dia-scanner

Gestart door ronny-vdv, 16 november 2005, 16:14:01 PM

ronny-vdv

Beste collega's,

Ik bezit een aantal dia's waarvan ik een paar wil inscannen voor op mijn computer.

Ik bezit zelf geen dia-scanner en heb dus een probleem.

Zijn er soms mensen die over een dia-scanner beschikken ? Zou het mogelijk zijn een aantal dia's te mogen inscannen ?

Laat mij iets weten.

Dank bij voorbaat.

Ronny8)8)8):):)
Mvg,

ronny-vdv

Gerolf

Een specifieke dia-scanner niet, maar mijn scanner gaat tot 1200dpi optisch. Als dat voldoende is ... [:)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

dikken

Ik bezit een scanner met adapter voor het inscannen van oa kleinbeeld negatieven en positieven. Heb het ooit eens geprobeerd met kleuren-negatieven maar die resultaten waren allesbehalve bevredigend. zelf heb ik geen dia's dus weet ik niet hoe dat resultaat zal zijn maar ik wil het wel proberen. grootste resolutie blijkt 19200dpi te zijn wat een file van 1.37?Gb zou opleveren!
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

pabe

Hi Ronny,

ik heb onlangs gehoord dat je goede resultaten kan bereiken door de dia's klassiek op een groot scherm te projecteren, en dan met een digitaal fototoestel (op statief!) er foto's van te maken. (en deze dan uiteraard te dumpen op je PC).  Lijkt mij heel simpel en logisch: geen verlies ...  en kwaliteit zou eigenlijk afhangen van je projector en resolutie van je camera.   Indien het lukt, laat mij iets weten, want ik ga deze winter ook eens experimenteren.

Success,  Paul [8D]

n/a

Hallo Ronny,

Ik heb een HP Scanjet 3770 (1200 x 2400 dpi) met ingewerkte adaptor voor het scannen van dia's.
Heb zelf nog geen dia's gescand, dus wat betreft het resultaat [?][?][?]
Je mag gerust eens komen experimenteren.

groetjes,
Wim

ysbeer

citaat:
Geplaatst door ronny-vdv

Beste collega's,

Zijn er soms mensen die over een dia-scanner beschikken ? Zou het mogelijk zijn een aantal dia's te mogen inscannen ?

Laat mij iets weten.

Dank bij voorbaat.

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]


ysbeer

citaat:
Geplaatst door ronny-vdv

Beste collega's,

Ik bezit een aantal dia's waarvan ik een paar wil inscannen voor op mijn computer.

Ik bezit zelf geen dia-scanner en heb dus een probleem.

Zijn er soms mensen die over een dia-scanner beschikken ? Zou het mogelijk zijn een aantal dia's te mogen inscannen ?

Laat mij iets weten.


als ik dan een mailtje stuur maar je neemt niet eens de moeite om te antwoorden moet je ook verder natuurlijk niet veel verwachten
met groet wim


.

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]


janjozef

Ik bezit een gewone scanner van den Aldi(aankoop 2004) met adapter om kleinbeeld in te scannen en daar kun je ook dia's met inscannen, heb het nog niet gedaan en ken het resultaat niet.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

n/a

Ik bezit een Nikon diascanner, geen adapter op een geqwone scanner, maar een scanner alleen voor dia's.
Geef mij een seintje.