Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Even voorstellen,

Gestart door Dirk Wuytack, 06 februari 2012, 21:08:58 PM

doomslu

#45
Een goede zaak dat de kronkel rechtsonder weg (onzichtbaar) is.
Je hebt al een mooie weg afgelegd! [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

#46
citaat:
Geplaatst door doomslu
Je hebt al een mooie weg afgelegd! [;)]
Zeker weten [8D]
Nu nog je station wat diagonaal, misschien het groene deel wat minder dicht bij het oranje [;)]
Maar vooral: hoe zit het met de bereikbaarheid? Stel dat er iets fout gaat, kan je overal bij?
Vooral uiterst links op je plan kan dit lastig worden ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirk Wuytack

#47
Bedankt voor jullie reactie Luc en Gerolf

En wat het linksonder gedeelte betreft daar zit inderdaad wel een probleem wat bereikbaarheid betreft, daar ga ik even bij moeten stilstaan voor dat op te lossen. Wordt vervolgd .

Gr

Dirk

Dirk Wuytack

#48
De stand van zaken nu.
Weet niet goed ivm inhaalsporen links, ze behouden of verwijderen zoek nog naar eventuele oplossing wat betreft bereikbaarheid onderaan.

Spoorplan zichtbaar gedeelte



Spoorplan onzichtbaar gedeelte



GR
Dirk

Gerolf

#49
citaat:
Geplaatst door Dirk Wuytack
...zoek nog naar eventuele oplossing wat betreft bereikbaarheid onderaan..
Niet allen onderaan, heel je linkerzijde is moeilijk bereikbaar [;)]
Als vuistregel geldt een armlengte. Om comfortabel te kunnen werken wil dat zeggen dat alles 60, maximaal 70 cm "ver" mag liggen.
Trek maar eens cirkels vanuit de hoeken van je open ruimte [;)]
Ik zou kiezen voor twee luiken, ongeveer in de bogen van je linkse schaduwstation (dat kan je nog wat diagonaal naar linksonder verschuiven)
Dat wil zeggen dat een deel van je groene sporen op zo'n luik liggen, of dat je die sporen schrapt of verplaatst.

Rechtsboven is er ook een mogelijk bereikbaarheidsprobleem, maar daarvoor zou je de centrale open ruimte wat kunnen vergroten.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

adrievans

#50
Ik snap het rangeergedeelte niet helemaal,waar laat je een complete goederentrein die verdeeld moet worden over je industrie.
Als je die zet op het lichtblauwe gedeelte moet je over de hoofdsporen rangeren.
Zet je hem op het groene gedeelte blokkeer je alle wissels.
Ik heb wat veranderd in je laatste tekening(het is uiteraard een suggestie) Zodat je een lang uithaalspoor krijgt.
A,B en C zijn gewone wissels,D is je uithaalspoor met stootblokje.

By adrie1965 at 2012-02-25
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Dirk Wuytack

#51
Industriezone wat verkleind ,linksboven heb ik in de bestaande wand een verplaatsbaar gedeelte voorzien en linksonder kan nu een toezicht paneel geplaatst worden .
Inhaalsporen zijn ook een beetje verplaatst .



Groetjes
Dirk

Dirk Wuytack

#52

Zo zou het er dan ong. moeten gaan uitzien hier natuurlijk zonder scenery



Groetjes
Dirk

Dirk Wuytack

#53
Hallo opvolgers en toevallige bezoekers,

Vandaag de start gemaakt van mijn baan , hier en daar de nodige veranderingen aan de bestaande modulen aan het doen .

Waarschijnlijk zullen vanaf volgende week  [?] de eerste foto's geplaats worden .

Hier 2 vraagjes ; Blijf ik op dit draadje het verdere verloop van bouwverloop doen of toch liever een ander opzetten ?
Ga eerdaags ook een nieuw digitale camera halen , hier had ik graag proefondervindelijk van jullie een paar tips .Jaren terug had ik een Nikon Coolpics maar was daar niet zo tevreden over, kan natuurlijk ook aan het mannetje achter het knopje geweest zijn [:I] .
Grtz
Dirk

doomslu

#54
Dirk, ik stel voor om een nieuw draadje te beginnen. We zitten hier bij "nieuwe leden" en dat lijkt me niet de gepaste plaats.

Misschien bij "ooit zal het klaar zijn."?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Dirk Wuytack

#55
Hallo,

Nog even jullie advies gevraagd .
Het gaat hier over het middelste spoorpaar dat onder het viadukt (brug) loopt naar het bovenste schaduwstation . Het is misschiens wel een overdreven gedachte , maar als ik naar de rijrichtingen kijk dan loopt het eerste spoor ( paarse ) voor het lichtblauwe en volgens mij zou dus eerst het lichtblauwe en dan pas het paarse moeten komen . Klopt mijn redenering of niet ? Zoja wat is hier een eventuele oplossing voor . Kruisingen ?
Graag jullie reacties .




Mvgr
Dirk

Gerolf

#56
De rijrichting staat bij jouw tekening los van de kleuren, Dirk.
Blauw zit telkens aan de "binnencirkel" van een lus, meer niet.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirk Wuytack

#57
@ Gerolf

Bedankt voor uw reactie ,het niet bestaand probleem is dus opgelost.[:I]

GR
Dirk