Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Belgische seinen in HO

Gestart door janieburton, 20 januari 2012, 19:16:39 PM

janieburton

Welk merk verkoopt Belgische seinen en in welke prijs hangt er aan die modellen?
 

janieburton

Zijn er geen Belgische seinen meer te koop?????
 

Metpetergaathetbeter

de fraaiste zijn deze en kwaliteit/prijs niet te evenaren !
http://www.belgie-belgique-belgien.be/miniatuurseinen/vademecum.html[;)]
Groeten Peter

MARKLINRIJDER

En.....  Bmodels, Of deze??



Grtjs,

David

ToThePoint

Zelf ineen knutselen. Ben er volop mee bezig momenteel.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

loco

Belgische lichtseinen van B-Models zijn vrij te koop bij Van Biervliet.
De seinen van Staf De Meester zijn op bestelling te koop googelen en je vindt)
Ook bij Jocadis vind je nog Belgische seinen, maar eerder verouderd qua technologie. En ook de seinen van Henckens zal je nog vinden bij verschillende handelaars.
Dus keuze genoeg.


bolle neus

In december een bestelling van belgische seinen van b-models geplaatst bij Jocadis.  Vorige week van Jocadis bericht gekregen dat b-models de productie van belgische seinen heeft stopgezet.  Op de website van Staf De Meester mijn seinen gevonden een z??r ruime keuze.  In mijn club staan ze op onze modulebaan reeds gedurende jaren te pronken[:)][:)]
Etienne

loco

Ik denk niet dat de informatie van Jocadis correct is. De seinen zijn wel degelijk te krijgen bij Van Bierviet, maar zo worden verder niet verdeeld bij de andere handelaars. Het probleem is dat de levering van de seinen zoals ze gemaakt zijn in China, niet voldoen, en dat er nog werk aan is om ze verkoopsklaar te maken. Maar normaal is elke bestelling bij Van Biervliet vlot leverbaar.
De seinen van Staf De Meester zijn ook zeer goed en degelijk gemaakt. Moest ik kiezen, dan zou ik ook voor Staf zijn seinen gaan, al was het maar omdat we elk jaar samen een pint drinken op onze gezondheid. Qua prijs moet hij zeker niet onderdoen voor de seinen van B-Models + je krijgt ook een zeer persoonlijke voorkeursbehandeling. Hij maakt wat je vraagt.

reeves

Hallo ,

Maakt Staf nog seinen, op zijn site kan je "contact" niet meer aanklikken, weet iemand de e mail om hem te contacterer?

Groeten Tom

gardevil

Wat is het verschil tussen een permissief sein en een bediend sein?
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

C.B.

permissief sein : is een automatisch sein. (wordt niet bediend door een seinpost.)
bediend sein : het woord zegt het zelf , dit sein kan maar geopend worden door een seinpost.
Groetjes.
Claudio.

gardevil

OK, bedankt.

En in vermoed dat een permissief sein geplaatst wordt op bv. lange trajecten waar geen seinhuis staat en de bediende seinen vooral in een stationsomgeving?
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

itchy

Citaat van: reeves op 18 november 2013, 21:01:20 PM
Hallo ,

Maakt Staf nog seinen, op zijn site kan je "contact" niet meer aanklikken, weet iemand de e mail om hem te contacterer?

Groeten Tom
Via deze site werkt het in ieder geval nog wel: http://www.belgie-belgique-belgien.be/miniatuurseinen/vademecum.html
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

oebr

Je mag ook mij een PM sturen Tom, dan stuur ik je door.

Ik zal er binnenkort voor zorgen dat er contactformulier op de site komt.

We zijn volop met de vertaling naar het Frans bezig - weldra zal de site dan ook tweetalig zijn.
En Staf is dus inderdaad nog steeds actief hoor.

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Doornroosje

Citaat van: gardevil op 18 november 2013, 21:29:26 PM
OK, bedankt.

En in vermoed dat een permissief sein geplaatst wordt op bv. lange trajecten waar geen seinhuis staat en de bediende seinen vooral in een stationsomgeving?

Bediende seinen zal je steeds hebben om toegang te geven naar een wisselstraat. Hier moet de seingever/operator (of ARS) eerst een reisweg aanleggen en dan het sein openen.
Permissieve seinen zijn voor de volle baan. Hier regelt het blokstelsel de seinbeelden. Menselijke tussenkomst is niet mogelijk, tenzij je in de seinkast zit.