geplaatst door dieselfreak

citaat:
Geplaatst door bollen neus

Ik hou mijn zakken al lang dicht hoor als ik zoiets lees hier op het forum.[:)]



Ja Eric, we weten dat jouw zakken alleen maar opengaan voor de aankoop van bolle neuzen. Ieder diertje zijn pleziertje zeker?



[:D][:D][:D]