Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

AR45 in spoor 1

Gestart door MARKLINRIJDER, 24 januari 2012, 21:54:56 PM

vanmiegroet

#30
Go david
Go david
Go david
Go david
[:)][:)]
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

loco

#31
David,
Ik dacht eerst dat de ronding van het dak op de kop hetzelfde was als bij de reeks 43. Maar dat is duidelijk niet het geval. Toch heb ik de indruk dat de algemene ronding niet helemaal correct is. Ik heb geen tekeningen en moet alleen afgaan op foto's. Dus ik kan het verkeerd voor hebben. Tevens heb ik de indruk dat de rand op de kop duidelijk afgerond moet zijn, zoals de hoeken van de kast. Ik weet niet wat jij erven vindt.
Heb jij plannen kunnen gebruiken van de spoorwegen. Welke? Zijn het tekeningen van de NMBS of is het een tekening die je ergens anders hebt gevonden? Als je die niet hebt, dan moeten we ernaar op zoek. Ze meen zeker bestaan. Desnoods moet ik mee zoeken. Maar als je juist zit met het dak, dan slik ik onmiddellijk mijn woorden in.

MARKLINRIJDER

#32
Peter, het klopt dat het dak ook meer afgerond moet zijn.

Ik werk een oplossing uit. Van in het begin wist ik dit maar weet nog steeds niet perfect hoe deze ronding te verkrijgen, als is er een klein hersen deeltje dat me op ideen brengt, ik laat het nog wat groeien [:)]  We komen er wel uit.

Grtjs,

David

MARKLINRIJDER

#33
Vandaag het draadje terug opgepakt en de draaistellen en de motorisatie getest.



Het was niet eenvoudig een passende motor te vinden.

De draaistellen worden nu gemaakt en dan gaan we de motor inbouwen.

Als dat klaar is gaat hij in de sloop en komt er een nieuw model.

Grtjs,

David

MARKLINRIJDER

#34
Gearbox prototype:




Grtjs,

David

loco

#35
Wow, dit is een motor die in het draaistel ingebouwd zit en dat volledig onder het chassis plakt. Het is natuurlijk een schitterende service als de motor mee kan gekocht worden, maar bij bouwpakketten is die niet noodzakelijk. Wel gemakkelijk. Zeker als je niet weet waar zoeken en zelf nog een overbrenging moet maken.
Fijn dat aan het project verder gewerkt wordt. Ik volg het op de voet.

MARKLINRIJDER

#36
Het concept in 3D:



Grtjs,

David

Rochevalien

#37
David,weeral mooi getekend ?n gemaakt maar dit is w?l jouw vak natuurlijk h?.
Ik zou persoonlijk voor een aandrijving op de beide assen gaan en dit op de beide bogies.
Je AR gaat wat power tekortkomen denk ik met een aandrijving op ??n as.

MARKLINRIJDER

#38
Gerrit,

Ik was al zeker van plan 2 motoren te plaatsen.[;)]

Ik bekijk de mogelijkheid om twee assen aan te drijven.

Grtjs,

David

1op32

#39
Ziet er veelbelovend uit[:p] ik blijf het volgen !
Schaal 1/32 omdat ze de mooiste is

MARKLINRIJDER

#40
Zicht op een draaistel flank:



Grtjs,

David

MARKLINRIJDER

#41
Na de tekening volgt een model:



Geprint in eigen huis, low budget ;-)

Grtjs,

David

1op32

Dag David,
is er nog verder gewerkt aan dit project ? Ik ben echt benieuwd !
Groeten,
Geert
Schaal 1/32 omdat ze de mooiste is

loco

Ik heb toevallig gisteren geïnformeerd bij David omdat ik ook interesse heb in dit model.

Hij vertelde mij dat hij momenteel voorrang geeft aan andere initiatieven waaronder de M2's in schaal 0.
Het project ligt dus tijdelijk stil, maar wordt later dit jaar zeker terug opgenomen. Er is immers al teveel in dit project geïnvesteerd om het stop te zetten.
En blijkbaar zijn er al twee geïnteresseerd om dit model aan te schaffen (jij en ikke?)
Zijn er nog die belangstelling hebben en overwegen dit model aan te kopen indien het aan de verwachtingen voldoet? Laat het weten.
Misschien dat dit een duwtje in de goede richting kan geven.

David mag aanvullen indien ik niet volledig ben.

argilla

ik zou die AR graag in 1/29 hebben maar of het ooit......? ;)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15