Hoogvermogenmotor ook voor Trix?

Gestart door Rochevalien, 14 november 2005, 23:23:56 PM

Rochevalien

Ik las net op de site van de Pijl over een Marklin ombouwset die beschikbaar is om  een "gewone" lok  te herwaarderen  naar een versie met hoogvermogenmotor.Volgens het artikel ?n volgens de Marklin site gaat het hier om een tijdelijke aanbieding. Nu interreseert de Marklin versie mij niet maar aangezien het om een gelijstroommotor gaat moet die ook op oudere Trix en Hamo modellen passen.Ik denk hierbij aan de reeksen 16,25 en 54.Heeft er iemand dit al geprobeerd of kan er iemand daar iets meer over vertellen?

Gerrit

n/a

Een Hamo-Motor is een Universeel motor met een permanente magneet.
Hier kun je dus het vijfpolige anker inzetten en de andere permanente magneet, plus motorschild. Echter of dit echt nodig is is de vraag, als je namelijk een goede decoder neemt is de huidige motor al meer dan voldoende om een motor te krijgen met cruise control, want dat is wat een zogenaamde hoogvermogens motor is. De decoder maakt gewoon gebruikt van de EMK van de motor, dus van de dynamowerking, in de periode dat hij geen puls ontvangt van de decoder.

Dus het monteren van een goede cruise control decoder is meer dan genoeg. Neem b.v. een Lokpilot, of een Uhlenbrock decoder, ben je voor ongeveer 30,-- euro klaar.

Wim.