Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Luchtfoto's gezocht

Gestart door Eres, 17 februari 2012, 17:10:22 PM

Eres

Ik ben op zoek naar luchtopnames van containerterminals Liefst in de regio Antwerpen echter is geen must

De reden hiervoor is dat ik een terminal wil bouwen welke met aansluiting onder de grote containerkranen heeft oa op de haven terminals.

Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen

bedankt alvast

Wim

trainfreak

Al eens gekeken op google earth?
Of via google maps en dan de satellietweergave?
Spoorse groeten
Dimitri

Havoc

Voor vlaanderen heb je ook Geo-Vlaanderen: http://www.agiv.be/gis/diensten/geo-vlaanderen/?catid=8

Kijk naar "positiebepaling", de ortho's.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

eric

Zoals Dimitri al aanhaalde.
Bij Google "delwaidedok" intikken en daarna op maps en je krijgt dit,

http://maps.google.be/maps?q=delwaidedok&hl=nl&um=1&ie=UTF-8&ei=c6E-T72nAuOh0QXFuYysDw&sa=X&oi=mode_link&ct=mode&cd=3&ved=0CBQQ_AUoAg

Je kan het nog ferm inzoemen ook.



Eres

zover mogelijk allemaal bedankt. Dat van het Delwaide dok is wel heel
impossant en indrukwekkend wat een sporen lopen daar. Zal of mijn huis moeten uitbouwen of de baan inkorten

In ieder geval ontzettend bedankt

Wim

railman56

....en als je even naar linksboven gaat kom je bij de scheldeterminal... en als je naar boven gaat kom je bij BASF terminal maar die is jammer genoeg nog in aanbouw zo te zien (ze lopen met hun foto's een paar jaar achter[:D])
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

doomslu

De containerterminal van Athus is al meer op 'mensenmaat', doch desondanks nog zeer groot voor een schaalmodel.
Mijn artikel hierover is in MSM 61 verschenen.
Tik 'Terminal container athus' in op Google maps en je vindt een satelietbeeld...

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

OMC

Delwaidedok is de hometerminal van rederij MSC, op slechts 4 sporen laden zij hun treinen zowel voor NMBS Logistics als voor Crossrail. In het noorden van Antwerpen, ter hoogte van de Nederlandse grens heb je de terminal Antwerpen D.S.-Combinant (Noordland op Google maps) waar je ook een kraan vindt om treinen te laden. Terminal "Zomerweg" (jargon: Antwerpen-Angola) laadt ook container- en hupactreinen want daar is een terminal van IFB (Inter Ferry Boats, parter van Logistics). Keuze genoeg wat dat betreft!
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

C.B.

Op de Noorderlaan in Antwerpen (haven) zelf heb je ook nog de Hupac terminal zelf met zijn 3 nieuwe kranen en 6 sporen.
Kan je gewoon langs de straatkant bekijken.
Groetjes.
Claudio.

dirkkerckhofs

Voor mijn project Sint-Martens-Bodegem ben ik ook al op die site gaan zien, maar dan voor de hoogtelijnen. Er staan topografische kaarten op, maar met de hoogtelijnen maar heel rudimentair weergegeven. Zouden er meer gedetailleerde kaarten bestaan? Of zijn er andere manieren om de verschillende hoogtes van het terrein te meten? Ik heb er al aan gedacht om het terrein af te stappen met de fiets-GPS van mijn maat, want die geeft hoogtemeters aan. Maar ik vrees niet gedetailleerd genoeg.

Dirk

citaat:
Geplaatst door Havoc

Voor vlaanderen heb je ook Geo-Vlaanderen: http://www.agiv.be/gis/diensten/geo-vlaanderen/?catid=8

Kijk naar "positiebepaling", de ortho's.


Havoc

Als je betaalt misschien? Maar heeft er niemand een (oude) stafkaart van de streek? Het relief zal in al die jaren toch niet zo sterk veranderen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Eres

Er zijn voor zover ik weet van heel Belgie master kaarten te krijgen.
Je kan hierop met je cm. iedere vierkante meter op meten en omrekenen.

Je zou informatie kunnen vragen in een goede boekhandel die kunnen je zonder meer veel vertellen en anders misschien eens naar de betreffende gemeentes schrijven Meestal zijn er daar personen die heel graag en kosteloos je willen helpen.

Wim

arnaud

Dag,

Misschien hier ?

http://www.globalview.be/search.asp?pid=3&idp=511288&zc=2030&pos=3&back_pid=2

Jij can ook lucht fotos vinden in boeken zoals "La Belgique vue des oiseaux", "Belgique vue du ciel", enz. (sorry ik weet niet hoe dat zeggen in het Nederlands), dikwijls met antwerpse haven.

Ik eriner me een kleine boek, een paar jaren geleden:  .BE  waar jij kan een mooie foto van Antwerp dock vinden (kleine formaat, ongeveer 15*15cm beschikbaar ik oude boeken winkelen).

Arnaud
Kitbashing - NMBS tijdperk III - Studies van bouwmaterialen

dirkkerckhofs

Die stafkaart heb ik, maar door dat er nogal veel niveauverschillen zijn op een relatief kleine oppervlakte door taluds en ophogingen is die niet gedetailleerd genoeg.
citaat:
Geplaatst door Havoc

Als je betaalt misschien? Maar heeft er niemand een (oude) stafkaart van de streek? Het relief zal in al die jaren toch niet zo sterk veranderen.


Eres

Als ik jouw was zou ik toch eens gaan proberen bij de betreffende gemeente(s) te gaan praten of via de mail. Er zijn altijd mensen aanwezig die bereid zijn te helpen.

Ik heb die ervaring wel hier in de Ardennen, dus moet het in je eigen regio zeer zeker lukken.

Stafkaarten zijn eigenlijk nooit up to date. Als er vandaag een smalle weg loopt tussen twee weilanden en de boer verpacht die twee voor enkele jaren dan is dat weggetje morgen weg. Ik heb hier al zovaak diverse smalle verharden weggetjes zien verdwijnen t b v de boer

groet

Wim