Lokpilot V3

Gestart door Binco, 22 januari 2012, 14:58:18 PM

Huugooke

citaat:


En ook hier heb je de keuze niet: koop je een nieuwe laptop dan heb je W7, of je nu wil of niet.


Hiermee bedoelde ik dat je niet meer XP, W98 , 2000... kan kiezen.
Ik dacht zelfs dat "downgraden" niet meer kon (en wie zou dat willen?)
En dat je vertrouwde programma's niet meer werken neem je er maar bij.
Maar we wijken inderdaad af.

doomslu

citaat:
Geplaatst door bossie

...
Daarom ben ik ook overgestapt naar MAC, dan hoef ik me niet te laten onederwerpen aan de grillen van Gates.

(Sorry, even off-topic) Klopt! Je onderwerpt je aan de grillen van ... [}:)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Brunel

citaat:
Geplaatst door krispy

Wat ik eigenlijk zeer vreemd vindt vooral bij de esu rijder[B)]

Beslissen om digitaal te rijden ( en ja de duurdere prijsklasse van decoders nemen ) maar niet echt willen investeren in de lokprogrammer vanwege de prijs[}:)]

Ik ben ook een ESU dcc rijder maar dan weliswaar eene met sound.[:p]

Heb er belange geen spijt van om in der tijd de lokprogrammerbox aangeschaft te hebben is een zeer goed hulpmiddel om alles in te stellen en dit zonder een probleemke ( ge moet geen cv's gaan uitpluizen ).




Dat is mooi voor u, maar ik ben geen ESU-rijder. Ik ben een DCC-rijder die ook ESU-decoders gebruikt. Geen geluid en ik wil niks ingewikkelders dan de verlichting dimmen en wat functies aanpassen. Het is nergens voor nodig dat zo stompzinnig ingewikkeld te maken als ESU bij de LP4 heeft gedaan. Als handig programmeren alleen mogelijk is met die programmer, dan komt hier geen programmer, maar komen er geen ESU- decoders meer. Dan maar Zimo's.

PietB

citaat:
Geplaatst door doomslu

citaat:
Geplaatst door bossie

...
Daarom ben ik ook overgestapt naar MAC, dan hoef ik me niet te laten onederwerpen aan de grillen van Gates.

(Sorry, even off-topic) Klopt! Je onderwerpt je aan de grillen van ... [}:)]

Ja dat was een typefout, die had jij wat mij betreft ook zonder commentaar mogen corrigeren.[}:)]

AtMoPo

citaat:
Geplaatst door Brunel

citaat:
Geplaatst door krispy

Wat ik eigenlijk zeer vreemd vindt vooral bij de esu rijder[B)]

Beslissen om digitaal te rijden ( en ja de duurdere prijsklasse van decoders nemen ) maar niet echt willen investeren in de lokprogrammer vanwege de prijs[}:)]

Ik ben ook een ESU dcc rijder maar dan weliswaar eene met sound.[:p]

Heb er belange geen spijt van om in der tijd de lokprogrammerbox aangeschaft te hebben is een zeer goed hulpmiddel om alles in te stellen en dit zonder een probleemke ( ge moet geen cv's gaan uitpluizen ).




Dat is mooi voor u, maar ik ben geen ESU-rijder. Ik ben een DCC-rijder die ook ESU-decoders gebruikt. Geen geluid en ik wil niks ingewikkelders dan de verlichting dimmen en wat functies aanpassen. Het is nergens voor nodig dat zo stompzinnig ingewikkeld te maken als ESU bij de LP4 heeft gedaan. Als handig programmeren alleen mogelijk is met die programmer, dan komt hier geen programmer, maar komen er geen ESU- decoders meer. Dan maar Zimo's.



Vergeet dan de LokPilot Basic V1.0 niet. Die bestaat nog altijd.
AtMoPo

Brunel

Die vergeet ik liever wel wegens te hoge defectenstand.

Peter

Heb in mijn laatste lok een Uhlenbrock Plux 16 ingebouwd (baureihe 10 van Roco), is goedkoper dan een v3 of v4 en werkt perfekt.
Met vriendelijke groeten
Peter

Binco

Ik ga Brunel gelijk geven,
Geef mij ook maar de Lopi 3, de Lopi 4 vind ik veel te ingewikkeld.

En als je de vergelijking met de computers maakt,
Windows XP vond ik ook veel beter dan Vista!
En Microsoft heeft dat min of meer ingezien en met de Windows 7 dat mooi rechtgezet naar mijn mening. (ook hier kunnen de meningen verdeelt zijn, al heb ik deze reactie al vaker gehoord)

Als we dan de XP vergelijken met de Lopi3, vista met de Lopi 4 dan hoop ik dat ik de vergelijking mag doortrekken en dat de Lopi 5 (of 4.5) terug beter gaat zijn.

En een Lokprogrammer speciaal kopen voor die decoders, nee bedankt.
Ik heb nu een ECoS waar ik mijn decoders ook zeer goed (en grafisch!) me kan programmeren behalve de Lopi4. Dan ga ik daar niet speciaal een Lokprogrammer voor kopen!

Als ik de kans heb koop ik de V3, want voor mij is het een FLopi 4 ipv Lopi 4

[:)][;)]


PietB

citaat:
Geplaatst door Binco

En een Lokprogrammer speciaal kopen voor die decoders, nee bedankt.
Ja kan  ik me indenken, maar ik repareer nog wel eens voor anderen en dan wordt het een heel ander verhaal, toch?
citaat:
Geplaatst door Binco

Ik heb nu een ECoS waar ik mijn decoders ook zeer goed (en grafisch!) me kan programmeren behalve de Lopi4. Dan ga ik daar niet speciaal een Lokprogrammer voor kopen!
maar een firmware voor de ESU (v3 en V4) kun je daar niet mee updaten.
citaat:
Geplaatst door Binco

Als ik de kans heb koop ik de V3
Nou die kans is zeer klein, ze worden niet meer gemaakt, sinds vorige zomer.
Dus je enige kans is een winkelier die er nog wat heeft liggen.

grt P.

Brunel

Op ebay kom je ze nog wel tegen. En kennelijk zijn er meer op zoek, want de prijzen zijn inmiddels hoger dan van een vergelijkbare LP4. Dat zou ESU misschien aan het denken moeten zetten. De LP2 was ook een tegenvaller en werd heel snel vervangen door de onvolprezen LP3. Gauw door naar de LP5 zou ik zeggen.

Huugooke

Sorry hoor Bossie, maar ik denk dat je de opmerking van Luc verkeerd begrepen hebt. Ik vind het de beste uitspraak die ik al gehoord heb dit jaar [;)](het is nog maar februari natuurlijk).
...en wat is dat nu toch voor gezaag over "slechte" decoders. Die werken toch perfect?
En laat me nu gerust want ik ben met mijn pas gekochte Lokprogrammer aan't spelen. [:D]

doomslu

citaat:
Geplaatst door Huugooke

Sorry hoor Bossie, maar ik denk dat je de opmerking van Luc verkeerd begrepen hebt. Ik vind het de beste uitspraak die ik al gehoord heb dit jaar [;)](het is nog maar februari natuurlijk).
...

Dank U!

Ik wou inderdaad zeggen dat je kan kiezen tussen je onderwerpen aan de grillen van Bill of Steve (zaliger)... [;)]
Ik kies toch voor Bill, omdat die jou hetzelfde verkoopt in een iets minder blitse verpakking, maar aan halve prijs. [:I]

Sorry voor het off-topic. [B)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

PietB

citaat:
Geplaatst door Huugooke

Sorry hoor Bossie, maar ik denk dat je de opmerking van Luc verkeerd begrepen hebt. Ik vind het de beste uitspraak die ik al gehoord heb dit jaar
Wie is Luc?

Huugooke


doomslu

citaat:
Geplaatst door Huugooke

Doomslu?

[:D] ikke, doomslu, in het echte leven Luc Dooms. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *