Bouilliere

Gestart door Roderik, 20 januari 2012, 20:51:10 PM

marc goovaerts

Bijzonder knap resultaat en ultrafijn snijwerk !
Met welk programma stuur jij de Silhouette Cameo aan ? Gewoon het bijgeleverde programma ?

Roderik

Dag Marc! De plotter stuur ik aan met Illustrator cs2 (pc-versie weliswaar) en een plug-in die cutwizard heet. De standaardsoftware is wat te veel gericht op paper crafting en Illustrator ken ik dus de keuze was snel gemaakt.

Het synthetisch papier heet Synaps van Agfa en laat toe om zeer fijn werk te maken. De spijlen van het raam boven de trap bijvoorbeeld (laatste foto) zijn 0,3mm "breed".
Always be modelling!

marc goovaerts

De stalen van Synaps heb ik hier al een hele tijd liggen. Maar die kwamenvan de groothandel Igepa.
Heb jij ze gevonden in de kleinhandel ?
Ik denk dat dit materiaal wel erg veelbelovend is voor onze hobby.

De handleiding van die cutwizard heb ik alvast gedownload.
Want ook ik draag Illustrator al 23 jaar in mijn hart.

Belangrijk voor mij is het uiterst exact snijden via paskruisen. Want met de combinatie laserprinten/snijden heb ik nog wilde plannen.

Cord

Dag Roderik,
Behalve dat het er strak uitziet, heb je daar een interessant station neergezet. Ik vind het met name een fraai geheel omdat het station aan de spoorzijde blijkbaar aansluit op een verhoogd spoor. Dat heb ik in de modelspoorwereld nog maar weinigen zien doen. Is het mogelijk om van dat station nog wat meer foto's op het forum te zetten?
Groet,
Wim
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Roderik

Always be modelling!

Roderik

Dag Marc,

Ik heb het geluk om in een drukkerij te werken, dus 'k zit aan de bron.  ;)
Always be modelling!

Roderik

Mijn excuses voor het nogal reflecterende dak. Er zat toen een kras op de lens van mijn iPhone.  :-[
Always be modelling!

marc goovaerts

Citaat van: Roderik op 23 maart 2014, 23:44:05 PM
Dag Marc,

Ik heb het geluk om in een drukkerij te werken, dus 'k zit aan de bron.  ;)
EN een vlijmscherpe snijmachine bij de hand. Chançard !
Ik mis dat wereldje meer en meer.

Cord

Bedankt.
Mooi bouwwerk en ik veronderstel dat de eerste etage aan de straatzijde is aan de kant van het spoor de perronzijde?
Groet,
Wim
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Roderik

Hallo Wim,

Da's inderdaad het geval.  :)
Always be modelling!

Cord

Enne... heb je daar ook foto's van?
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Roderik

Je bedoelt van de spoorkant?
Always be modelling!

Roderik

@marc als je Synaps zoekt in kleinhandel dan kan je terecht bij info@saroulmapoul.be Jean- Michel heeft de vier diktes in de versie die je kan bedrukken met de laserprinter. Formaat A4...

Gewoon een mailtje sturen.
Always be modelling!

Cord

Citaat van: Roderik op 24 maart 2014, 23:18:55 PM
Je bedoelt van de spoorkant?
Graag... ik neem aan dat langs de spoorkant ook perron zit?


Wat ik interessant vind aan jouw station is dat er in Nederland -en dat zal in België wel niet anders zijn- in de grotere steden best wel veel verhoogde sporen lopen met natuurlijk stations die daar op aansluiten. In de modelbaanwereld heb ik jouw toepassing nog niet veel vaker gezien.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

marc goovaerts

Citaat van: Roderik op 24 maart 2014, 23:22:19 PM
@marc als je Synaps zoekt in kleinhandel dan kan je terecht bij info@saroulmapoul.be Jean- Michel heeft de vier diktes in de versie die je kan bedrukken met de laserprinter. Formaat A4...

Gewoon een mailtje sturen.
Bedankt ! Die krijgt een mailtje wanneer ik zo ver ben.