Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Petroleum-Zuid

Gestart door modeltreinbart, 04 februari 2012, 00:50:05 AM

PeterC

Bart, prachtige foto!
Heeft er toevallig iemand de co?rdinaten van die site?  Ik ben nog op zoek naar fotomateriaal voor mijn fabriek in opbouw.
Groetjes, Peter


modeltreinbart

Het is net daarom dat het thema mij zo aansprak , toen ik nog op zoek was naar een thema voor mijn baantje voor thuis met een beperkte oppervlakte waar rangeren een mogelijkheid was.
Toen gaf iemand mij het idee voor de petrol in Antwerpen.
Na enig opzoekwerk kwam ik uit bij fraaie beelden die mij inspiratie gaven om er mee te beginnen.
Nu hoor ik de meeste al zeggen : je hebt nog geen basis maar toch ben je al bezig met de scenery.
Ja dat is waar maar dat is later dan weer gemakelijker alles in elkaar te steken en de plaatsen van de gebouwen en verlichtingspalen te bepalen.
Vanavond werk ik mijn 2de verlichtingspaal af welis waar zonder licht nog steeds maar moet er daarna nog 7 doen.
Het concrete plan is dat er 2 bedrijven bedient zullen worden, 1 zal aan de voorzijde bediend worden (bedrijf langs de kade) en het andere de overkant van de straat.
Ook zal er een klein omloopspoor liggen dit beginnend van bak 1 en eindigend op bak 2 waar vandaar ook de nodige wissels liggen om de 2 bedrijven te bedienen, deze liggen op bak 3 .
De bakken zullen telkens 80cm op 40cm zijn met uitzondering van de fidleyard want deze is er 50cm op 40cm.
Later na de afwerking kan het misschien zijn dat er een uitbreiding komt maar zo ver zijn we nog niet, na alles is afgewerkt met een resultaat naar behoren (volgens jullie) ,zou ik ook willen deelnemen aan verschillende tentoonstellingen zodat ook jullie het resultaat live kunnen bewonderen.
Maar dit is nog toekomst muziek eerst zal ik met hartelust nog verder bouwen om later het resultaat te kunnen tonen.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

modeltreinbart

@ PeterC : Kijk eens op google maar via afbeeldingen. Zo ben ik ook aan mijn foto's geraakt . Misschien kan je ook eens proberen onder " Fabrieksgebouwen in Anwerpen" en als je meer naar de petrol gaat zoals ik zoek je onder "Fabrieksgebouwen Petroleum-Zuid".
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

evan

zucht...  Ik zoek tevergeefs naar mn fotos van de omgeving, maar geen resultaat.  

Succes met je project "Modeltreinbart"!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

conducteur

Voor de niet-ingeweide West-Vlaming: waar ligt Petroleum zuid? Is dat t.h.v. de Kennedytunnel?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

modeltreinbart

@ conducteur : Bijna goed , als je van Antwerpen-centrum komt langs de kade heb rij je voorbij de fietserstunnel ( kennedytunnel) maar i.p.v. dan links af te slaan naar hoboken en het opritten complex rij je verder rechtdoor en dan ben je op petroleum-zuid.
Dank je evan en nog succes met je zoektocht.
update:
2de verlichtingspaal zit in elkaar. Elke paal is eigenmaak met 0,5mm polystereen plaat en profielen van 0,25mm bij 1mm.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

PeterC

Bart, ik zou zelf eens op fotoshoot willen gaan maar heb daarvoor een adres (of liever de GPS co?rdinaten) nodig.  Ik weet ondertussen al dat de locatie in Hoboken is maar bij de co?rdinaten 51.20407, 4.37309 kom ik vlak op de Kennedytunnel in Hoboken.

Als je 51.115376, 3.745820 in Google Maps ingeeft, zit je midden in de oude electriciteitscentrale van Langerbrugge waar Evan reeds foto's heeft van laten zien.
Groetjes, Peter


evan

Ik ga Modeltreinbart even helpen en hem het opzoekwerk besparen[;)]

Op deze locatie staat het vervallen huis:

51?11'43.21" N   4?21'18.05 O  of op de hoek van de Naftaweg en Lakweg

De rest zie je zo wel ter plekke en als je wil kan je via PM een gids aanvragen[:D]

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

modeltreinbart

Benzineweg , naftaweg , mazoutweg dit zijn de straten die ik heb van Petroleum-Zuid
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

PeterC

Evan en Bart, bedankt!
Google Maps: 51.19545, 4.35496 en je ziet het huis!

Evan, als ik een gids nodig heb, mail ik [;)]!
Groetjes, Peter


Dieter

Ook best wel een intressante site.
Historiek en beschrijvingen van bouwkundig erfgoed.
http://inventaris.vioe.be/dibe


Lot I ? Bedrijfsgebouwen American Petroleum Company (APC)
http://inventaris.vioe.be/dibe/relict/213464
Onderaan enkele links naar het Felixarchief (brand 1904)


Mvg
Dieter

Modeltreintjes zijn zoals een vrouw! Ge steekt er veel geld en liefde in!

modeltreinbart

Bedankt Dieter voor je onderzoeksresultaten , nu weet ik ook wat het gebouw was voor de verkommering.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

vanmiegroet

citaat:
Geplaatst door modeltreinbart


Toen gaf iemand mij het idee voor de petrol in Antwerpen.


Mijn schuld [:o)]
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

modeltreinbart

Dat is niet erg Ruben , bedankt er voor om mij op dat idee te brengen.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

modeltreinbart

Vandaag langs Vael geweest in Sint-Niklaas ,de had geen smdleds dus zal ze ergens anders moeten kopen.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)