Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Zwitserland

Gestart door ronny-vdv, 17 november 2005, 00:13:27 AM

ronny-vdv

Collega's,

Ik ben verzot op Zwitserse spoorwegen en wil graag exclusieve loks kopen uit Zwitserland.
Maar, zoals u weet moeten daar invoerrechten + btw op betaald worden en dat kan serieus oplopen. En dan uw transportkosten nog niet bijgerekend.
Vele modellen probeer ik aan te kopen op Ebay (niet Ebay Zwitserland), maar niet de exclusieve zaken.

Zijn er soms mensen die ervaringen hebben om deze kosten te kunnen omzeilen ?

Laat mij gewoon iets weten. Priv? kan ook op vdvronny@skynet.be

Mvg,

Ronny8)8)8):):)
Mvg,

ronny-vdv

dieseltje

Ronny,

Ik werk voor een firma in Basel, en ik moet daar volgende week naartoe (dinsdag en woensdag).  In Basel centrum is een grote treintjeswinkel, als je wil kan ik wel wat meebrengen...

Benny
(benny.gys@telenet.be)

ronny-vdv

Collega's,

Zijn er soms onder jullie die bij Wemoba kopen ?

Mvg,

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

glamo

RONNY

een tijdje geleden ben ik er eens geweest en als je binnenkomt ben je al direkt in de sfeer, heel gezellige winkel en makkelijk te vinden. van echte zwitserse speciale loc's of matriaal is het wel allemaal op bestelling.

KURT
 

ronny-vdv

Kurt,

Ga je daar soms nog naartoe ?

Voor de andere forumleden : Is er niemand die Zwitsers materiaal aanschaft ? En hoe bekom je modellen die enkel in Zwitserland te verkrijgen zijn ?

Mvg,

Ronny
Mvg,

ronny-vdv

glamo

hey RONNY;

misschien ga ik in februarie er weer eens langs,ik laat iets weten als ik ga.

KURT
 

dancer

hey Ronny,

Ik koop ook Zwitsers materiaal... maar probeer gewoon goed te zoeken op internet en beurzen...
Misschien ga ik deze zomer wie weet naar Zwitserland...... maar dat is nog niet zeker...

René

De verplichte kosten omzeilen betekend dat je iets moet gaan doen wat volgens de letter der wet niet mag. [schijnheiligmode]We mogen je daarin niet adviseren aangezien zoiets gezien kan worden als aanzetten tot ....[/schijnheiligmode]. Zelf de grens over brengen zonder te zeggen dat iets aan te geven hebt. Smokkelen dus.
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

dancer

smokkelen kan men het niet noemen..tenzij het heel veel materiaal zou zijn....
Maar ik vind het schandalig hoog die kosten die men moet betalen voor de douane.... het leven is al veel te duur als je ziet hoeveel belastingen we aan vadertje staat betalen... en als men toch naar het buitenland zou gaan voor een vakantie..waarom niet dan daar materiaal kopen..... Want je betaald al genoeg benzinekosten voor verplaatsing dus je moet ervan profiteren om eenmaal ter plekke alles te doen wat je moet doen......
Als we naar Zwitserland gaan dan nemen we ook bussen melk mee (en een paar flessen wijn)..omdat de melk ginder dubbel zo duur is (maar wel lekkerder dat wel)...

Petdig1

Als fervent Zwitserland rijder heb ikzelf goede ervaring  met Wemoba.    
Je besteld gewoon via de website, betaling via eventueel credit card.

Zij hebben een systeem waarbij de  goederen niet vanuit Switzerland  worden verzonden [:D]

Dus geen probleem met douane of invoerrechten  en perfecte levering.

Aan te  bevelen.
Peter


Sbb en Bls baan in opbouw

treinliefde

Zo goedkoop vind ik die shop toch niet.

In Belgi? koop ik wel een pak goedkoper. Als je dan nog een de tegenslag hebt dat de douane het eruit pikt kost het nog eens 33 % extra.

http://www.wemoba.ch/

ronny-vdv

@ treinliefde,

Het gaat niet om de modellen die hier ook verkrijgbaar zijn, maar om exclusieve modellen die enkel in Zwitserland te bekomen zijn.

Dan is Wemoba redelijk in prijs.

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

PaulC

[quote
Het gaat niet om de modellen die hier ook verkrijgbaar zijn, maar om exclusieve modellen die enkel in Zwitserland te bekomen zijn.
[/quote]

Als je als EU-burger in Zwitserland, een NIET EU-land, koopt kan je daar de betaalde BTW terugbetaald krijgen.(dit geldt trouwens voor vele, niet alle, NIET EU-landen)
Er zijn wel enkele voorwaarden aan verbonden, zoals :
je moet minimum voor 400,00 Zwitserse frank (ca. 245,00 ?) kopen en de handelaar moet natuurlijk deelnemen aan het systeem ( te herkennen aan de stickers "VAT refund" of "Taxfree").

de terug te betalen BTW kan je als volgt berekenen :

aankoopprijs incl. BTW * BTW% / 100 + BTW%

Uiteraard blijft er de plicht, zoals Rene zegt, bij terugkeer naar Belgi? de goederen aan te geven aan de douane wanneer de totale kostprijs meer dan 175,00 ? bedraagt (zou naar verluidt binnen afzienbare tijd opgetrokken worden tot 430,00 ?)

Stond te lezen in Budget en Recht nr 193 van juli/augustus 2007

Paul


ysbeer

Rony

Noem eens wat merken war je materiaal van zoekt.

Wim ysbeer

erik de noorman

Paul C
Uw berekening voor de BTW klopt niet.

Moet zijn: vb: bedrag inclusief BTW  120 euro ( 14% btw)
   120 euro x 100 : 114 = 105,26 euro


Erik [;)]