bloksysteem en detectie

Gestart door didier1990, 06 februari 2012, 19:20:37 PM

thor

Om even aan te sluiten bij dit onderwerp:  mijn digitale baan wordt bestuurd vanuit de Intellibox (versie I en / of versie II) via de PC naar besturingsprogramma Win-digipet. Bezetmeldingen ( i.e. spoordetectie dus) gebeuren via de S88 terugmelders. Ik kan u genoemde combinatie hartelijk aanbevelen, nergens problemen of bugs ondervonden (ben onderussen daarmee toch al 8 jaar mee bezig), gebruiksvriendelijk, aangenaam forum op Win-digipet (bij vragen steeds onmiddellijk antwoord), je kan voor al je treinen en samenstellingen daarvan profielen aanleggen zodat je trein precies doet wat jij wil en exact stopt waar jij dat wil. In tegenstelling tot Koploper (wat niet verder ontwikkelt wordt) is Win-Digipet een dynamisch programma waar je regelmatig up-dates kan verkrijgen als je dat wil.
Ik kan hieromtrentnog nog meer dan een uurtje doorgaan, als je meer info wil, mag je me altijd konsulteren.
groeten
Thor :)
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

didier1990

beste

je moet wel voor een wijziging aan je sporenplan heel het programma dicht doen en zo
en gegevens van onderhoud is ook een apart programma dat niet met een ander programma samen open kan dat ter zijde.
ten opzichten van koploper kun je alles in 1 programma doen iets makkelijker.
en koploper heeft nu ook zijn update uitgebracht.

Is het nog altijd degene wat je zelf hel beste of het aangenaamste is voor mee te werken dan he kun je voor iemand anders niet echt uitmaken.
Maar om te zeggen dat er geen update's meer komen is koploper niet goed meer waarom niet? voor mij blijft het mijn standaard programma ben er heel tevreden mee

mvg
didier

ysbeer

Een bloksyteem is geen digitaal aardigheidje of alleen voor modelbouw,maar het komt uit het groot bedrijf
Om te zorgen dat twee treinen niet op elkaar botsen heeft men een traject (b.v antwerpen/brussel) in een aantal delen verdeeld.
Aan het begin van elk deel staat een sein.
In elk deel (BLOK)mag slechts een trein zitten.(zeggen we trein A)
Zit er dus een trein in een blok(trein A dus) dan staat het sein aan het begin van dat blok op rood voor de volgende trein.
Pas als de trein ( A dus) het blok verlaten heeft gat het sein aan het begin van dat blok op groen en mag de volgend trein (B) er in.
De lengte van in blok ?
Minsten zo lang als de langste trein daar bij op geteld de afstand die nodig is om te stoppen uit volle snelheid (absoluut minimum)
wim