Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

MSM 43

Gestart door ronny-vdv, 12 november 2005, 18:14:23 PM

Koen

Ik heb hem ook nog niet ontvangen!Pfff, weer nen dag wachten. [:(!][:(!][:(!] Maar geduld wordt beloond, zegt men.

Koen
Nooit te oud om te leren

Tom

Ik heb nr. 43 vandaag eindelijk ontvangen.

Weeral een prachtig nummer, vooral het artikel over de baan Louide-Marie vindt ik geslaagd. Ik heb de baan al 2 keer in het echt gezien.
Tom

svvander

Ze hadden hem verstopt! Stoute vriendin! hehe

Heb er al veel in gelezen, vooral de zelfbouwseinen zijn heel interessant!
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Gerolf

Hij viel gisteren in de bus net voor ik naar mijn werk vertrok [:)]
Ik heb, geboeid door Louise-Marie, bijna mijn afstap in het station van Essen gemist. In het terugkomen had ik weer bijna prijs door het artikel over de mobiele stoomgenerator [:o)]
Het klinkt misschien stom, maar de inhoud 1-42 vind ik ook bijzonder interessant: het is net als het lijm-artikel nuttige naslag-informatie.
Verder positief:
* de verweringstechnieken - nee, ik ben dat bijlange nog niet beu
* de higher-tech gietharstechniek
citaat:
Geplaatst door svvander
vooral de zelfbouwseinen zijn heel interessant!
Merci, Sven! [^]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ERVIN

Ja,ik heb hem ook aangekregen,evenals spoorwegjournaal,ze zullen vandaag niet veel last meer van mij hebben.[:D]

Johnnytrein

@Ervin, moeten we daaruit besluiten dat jij als treinhobbyist anders een lastig ventje bent, daar moeten we streng tegen zijn.[V] Ik stel de volgende straf voor: 2 maanden geen treintijdschriften meer. [:D][:I] .Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Tom

Dat zou ik waarschijnlijk niet overleven.
Tom

doomslu

Prima nummer alweer.
Mooie baan, die Louise-Marie. Prachtig projekt.
Prima artikel van Gerolf. Je krijgt zin om het te proberen (zal ik zeker, ooit, eens doen).
En ook de rest van het blad is alweer bijna verslonden.

Ik vind ook telkens weer het "voorwoord" een prima artikel, met goed afgewogen bedenkingen. Mag ook eens gezegd worden, denk ik.
Toch een kleine opmerking : vorige maand stond er een pleidooi voor de opgave van richtprijzen. Wel, ik mis deze in dit nummer o.a. bij de bespreking van de Piko-wagentjes.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

svvander

citaat:
Geplaatst door doomslu


Toch een kleine opmerking : vorige maand stond er een pleidooi voor de opgave van richtprijzen. Wel, ik mis deze in dit nummer o.a. bij de bespreking van de Piko-wagentjes.




Kijk eens bij www.jocadis.be voor de prijzen. Ik weet wel dat je waarschijnlijk bedoelt om deze in de toekomst ook in ons tijdschrift terug te vinden... maar zo ben je voorlopig toch al verder geholpen he! [:D]

P.s.: ze zijn prijs kwaliteit echt wel heel goed!!!
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

doomslu

Bedankt, Sven.
Ik bedoelde inderdaad dat ik graag een richtprijs had gezien in ons geliefde tijdschrift.
Toch goed om weten dat het inderdaad prijsgunstige modellen zijn. (de containerwagen bvb. aan 15,80 euro !).
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

bartie

't Was weer goed en volgende items krijgen een streepje extra:

*Voorwoord: blij van dit terug te zien, en hopelijk iets blijvend.
*Louise-Marie: zoals reeds door velen aangehaald,PRACHTIG!
*Lichtseinen: wederom een zeer goed uitgelegd artikel.
*Verweren deel 12: ga mijn straten eens opnieuw onder handen nemen...[:)]

Hop naar nr.44...[:D]

Groetjes, Bart.

ERVIN

Hoi Matti,ik heb met veel plezier je artikel gelezen over het beladen van goederenwagons van het type l,wat mijn intresse opwekte was het beladen van auto's,deze wagon was van tijdperk III,bestaan daar ook wagons van tijdperk IV en V van,ik heb al op enkele site's gekeken maar vind daar geen verder informatie van,weet jij mss of deze wagons bestaan en door welke fabrikant ze zijn uitgebracht,en zijn die wagons echt zo duur??48?!!
Knap artikel,waarvoor dank.

locomotion

Het verhaal over de seinen krijgt eindelijk een praktische uitvoering. Schitterend. Dit maakt het verhaal compleet. Ik veronderstel dat er nog wel een vervolg en nog een voervolg en nog eentje op zal volgen. Maar dat stoort mij in geen geval.
Wat ik ook zeer goed vind is de lezersbrief uit Nederland. Niet alleen schitterend geschreven, maar ook goed geformuleerd. Soms zijn  de bijdragen inderdaad wat uitgerokken en zouden ze in een afzonderlijk nummer kunnen terechtkomen. Of dit werkelijk ook zo moet, laat ik aan het tijdschrift over. Ik zit er nog niet op te wachten.
Soms vind ik de foto's bij sommige artikels te klein. Je ziet de details niet meer. Ik denk dat ze bij de lay-out niet altijd weten waarover het gaat en dus van alle foto's kleine afbeeldingen maken. Sommigen moeten echt groter weergegeven worden.

locomotion

janjozef

gisteren pas thuis gekomen van 14 dagen verlof dus pas vandaag tijd voor een berichtje heb heel de dag moeten lezen zeer interessante stukken trouwens, het verweren en de seinen, louise marie heel mooi alleen spijtig dat het in N was en niet HO [:D] [:D] . De richtprijzen van wagons erbij zetten zou inderdaad nuttig kunnen zijn. Verder moet ik nog een boel lezen.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Havoc

Dit weekend pas gelezen. Prima (opnieuw).

Juist een kleine opmerking bij het artikel over lijmen. Er wordt de indruk gewekt dat Loctite enkel in industri?le hoeveelheden te verkrijgen. Veel Loctite producten zijn simpel te verkrijgen, maar niet bij de modelbouwshop. Vele versies om schroefdraad te borgen zijn te vinden in winkels die auto-onderdelen verkopen voor garagisten ofwel in zaken voor metaalwaren. De kleinste verpakking is meer dan genoeg en gaat jaren mee.
Met vakantie voor onbepaalde duur.