Pocher

Gestart door Peter, 13 januari 2012, 14:53:31 PM

Peter

Heeft iemand soms het model van die SNCF CC-lok van Pocher (H0) in zijn bezit/verzameling? En kan je daar dan aub een paar foto's van plaatsen. Bedankt alvast
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

MarcVD

Hallo,
Ik weet dat dit een oud draadje is, maar misschien kan het toch van betekenis zijn.
Ik bezit een 4-tal Pocher locs. Helaas allen met min of meer zinkpest. Vroeger was er een duits bedrijf dat replica onderdelen maakte, maar blijkbaar zijn die ermee gestopt.
Missch kunnen we elkaar helpen?
Ik hoor her wel!
Marc
 

Peter

Hallo Marc,

Spijtig van die loks dat ze zinkpest hebben, maar als het een troost mag zijn, een aantal jaar geleden hadden ook Brawa, Märklin  enz. last van zinkpest.
De reden van mijn vraag was eigenlijk dat ik (d.w.z. mijn vader, mijn broer en ikzelf) vroeger die Pocher lok  heb gehad (jaren 60) Toen was dat een vrij duur model, maar met fantastische rijeigenschappen. (2-rail gelijkstroom) Na het helaas vroegtijdig overlijden van mijn vader is die lok "ik weet niet waar" gebleven
Mijn broer heeft hem zeker nooit gehad, en mijn moeder kon er geen antwoord op geven  Helaas.
Ook al zou ik hem niet kunnen inzetten op mijn baan (wielflenzen, niet digitaal) toch had ik hem graag gehad. Kopen doe ik hem niet, want de enkele die aangeboden wordt op Ebay enz zijn overdreven duur.
Met vriendelijke groeten
Peter