graag hulp onzichtbaar niveau

Gestart door hannesneuville, 17 januari 2012, 19:49:16 PM

hannesneuville

beste modelbouw vrienden,
ik zit met een klein probleem.
ik ga namelijk ook beginnen met modeltreintjes, en zit met een probleem.
ik heb mijn plan laten tekenen door een ervaren modelbouwer, en ik werk in 2verdiepen. namelijk, 1niveau die ik niet zal zien, waar namelijk al mijn treinen gestapeld zullen zijn. boven dit niveau komt dan mijn echte trein baan. nu is mijn probleem dat ik het onderste niveau niet zal zien en dat ik daar geen ongelukken wil tegen komen, dat ik kan zien waar mijn trein zich bevind, door middel van een bord, met lichtjes,ofzo. maar dan weet ik ook nog niet met welke schakelaars dat ik moet werken. alle tips zijn welkom.

alvast bedankt,
hannes neuville ;)

PietB

Werk je digitaal of analoog Hannes?

hannesneuville

ik werk digitaal :)
citaat:
Geplaatst door bossie

Werk je digitaal of analoog Hannes?


ysbeer

Simpel maar betrouwbaar,een oude TV en een kleine camera(die koop je al voor 30 euro bij conrad)wel is dan een lamp bij je sporen vereist.
Werken met bezet melders gaat ook,maar je moet dan als je super safe wil spelen wel alle assen van je trein beweerstanden.
In 3 rail is het simpeler.
Reed contacten en dergelijke systemen blijven bijna altijd een risico houden
wim

hannesneuville

Vriendelijk bedankt :)
citaat:
Geplaatst door ysbeer

Simpel maar betrouwbaar,een oude TV en een kleine camera(die koop je al voor 30 euro bij conrad)wel is dan een lamp bij je sporen vereist.
Werken met bezet melders gaat ook,maar je moet dan als je super safe wil spelen wel alle assen van je trein beweerstanden.
In 3 rail is het simpeler.
Reed contacten en dergelijke systemen blijven bijna altijd een risico houden
wim