Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Time-saver.

Gestart door Peter, 12 november 2005, 18:34:34 PM

doomslu

Haha, goeie opmerking, Johnny. [:D]
Ik zou ook wel eens willen weten waar die naam vandaan komt.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Havoc

Heel simpel(?): het komt er op aan van zo snel mogelijk te rangeren. Tijd is geld nietwaar? Toegegeven, met de Inglenook kan ik nog een beetje overweg, maar de timesaver zet ik mezelf klem na enkele bewegingen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

matti

Wat in godsnaam is een Inglenook dan weer [?][?][?]

P.S. voor de geintereseerden over het dienstregelingrijden en werken met vrachtbrieven . Ik was al zinnes om zoiets te brengen als sluitstuk voor de goederenreeks .

[8]

Ik ben ondertussen eens op die site gaan kijken en begin het te snappen . Dit systeem gebruikt de NMBS ook voor de oplijding van rangeerders . Ik heb trouwens al een ideetje van een echte Inglenook die perfect in model zou kunnen worden nagebouwd . Tot later in MSM .

Gerolf

citaat:
Geplaatst door matti

... voor de oplijding van rangeerders ...

Mooie typefout [:D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

svvander

citaat:
Geplaatst door svvander

Awel da interesseert mij nu ook wel is se! 't Is te zeggen... da geeft toch een extra dimensie aan modelbouw en het spelen met de baan, niet?
Als ge naar het grote voorbeeld met tijdschema's en vrachtbrieven kunt werken... zou toch leuk zijn?



Heeft er ondertussen al iemand zulks geprobeerd?
Of heeft er iemand goede idee?n om hieraan te beginnen. Ik denk zelf dat ik mijn baan (in de mate van het nodige) hiervoor ga aanpassen.
Nog meer spelplezier dus.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

dgrr57

Dag allemaal,

een voorbeeld van een 'echte' Inglenook' kunnen jullie op mijn site vinden (Reportages, Raccordement W?richar). Een echte 77 die zo 'speelt' is toch leuk om te zien.

Peter

Ikzelf zou de voorkeur geven aan een Lenz V-36, omdat die beschikt over digitale koppelingen. Anders zou ik in elk geval de voorkeur aan Kadee koppelingen geven zoals bij onze kennis. Die hebben in elk geval het voordeel dat ze zeer soepel koppelen en ontkoppelen met voorontkoppeling
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

svvander

Kan er mij iemand goede tips geven om hier aan te beginnen, er van uitgaande dat ik niets van materiaal meer heb en dus alles terug moet aankopen en dat ik dit liefst zo goedkoop mogelijk wil proberen?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

belair

Ewel Sven, uw goesting terug opgewekt?
Als je niks van materiaal meer hebt zal het je al vlug enkele honderd euro gaan kosten. ebay of kapaza?

Luc

ERVIN

Wel wel , wie had dat ooit nog kunnen denken , de Svvander is terug!![;)]

Het is een microbe h?, een microbe die blijft woekeren, je geraakt daar gewoon niet meer van verlost.

itchy

Ik wil ook wel aan zoiets beginnen. Deels uit noodzaak (plaatsgebrek, groter gaat effe niet), deels voor het spel-plezier achteraf en deels omdat het een goed 'oefen-knutselterrein' is ... Ik dacht aan 60 cm bij 300 cm (max). Daar moet toch al iets mee te doen zijn denk ik. Peter, als het eens pas geeft zou ik graag wat foto's zien van de "Time saver" van uw vriend!
Steven
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

svvander

Ik denk dat 60x300 al vrij groot is. Als ik de foto's zie op de sites van die Amerikanen, dan denk ik dat het eerder een 50x150 is.

Idd, een dure zaak, daarmee dat ik heel goedkoop wil houden.
Misschien zelfs een prullockje, dat maakt eigenlijk weinig uit.
Mijn oudste dochter (net geen 3) is alleszins heel hard aan het uitkijken.

Tja, die microbe blijft idd hangen en ik vrees dat ik toen alle materiaal een klein beetje om de foute reden verkocht heb.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Peter

Steven,

Kan helaas geen foto's van die time-saver plaatsen omdat die niet meer bestaat. (draadje is al 4 jaar oud[:I]) en die kennis heeft al meer dan een jaar GEEN modelspoorbaan meer. Ze zijn ondertussen verhuisd en alles van zijn trein zit nog ingepakt[:0][:0][:0]in dozen, en daar zal het waarschijnlijk ook wel blijven zitten.
Moest ik er een voor mezelf bouwen (in Modelrailroader staan regelmatig plans) zou ik me toch ook bij de afmetingen houden van 1,50 x 40 of 50 cm. en kiezen voor Amerikaans materiaal. (Kadee, RP25 en eens iets anders)
Met vriendelijke groeten
Peter

itchy

OK Peter toch bedankt (had niet naar de data van de berichten gekeken!). Ik ga eens puzzelen op anderhalve meter, op de andere helft van mijn 3m kan ik dan een lokloodsje of zo zetten.
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

tunnelmotor2000

Timesaver komt eigenlijk van het feit dat je geen grote uitgebreidde baan hoeft te bouwen om met de "fun" te kunnen starten.
Zelf ben ik ook een US addept en geloof me of niet maar kleiner is groter. Je hoeft geen 100 wissels of 38 sporen station te bouwen om plezier te hebben.