Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ? Microcontrollers

Gestart door ToThePoint, 13 januari 2012, 10:27:28 AM

dani

lijkt me dus niet echt een makkelijke taal... en weinig gestructureerd, het doet me eerder denken aan  assembler :) :) :)

Maar als ' t voor jou werkt, dan is het toch ok.   
Elk heeft zijn voorkeur en ervaring, en we kunnen van elkaar leren
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

het is gewoon basic hoor het was er reeds voor alle andere assembler talen

https://www.youtube.com/watch?v=2YOuQQXlMac&feature=youtu.be
kijk probleem is dat het op de simulator wel werkt
en op andere signalen met voorsein werkt het ook
alleen de laatst toegevoegde wil het niet werken
ik ben nu alle oude printen onder de baan aan het uithalen en deze vervangen door de laatste stand welke veel compacter is en bij een defect ook sneller te vervangen
de oudere waren de eerste die we gebouwd hebben maar deze waren nog niet productie rijp zeg maar en waren gewoon als test bedoelt
ook is er steeds weer door toedoen van steeds andere eisen zaken aan toegevoegd geworden
vrijdag de print eens vervangen want daar kan de fout ook nog in zitten

gr raf

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Geert

#1337
30 terugmeldingen via Massa-detectie interesse?

Ik heb het voorbije jaar redelijk wat geëxperimenteerd met het PCB ontwerp software (EAGLE)  en het laten vervaardigen van PCB's in China.

Het gevolg is dat ik enorm veel PCB's heb, de meeste niet afgewerkt. De kostprijs om deze PCB's in China te laten vervaardigen is belachelijk laag. 

Ik denk er aan deze eventueel te koop aan te bieden.

Is er interesse? 

7€ aan onderdelen inclusief geprogrammeerde µC per PCB om 30 terugmeldingen via massa-detectie door te sturen naar je centrale met een Loconet bus. (de PCB en software kan ook servo's LED's enzo aan sturen via LocoNet, maar laten we het eerst simpel houden)

(De kostprijs van 7€ is gewoon de aankoopprijs gebruikte onderdelen tot het kleinste weerstandje  ;), exclusief verzending...)

PCB's by Geert Giebens, on Flickr

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Geert

#1338
Een tussendoor projectje, iets om C rail wissels van Marklin om te zetten met servo's. Het is een testprintje, normaal gezien zal alles passen in de behuizing in de C rail wissel, behalve de servo die er iets onderuit steekt. SMD dus...

Werkt op elk protocol, DCC, MM en LocoNet, maar ook met drukknoppen voor de niet digitale rijders. Je hoeft niets in te stellen, de µC zoekt zelf zijn eindposities op PCB contacten, en weet zelfs wat rechdoor of afslaan is...

Later meer hierover.  ;)


C rail wisselaandrijving met servo op DCC MM of LocoNet. Testversie
by Geert Giebens, on Flickr

Edit: op mijn bijdrage hiervoor is maar één reactie gekomen. Ik kan met de LocoNet PCB's niets doen, de vuilbak in maar... :(

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

dani

Citaat van: Geert op 12 december 2019, 17:42:39 PM
Edit: op mijn bijdrage hiervoor is maar één reactie gekomen. Ik kan met de LocoNet PCB's niets doen, de vuilbak in maar... :(
Zonde, maar ja.. niet iedereen is met hetzelfde bezig als jij hee Geert.
Dat si het risico als je "zelfbouw" of eigen ontwikkeling doet.   Vaak ben je dan helemaal solo aan het vliegen.
Heb ik ook gemerkt met mijn  WiFi oplossing voor G-schaal treinbesturing met ESP8266.
Tenzij je het gratis, gemonteerd en kant-en klaar aanbiedt, dan zijn er wel afnemers.

Parels voor de zwijnen, maatje :) :)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

ha ken het
een duikregelaar ontwikkeld die super klein is en er was veel vraag naar want die je kunt kopen kost 75 euro
en er zit een fout in het programma wat hij gaat bij opstarten meteen in fail safe en zo verslijt je pomp als ze droog loopt

een volledig werkende klaar zonder deze fout en met alles smd en nu moeten er maar 3 man buiten mezelf er een hebben
kostprijs 15 euro en dat vinden ze nog te veel

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Geert

#1341
Ik lig er niet wakker van. Het uitvoeren van een hobby kost nu eenmaal geld. De reden waarom ik zo veel PCB,s heb is omdat je er nu één laat maken of 10 in China dat kost evenveel 15€ Inc. verzending) En het wordt steeds goedkoper door onderlinge concurrentie in China.  De reden dat ik er verbeteringen aangebracht heb is omdat deze steeds bijkomende toepassingen hebben. Zo is de LocoNet IO printje een op zich zelf  draaiende centrale geworden, je hebt geen externe centrale nodig. Daar zijn toepassingen voor.

Voor de prijs moet je het niet doen, om een vergelijking te maken: 10 PCB's elk met 30 ingangen maakt 300 poorten, hiervan heb je 3 poorten nodig voor gesimuleerde S88 bus naar een externe centrale, dat maakt 297 terugmeldingen voor nog geen 70€. Daar heb je bij Marklin maar 16 meldingen voor met onbetrouwbare communicatie.


Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Geert

@Dani,

ik gebruik af en toe iets van je bijdragen op dit forum. Met wifi heb ik nog een project lopende dat niet modelspoor gerelateerd is. (draadloos 24s klok voor basketbalwedstrijden)

Als ik er niet uit kom, dan weet ik je wel te vinden  ;)

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

dani

Citaat van: Geert op 13 december 2019, 11:41:27 AM
Als ik er niet uit kom, dan weet ik je wel te vinden  ;)

Altijd welkom man, ook al ga ik misschien niet met alles kunnen helpen want ik ben ook geen superheld :)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

ja geert echt 25 printjes voor 15 euro is echt niet meer normaal
en die duik printen die kan ik mits andere software nog voor andere zaken gebruiken

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Harm

Citaat van: Harm op 28 november 2019, 16:53:44 PM
Is er al iemand die per ongeluk de 16F887 heeft vervangen door de 18F4520

Ja hoor IKKE,
het werkt perfect: je hebt heel veel meer geheugenruimte en de aansluitingen zijn eender. ;D

Geert

Citaat van: Geert op 05 december 2019, 18:24:20 PM
30 terugmeldingen via Massa-detectie interesse?

Ik heb het voorbije jaar redelijk wat geëxperimenteerd met het PCB ontwerp software (EAGLE)  en het laten vervaardigen van PCB's in China.

Het gevolg is dat ik enorm veel PCB's heb, de meeste niet afgewerkt. De kostprijs om deze PCB's in China te laten vervaardigen is belachelijk laag. 

Ik denk er aan deze eventueel te koop aan te bieden.

Is er interesse? 

7€ aan onderdelen inclusief geprogrammeerde µC per PCB om 30 terugmeldingen via massa-detectie door te sturen naar je centrale met een Loconet bus. (de PCB en software kan ook servo's LED's enzo aan sturen via LocoNet, maar laten we het eerst simpel houden)

(De kostprijs van 7€ is gewoon de aankoopprijs gebruikte onderdelen tot het kleinste weerstandje  ;), exclusief verzending...)

PCB's by Geert Giebens, on Flickr


Geert

Zijn weg, op naar nieuw project.

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Geert

Als je nu PCB's besteld bij PCBWAY, dan laten ze je direct zien hoe deze er uit gaat zien (was nog niet hiervoor), ik ben benieuwd hoe deze er echt gaat uit zien...

Voor 1€ per PCB inclusief verzending begin ik zelf mijn etstoestel en chemische brol niet meer boven te halen , en dan dat boren  :(


Pcb loconet input device
by Geert Giebens, on Flickr

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Havoc

Citaat van: Geert op 04 februari 2021, 08:06:45 AMVoor 1€ per PCB inclusief verzending begin ik zelf mijn etstoestel en chemische brol niet meer boven te halen , en dan dat boren  :(

Doe ik ook niet meer. Je hebt direct een geteste print met doormetallisatie.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Geert

#1349
32 ingang S88N terugmelder (massadetectie). Een ontwerp van mij van 10 jaar terug, toen nog op strokenprint, nu omgezet naar PCB. Ik ga er zo 10 bestellen bij onze Chinese vrienden.


S32N terugmelders met PIC controller
by Geert Giebens, on Flickr

En de bijbehorende stroomdetectie die je er kan inpluggen. Dit is een ontwerp dat ook al verschennen is in MSM 203 op strokenprint.


PCB stroomdetectie
by Geert Giebens, on Flickr

Meer hierover later, eerst testen....

Geert


Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen