Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Mehano 77

Gestart door Peter, 30 november 2004, 11:51:19 AM

janjozef

Als ge ziet hoeveel verschillende nrs er bestaan van de 77/78 dan kunt ge niet anders stellen dan dat het voor mehano een succes geweest is. Iedere modelliefhebber, die de mogenlijkheden heeft, heeft er wel enkele of nog meer gekocht dat is topmarketing. Tegen dat een nummer is uitverkocht een nieuwe reeks met een ander nummer en we verkopen weer. Natuurlijk zorgen voor een goede prijs en het model kan volledig worden uitgemolken. En dit meen ik proficiat MEHANO doe zo voort. Bij een gelijke strategie van de reeks 51 zal ik er ook enkele van bezitten.
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

svvander

Inderdaad, zoals al zoveel gezegd: een echte topper! Heeft veel te zien met marketing en marktgetting in het geval van Mehano. Tot voor enkele jaren geleden, sprak bijna niemand van Mehano... nu hebben ze bijna 1/3de (ik denk dat dit niet overdreven zal zijn) van de markt van de Belgische modellen ingepalmd. En ik meen te weten, dat over de kwaliteit van de machines in kwesties, weinig kan getwijfeld worden.

Proficiat naar Mehano toe en hopen dat ze de lijn doortrekken en deze nog zeker niet uitgeputte Belgische markt ten volle kunnen aanvullen.
Dat de andere 3groten (M?rklin, Roco en Fleischman) hier maar snel een les uit trekken zou ik zeggen!

Groeten,

Sven Vandersmissen
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

janjozef

goed gezegt, marklin komt zijn 59; slechts 1nummer, wie koopt daar nu 2 stuks van met 2 nummers gebeurt het wel
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

rgp

Dag,

De 77 is idd een prachtig model; alleen aan de kwaliteit van de motor en overbrenging moet nog iets verbeterd worden, want zoals ik reeds zei: 2 loks hebben het begeven en het was niet tijdens opendeurdagen en echt veel hadden ze niet gereden (zeker ??n niet)
Bij Mehano hebben ze idd een zeer goede marketing, maar men moet opletten om de markt niet te verzadigen; als men na de 77 onmiddellijk dezelfde strategie zou toepassen op de 51 zou men eens kunnen teleurgesteld zijn (de fabrikant, he), want men moet de kopers even op adem (lees sparen) laten komen.

Roland

Johnnytrein

Wat de reeks 59 van M?rklin betreft er zullen waardchijnlijk wel meerdere schilderingen komen maar zoals meestal bij M?rklin zal dat mondjes maat gebeuren .
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

JoVer

citaat:
Geplaatst door bartie

PB messingbouw verkoopt onder nummer 901068 leuningen voor de '77 in messing etswerk,zodat die plastieken eraf kan. Maar weet er iemand een merk en nummer van de verf die hiervoor gebruikt moet worden, want dat zou wel hetzelfde moeten zijn h??

Bart.

Op de relingen staan onderaan heel fijn enkele aanduidingen gedrukt. Op de (pastieken) Mehano relingen zijn die weergegeven. Als je deze vervangt door PB Messing relingen zijn de teskten er dan ook (als decal) bij geleverd. Of zijn de relingen van PB reeds kant en klaar geschilderd en beletterd?

Jo.

locomotion

Niks daarvan. Alleen messing die je zelf nog mag schilderen zonder decals er bij te leveren. ik denk dat PB zo fijn geen decals kan maken.
Trouwens wanneer je messing relingen plaatst zijn ze nog even kwetsbaar als de plastieken relingen. Een tikje ertegen en ze staan scheef.  Twee tikjes ertegen en ze staan krom. Drie tikjes en je zet de oude er opnieuw op. Dus heel mooi in de vitrine en zonder opschriften
Locomotion

janjozef

inderdaad de originele relingen zijn mischien niet de allermooiste maar voor locs die gebruikt worden wel veruit het makkelijkst, ge verbuigt ze en ze veren mooi terug.
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

JoVer

De originele relingen zijn fijn bedrukt en dat vind ik zeer positief. Minder positief is dat op 1 loc de kleur van de relingen niet gelijk is: er zijn 2 tinten geel gebruikt (is zo op alle 3 de 77'ers die ik heb). Daarnaast heb ik ??n loc waarvan ??n van de relingen een beetje verwrongen is. Ik dacht dat met messing exemplaren dat euvel minder zou zijn. Dat ze nog steeds fijn en kwetsbaar zijn dat begrijp ik.

Slotsom: ik houd de originele omwille van de opdrukken en omwille van de redenen die janjozef en locomotion aanhalen.

Jo.

Peter

Het kan verkeren zei Bredero en......terwijl de 77 en de 78 hier volop te krijgen zijn, klaagt men in Duitsland steen en been over het slecht verkrijgbaar zijn. Het is ooit al eens anders geweest nietwaar.
Heb vandaag nog een 77 verstuurd aan een Duitse kollega, die enkel loks verzameld (heeft geen baan)
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

n/a

citaat:
Geplaatst door maxim

Als ik naar de reeks 55 van marklin kijk,
dan denk ik dat we de komende jaren telkens wel 1 model met een andere nummer in nog eens een andere uitvoering per jaar kunnen verwachten.




Er mag gerust nog een gele 55 uitkomen vind ik. Zal 'm zeker kopen, vooral mocht het een Trix zijn. Eigenlijk zou een blanke loc zonder nummers waar je met enkele decals verschillende versies van kan maken nog een leukere oplossing zijn. Voor ons toch, voor de fabrikant minder, alhoewel... indien er maar 1 nummer is en je bent geen groots schilder dan blijf je maar wachten, en zij blijven met onverkochte dingen zitten...

doomslu

Heeft iemand een idee waarom er eigenlijk zo zelden ongenummerde locs op de markt komen ? Voor vele liefhebbers zou dat toch net een aansporing zijn om meer dan ??n exemplaar aan te schaffen ?

luc
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loco

De reden is simpel. Er zijn er maar enkelen die zich geroepen voelen om zelf een ander nummer op de loc te zetten, ook al wordt er een setje decals meegeleverd. Het laten maken van de decals kost ook geld. Je zou dus meer moeten betalen voor de loc in plaats van minder, en dat willen kopers blijkbaar ook weer niet. Het tamponeren is in vergelijking met decals simpelder omdat men toch bezig is met het drukken van andere locs. En wat wil je met alle andere beschifting buiten het nummer. Moeten die ook blanco of op decal geleverd worden?
Zo zie je maar
Loco

_______________________
www.de-pijl.be : met recent nieuws en tips

bartie

Hallo,

voor diegene die de plastiek reling willen veranderen in een fijn messingreling van PB-messingmodelbouw staat er eentje (nieuw) aangeboden op e-bay voor 1 euro (plus 1,5euro verzending) op http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=9058&item=7330144647&rd=1

Groetjes Bart.

ricky56

citaat:
Geplaatst door bartie

PB messingbouw verkoopt onder nummer 901068 leuningen voor de '77 in messing etswerk,zodat die plastieken eraf kan. Maar weet er iemand een merk en nummer van de verf die hiervoor gebruikt moet worden, want dat zou wel hetzelfde moeten zijn h??

Bart.



Vraag eens Paul, bij Rocky-Rail. Hij zal dat kunnen zeggen. Email is info@rocky-rail.com[;)]

Voor mijn belgische modellen, gebruik ik "Insigna Yellow" van Testors en ook de "Amarillo Intenso" (Deep Yellow) van Vallejo Model Color. Maar ik kan niet zeggen als die zijn dezelfde dan de Mehano's...

Ricky.

PS : scuseren voor mijn neederlands, maar ik ben franstalig en wou graag leeren om een beter neederands te spreken en schrijven.[:I]