Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Gebruik Aztek airbrush

Gestart door Ludwig, 22 januari 2012, 12:49:29 PM

Ludwig

#15
Bedankt voor alle tips die ik gekregen heb.
Ik weet nu tenminste waar ik moet letten en waar ik eens moet kijken voor een degelijke compressor waar voor dank.
Verdere tips blijven natuurlijk welkom.[;)]
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

doomslu

#16
Ik heb dezelfde en ben er heel tevreden over.
"Ooit" kleefde ik op de doos een papiertje waarop ik het volgende schreef:

Grijs, universeel 0,30 mm
Wit, (voor acrylverf) medium 0,40 mm
Zwart, (voor acrylverf) breed 0,50 mm
Beige, fijne lijn 0,30 mm
Rood, veelzijdig gebruik 0,53 mm
Turquoise, hoog debiet 0,50 mm

Vraag me niet waar ik de informatie vandaan heb... [:I]
Mijn geheugen is soms als een zeef...

In ieder geval gebruik ik ze allemaal voor acrylverf en het is steeds een beetje trial and error om de juiste keuze te maken. Ondervinding, dus, zoals hierboven al gesuggereerd. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

PeterC

#17
citaat:
Geplaatst door Kris

...maar zorg voor een goede vochtafscheider...



Mannen, ik spuit naar mijn eigen tevredenheid al jaaaren zonder vochtafscheider.  Onderaan je drukvat staat een ventieltje.  Draai dit op (heel) regelmatige basis open (wanneer er nog wat druk op de ketel staat) en laat daar de (eventuele) druppeltjes vocht uitlopen/uitspuiten.
Nog nooit vocht (laat staan 'water') in mijn verf gehad!
Groetjes, Peter


Ludwig

#18
citaat:
Geplaatst door doomslu

Ik heb dezelfde en ben er heel tevreden over.
"Ooit" kleefde ik op de doos een papiertje waarop ik het volgende schreef:

Grijs, universeel 0,30 mm
Wit, (voor acrylverf) medium 0,40 mm
Zwart, (voor acrylverf) breed 0,50 mm
Beige, fijne lijn 0,30 mm
Rood, veelzijdig gebruik 0,53 mm
Turquoise, hoog debiet 0,50 mm




Bedankt Luc, ga dit ook op papier zetten en op de doos kleven.[;)]
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

erik50

#19
Is er eigenlijk ooit een artikel geweest in MSM over het gebruik van een airbrush?

Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

loco

#20
Ik meen mij te herinneren dat er twee artikels zijn geschreven over het gebruik van een airbrush. Aan eentje ervan heb ik nog meegewerkt.

Wat PeterC zegt, kan ik voor 100% bevestigen, maar wou het niet nog eens opnieuw zeggen. Ik ben bang om afgeschoten te worden. Ik heb 20 jaar gewerkt zonder vochtafschijder en nooit ??n probleem gehad. Je mag mijn modellen komen bekijken. Ik begrijp dan ook niet waarom men dit belang blijft bekemtonen. Alleen als je continu dag in dag uit zonder verpozen en professioneel werkt is een vochtafschijder raadzaam.

Ik heb nu een proffesioneel toestel met vochtafschijder, maar waarom die er op staat weet ik ook niet. Het toestel maakt wel geen lawaai meer zoals mijn oude Bricocompressor.

Dus koop een goekope Brico-, Hubo- of aldi- compressor met reservoir voor 50 euro en koop ook de nodige koppelstukken om je airbrush te kunnen aansluiten, .... en spuiten maar.

loco

#21
En gevonden in de index (met dank aan modelspoormagazine.com)

Werken met de airbrush, juist voor beginners    nr 14   blz 48
Verweren deel 5, airbrushen, de theorie    nr 36   blz 36
Verweren deel 6, airbrushen, de praktijk    nr 37   blz 56
Werken met een airbrush                    nr 49   blz 50
Compleet handboek airbrush                   nr 27   blz 77

veel leesgenot

erik50

#22
Hoi Loco, bedankt voor je opzoekwerk.[;)]
Een vraagje toch nog, kan ik zo'n koppelstukken om de airbrush aan te sluiten op een grotere compressor ook in de doe het zelf zaken vinden?
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

loco

#23
Ik denk dat ik 20 jaar geleden die stukken gekocht heb in de winkel waar ik toen ook mijn eerste airbrush gekocht heb.
Ik weet zeker dat Artobi in Sint katelijne waver en http://www.obeeliks.com/ ze zeker hebben.