Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

AR45 in spoor 1

Gestart door MARKLINRIJDER, 24 januari 2012, 21:54:56 PM

1op32

#15
David knap werk ! Ik heb een zwak voor dieselmotorwagens dit gaat mooi worden[:p]
Schaal 1/32 omdat ze de mooiste is

MARKLINRIJDER

#16
Stilletjes aan begint deze echt op een AR45 te gaan lijken.




Grtjs,

David

evan

#17
Hoi David,

Serieus project!  Wat me wel opvalt is dat het een vrij hoekig schaalmodel is tov van het echte model met meer afgeronde hoeken en dak vooraan.
Natuurlijk besef ik wel dat het geen sinecure is om dit te realiseren, maar op deze schaal valt dit snel op.

Wat is je eigen mening hierover?

Ik vind het een boeiend model en ben ge?nteresseerd en daarom ook de vraag[;)]


Bron: Google afbeeldingen...

Groeten
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

MARKLINRIJDER

#18
Hallo Evan,

Ik had zelf al een vermoeden dat het meer rond moest zijn.

Ook het rode vlak mag blijkbaar nog wat hoger.

Pas ik dus nog snel even aan, echt geen probleem.
Er is genoeg backing materiaal.[:p]

Grtjs,

David

Gerolf

#19
Die bufferstempels hebben ook een iets andere vorm [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

#20
David, de tekeningen in MSM 32 moeten je toch kunnen helpen de juiste vorm te verkrijgen?

Deze motorwagen is ??n van mijn lievelingen, maar je gaat me niet zo gek krijgen om van schaal te veranderen. [:D]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

1op32

#21
idd. zoals Gerolf opmerkte de buffers mogen enkel aan de binnenzijde de afschuining hebben, aan de buitenzijde zijn ze hoekig.
Ook de opm. van Evan klopt, mogelijk kan er in de binnenhoeken wat extra materiaal worden aangebracht waardoor de hoek meer kan worden afgerond.  
Maar ik heb er vertrouwen in dat het volledig in orde komt[8D]
Schaal 1/32 omdat ze de mooiste is

loco

#22
Vroeger (en dat is echt niet zo lang geleden) hadden de buffers wel aan de bovenkant twee schuine zijden en  aan de onderkant twee afgeronde zijden. Het model van David klopt dus wel degelijk.
Het dak was wel anders dan het model. Maar de rest zier er schitterend uit. En ik wil mijn schuifmaat er niet bij pakken, want voor mij hoeft voor mij echt niet 100?% exact te zijn.
David, ik stuur je enkele foto's. Want van anderen hoor ik altijd dat je daar nooit genoeg van kunt hebben. Alhoewel, ze lijken allemaal op elkaar.

Jurgen

#23
Ach, ik vind hem er goed uitzien.

Zet hem in Mechelen maar tentoon zodat we er mooie foto's van kunnen nemen. [:)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

MARKLINRIJDER

#24
De kast voorzien van een betere ronding:




Grtjs,

David

MARKLINRIJDER

#25
Ondertussen terug in de lak gezet en aan de details begonnen:






Grtjs,

David

Paulogic

#26
Voila zie... da ist. En nu in spoor 0 en t'is nog beter [:D][:p]

mvg,
Paul(ogic)

Gerolf

#27
"Voila zie... da ist" Ik ben niet zeker, maar ik vergelijk alleen met de foto die wat hoger in dit draadje staat [:I]
Je voorruiten staan op je model hoger dan je zijruiten. met als resultaat die gele band er onder, in plaats van aansluitend rood.
Op (die ene) voorbeeldfoto is de hoogte hetzelfde, en loopt de scheidingslijn door... [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

1op32

#28
Zoals ik reeds schreef ik heb er vertrouwen in dat het helemaal goed komt [^]
Schaal 1/32 omdat ze de mooiste is

MARKLINRIJDER

#29
Gerolf,

Dat de voorruit te hoog staat heb ik ook opgemerkt tijdens het spuiten.  dat kan ik jammer genoeg in dit model niet meer aanpassen.
of rechtzetten

Dat zal in de volgende worden.[:p]

Grtjs,

David