Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Petroleum-Zuid

Gestart door modeltreinbart, 04 februari 2012, 00:50:05 AM

modeltreinbart

Ik ben nu begonnen met een nieuw baantje . Petroleum-Zuid , zoals in het Antwerpse tussen Antwerpen en Hoboken. Bij mij zou het een impressie zijn natuurlijk. Ik ben in ieder geval al begonnen met het uittekenen van de verlichtings palen die ik er op wil en hou het geheel er ongeveer er zou uitzien aan de hand van foto's. Later begin ik aan de bakken omdat ik daar nog materiaal voor mis, en dan zal ik jullie zodra ik foto's kan nemen deze jullie niet onthouden.
Morgen begin ik in ieder geval al een deel van de palen te maken , wel eens waar zonder de lamp , omdat ik nog moet uitzoeken welke soort smd led ik er voor kan gebruiken. Deze palen zijn ongeveer 7m hoog in H0 meters natuurlijk.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

evan

Een thema naar mn Hart!

Ik droom al lang van petrolium zuid ook ns als thema te maken (spoor 1), maar das pas voor de verre toekomst.  Ik woon er namelijk nog geen Km van af en ben verkocht aan de sfeer die er heerst: "Oude industrie versus de weerkerende natuur"!!!

Ik ben je eerste fan om dit project van je te volgen!  Succes!

Groeten,

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gerolf

Heb je een foto van die lantaarns, Bart? Dan kunnen we meedenken over je smd-keuze [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

modeltreinbart

ik heb alles geprobeert zoals het moet, en toch krijg ik er geen foto op dus ik vrees dat dit weer op een ramp zal uitdraaien, en weer een verslag van mij zonder fotos word. Tot mijn grote spijt.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

Gerolf

Stuur me eens een pm, Bart. Misschien kan ik je helpen [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

modeltreinbart



Dit moest dus het gewenste resultaat zijn. De volhouder wint dus.
Bij mij zullen de palen er enigsinds anders uitzien maar de lamenkappen wil ik wel hetzelfde.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

Gerolf

Een dergelijke kap dus:



Via google gevonden, dit is eigenlijk een led-straatlamp, maar ik bedoel de vorm van de kap.
Ik schat die kap op ongeveer 50cm lengte en 20 breed - je kan dus zelfs een 1206-smd gebruiken.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

modeltreinbart

Ja dat is wat ik zoek. Zijn die ook in oranje/geel verkrijgbaar Gerolf en waar zijn die te koop?
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

Binco

citaat:
Geplaatst door modeltreinbart

Ja dat is wat ik zoek. Zijn die ook in oranje/geel verkrijgbaar Gerolf en waar zijn die te koop?


Je moet maar eens zoeken op Ebay,
"SMD 1206 orange" misschien (of zonder die 'orange')
De prijs vind ik daar heel goed, verzending is weinig (omdat ze zo klein zijn [:o)]) en ze worden thuis geleverd.
Zo heb ik het toch gedaan voor mijn leds!

Leuk project trouwens, ben benieuwd wat dat gaat geven [8D]

[:)][;)]

Peter

Die lantaarn lijkt wel heel erg op deze van Viesmann nummer 6092 (wit licht) of nummer 6093 (geel licht) of nummer 60921 (met Led en steekvoet)
Met vriendelijke groeten
Peter

Havoc

Voor "oranje" kan je ook naar "amber" leds zoeken.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

modeltreinbart

@ peter : ik probeer ze liever zelf te maken, dan is de uitdaging groter, en als alles klaar is dan is de voldoening nog groter
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)


modeltreinbart

Waar kan ik ze in Belgi? halen in een winkel?
Zo ben ik er ook nog eens een dagje er mee weg.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

Gerolf

Of ze de stukken in voorraad hebben weet ik niet, maar er is Geronica in Malle, Rato in Anwerpen-linkeroever, ... Googlen, en best even bellen, zou ik denken.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw