Petroleum-Zuid

Gestart door modeltreinbart, 04 februari 2012, 00:50:05 AM

Peter

OP de Blancefloerlaan op de Antwerpse linkeroever is een grote electronica. Die zal dat bijna zeker in voorraad hebben.
Met vriendelijke groeten
Peter

modeltreinbart

Daar zal ik dit weekend of in de loop van volgende week eens gaan kijken.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

Dieter

citaat:
Geplaatst door modeltreinbart

Bedankt Dieter voor je onderzoeksresultaten , nu weet ik ook wat het gebouw was voor de verkommering.



Graag gedaan.
Ik was zelf ook curieus naar wat het vroeger allemaal was :)
En het zou dan te gek zijn om dat hier niet te posten.

Modeltreintjes zijn zoals een vrouw! Ge steekt er veel geld en liefde in!

modeltreinbart

Dat is waar Dieter en zo worden we er allemaal slimmer op.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

OMC

Ik ben afgelopen zomer eens een deel van die site gaan verkennen per fiets omdat dit afgelegen stukje vergane glorie mij ook bijzonder interesseerde, helaas niet die geniale ingeving gehad om een fototoestel mee te nemen, wat ik in de toekomst wel eens ga doen. Rails die verwerkt zijn in de kasseiwegen (lees: "kinderkopkes"), oude bovengrondse pijpleidingen die nu een perfecte achtergrond zijn voor urbexfotografie, noem maar op. Een schitterend thema voor een modelbaan en uiteraard ben ik benieuwd naar het resultaat van jouw inspanningen Bart! En straks ga ik eens rondkijken of ik nergens geen links kan vinden naar afbeeldingen van die site uit vroegere jaren, ik moet die wel ergens hebben maar dan ga ik toch een tijdje moeten zoeken.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

evan

Hoi Bart, Ik heb ze gevonden de foto's[:)]

Bij deze:

De woning vanuit een andere hoek...



Leuk detail met die dichtgemetste ramen...


Er ligt nog veel spoor, maar het is leuk om de voorgeschiedenis nog wat te kennen om alles terug te vinden in de "wildernis"





Oh ja en niet na een regenperiode zoeken tenzij je laarzen aan doet[:D]

De "Lakweg"...








Wat detail ivm de pijplijnen...







Er is aan de andere kant van de site nog een deel spoor waar "AVIA" nog een actieve spooraansluiting heeft.  Weekelijks worden er ketelwagens aan en afgevoerd met een 77 al duwend komende van Antwerpen-Kiel (zuid).  De rangeringen ter plaatsen gebeuren met een "Ucatrac" op een 3 tal sporen die enkele jaren terug nog opgefrist zijn.

Bart veel plezier met je project[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Kautenbach

mooi, ook het subtiele detail van de berkeboom in de dakgoot, hier zit wel een heel mooi thema in, (ook voor een minibaantje [:)])ben benieuwd naar het resultaat, erg leuk project

modeltreinbart

Dank u Evan ik ga ze zeker in het achterhoofd houden de foto's want dit draadje zal zeker nog een tijdje mee gaan eventueel maak ik er een kopie van om op de harde schijf te plaatsen.
En inderdaad het is een leuk projectje , maar ga me niet overhaasten wil er namelijk veel tijd, en natuurgetrouwheid in steken en dit vraag om veel tijd om het goed te doen.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

Peter

mooie foto's, slechts een paar honderd meter van mijn deur.
Een goede raad: neem zoveel mogelijk foto's, want binnenkort gooien ze daar alles plat voor de bouw van een nieuw woonwijk,winkels, niet vervuilende KMO's en ......als ze het ooit eens geraken met die "jan-mijn kl...) van een Beerschot voorzitter, mischien, mischien, het nieuwe stadion.
Met vriendelijke groeten
Peter

OMC

citaat:
Geplaatst door Peter

mooie foto's, slechts een paar honderd meter van mijn deur.
Een goede raad: neem zoveel mogelijk foto's, want binnenkort gooien ze daar alles plat voor de bouw van een nieuw woonwijk,winkels, niet vervuilende KMO's en ......als ze het ooit eens geraken met die "jan-mijn kl...) van een Beerschot voorzitter, mischien, mischien, het nieuwe stadion.



Klopt, maar dan gaan ze de bodem eerst flink mogen saneren, en ik denk dat we gezien de eerdere bestemming van dit grondgebied spreken over ettelijke meters diep saneren. Maar ik volg je standpunt wel!
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

modeltreinbart

Update : Woensdag het houten werk gaan halen voor de eerste bak, samen met wat vijzen en latten . Volgende stap is alles in elkaar steken en de gaatjes op vullen en schuren.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

Bert Ossevoort

Ben ooit op de linkeroever geweest om daar nog een 51er in dienst te zien ,en nu blijkt na het terug opzoeken van de foto's te zijn in petroleum zuid ,dus deel hierbij de scans met jullie en uiteraard voor de inspiratie om de bouwer aan te moedigen zodat we ook resultaten gaan zien!
Eerst de Mazoutweg een mooi stilleven,

Dan de d"Herbouvillekaai waar de 51er klaar voor vertrek staat

zicht op de trein vanaf de straat,

Dan de oversteek bij de olieweg

en dan bij het oversteken van de olieweg,

tot slotte voor de bouwer een foto dat de trein opweg is naar Kiel een rij bomen voor een mooie afscheiding van de modules ?!!

Dit alles gefotograveerd op 11 maart 2002.
Succes er mee en hou ons op de hoogte ,Bert.

Peter

Deze rangeringen worden nu door een 77 of 78 gedaan, maar de tijd van de 51 en de 83 of 84 waren toch veel mooier.
Met vriendelijke groeten
Peter

adrievans

Die laatste foto,is dat zo`n keerdriehoek overblijfsel uit het stoomtijdperk of gewoon een manier om drie richtingen uit te kunnen?
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Peter

Adrie,

Die driehoek kan natuurlijk als keerdriehoek gebruikt worden, maar wordt in de eerste plaats gebruikt om zonder veel rangeerbewegingen twee richtingen uit te kunnen. Het linker spoor loopt naar bedrijven zoals ATAB (Antwerps Teer en Asfalt Bedrijf) het rechter loopt in de richting van de (vroegere) loskaden en de hangars waar vroeger de schepen gelost werden en dit tot aan het loodswezen. Een groot gedeelte van deze sporen is "helaas" opgebroken
Met vriendelijke groeten
Peter