Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

N

Gestart door doomslu, 31 januari 2012, 22:50:09 PM

argilla

citaat:
Geplaatst door loco

Wanneer M?rklin bij B-Models is gaan kijken, dan is B-Models zeker bij Dacker langs geweest. De wagens van B-Models zijn mooi. Echter zij hebben geen open frame en de wagens hebben iets van de twee varianten (bouwreeksen) die zijn gebouwd. Ook de draaistellen zijn anders. De wagens van Dacker waren mooi, maar de bouw ervan was niet voor iedereen weggelegd.
Wanneer zowel M?rklin als B-Models dezelfde variant uitbrengen, dan kan het toch niet anders dat de nummering van beide modellen in dezelfde bouwreeks lopen. De wagens hebben intussen al een lange geschiedenis achter de rug, waardoor het logisch is dat er in de loop van de tijd wijzigingen zijn aangebracht na onderhoud.
Gedetailleerde informatie over ze wagen vind je in spoorwegjournaal 177 oktober 2010 en in ons lijfblad toen de wagen van B-Models is uitgebracht. De info in SJ is echter completer.
De wagens hebben steeds een platform aan beide zijden. Maar niet altijd met een borstwering. Soms is er een borstwering aan slechts ??n zijde. Maar ook tussen de borstweringen bestaan er verschillen. Voor zover ik op mijn foto's kan nagaan hebben niet alle wagens in 2003 aan beide zijden een borstwering (versie Cockerill Sambre). In 2008 (versie VTG - CAIB) is dit blijkbaar wel het geval. Per gelegenheid zal ik een aantal van mijn foto's eens on-line zetten zodat je de verschillen zelf kunt vaststellen.





Heb even zitten neuzen in de kataloog en de bouwbeschrijving en presentatie flayers van Dacker destijds. ( heb ze nog allemaal die dingen). Heb er trouwens 18 van die stortwagens zelf in elkaar gezet tot grootte vreugde vanmezelf, piece of cake Zijn prachtige wagons in de versie van Sidmar
Loco heeft het bij het juiste eindje.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

mark7758

Roco past model aan.
5. RO ? Art. Nr.: 64378-380 ? Eurofimawagen, SNCB
Auch diese Artikel wurden kurzfristig auf vielfachen Kundenwunsch ge?ndert. Geliefert werden nicht die orangen Epoche IV Wagen, sondern die Modelle entsprechen den resaturierten Wagen der Epoche V, der SNCB-NMBS. Die Bilder und Beschreibungen der Homepage werden kurzfristig korrigiert.

Bron Vertegenwoordiger Roco.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

doomslu

citaat:
Geplaatst door mark7758

Roco past model aan.
5. RO ? Art. Nr.: 64378-380 ? Eurofimawagen, SNCB
Auch diese Artikel wurden kurzfristig auf vielfachen Kundenwunsch ge?ndert. Geliefert werden nicht die orangen Epoche IV Wagen, sondern die Modelle entsprechen den resaturierten Wagen der Epoche V, der SNCB-NMBS. Die Bilder und Beschreibungen der Homepage werden kurzfristig korrigiert.

Bron Vertegenwoordiger Roco.

Dit staat in de MSM 112, reportage over N?rnberg: "De I6 Eurofima rijtuigen worden in 2012 opnieuw uitgebracht in de actuele New Look livrei, met nieuwe identificatienummers. In de catalogus staat verkeerdelijk vermeld dat deze rijtuigen in oranje C1 kleurstelling zouden worden uitgebracht.". [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mark7758

sorry. Ik heb er overheen gelezen.
En toen ik in nurnberg werd het verteld dan men zo proberen.
Nu had ik de mail dat er meerdere dingen worden aangepast. (Waaronder de NMBS wagens :))
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Peter

Sorry voor de konkurentie, maar bij mijn nieuwe MIBA zat er een DVD over de Nurnberger messe. Prachtige beelden van heel veel nieuwigheden. De opnames van de Class 66 en andere HO modellen zijn prachtig. Het mooiste zijn erchter de beelden van de spoor 0 loks met geluid en rook. Zeker de baureihe 23 is suuuuuuper[:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

modelbaanHO

Aangezien ik ook een abonnement heb op MIBA heb ik die DVD ook bekeken (Ps. Peter heb je geen bekend gezicht gezien op die DVD ? KH uit A ).

Voor diegenen die geen abonnement hebben op MIBA kunnen deze reportage ook bekijken op http://www.bahnwelt-tv.de/modelleisenbahn.html.

Op deze site staan nog interessante reportages en 't is compleet gratis.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be