Waar zijn we nu mee bezig ? Microcontrollers

Gestart door ToThePoint, 13 januari 2012, 10:27:28 AM

PeterC

Veel meer dan dat ben ik nog niet tegengekomen  :(
Groetjes, Peter


Geert

Ik wilde eigenlijk de code toevoegen via : 'voeg code toe' op dit forum. Maar dat lukte niet? Meer dan 20000 karakters kreeg ik als foutmelding. Zal iets voor een nieuw draadje zijn.

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Gerolf

Citaat van: Geert op 17 oktober 2013, 18:12:39 PM
Ik wilde eigenlijk de code toevoegen via : 'voeg code toe' op dit forum. Maar dat lukte niet? Meer dan 20000 karakters kreeg ik als foutmelding.

'voeg code toe' lijkt me eerder bedoeld voor een soort van HTML-code. Niet voor de sourcecode van een µC-programma  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Havoc

Ik denk dat Geert de code tags wil zeggen:

[code]  en de sluitende met /
Maar als ik die toevoeg geraakt de site in de war. Alles tussen code tags wordt normaal niet omgezet dus hier kan ik rustig [quote][/quote] of  schrijven en het forum reageert daar niet op.
Lijnen gaan ook niet teruglopen zodat je héééél brede posts kan maken.


Maar dat er een beperking is van lengte kan ik wel aannemen. Opdelen in stukken/functies zou ik zeggen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

PeterC

En in code-modus neemt ieder karakter evenveel plaats in (om code mooi uit te lijnen).
Groetjes, Peter


conducteur

@Havoc, daar zit toch een verticale scrollbar op?


Zou ons forum de syntax kunnen herkennen van BV C? Op een ander elektronicaforum lukt dat allesinds.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Sattrickske

Citaat van: Geert op 17 oktober 2013, 14:35:00 PM
Patrick, er zijn zelfs al PIC µC met hardware  CAN-bus, maar dit wist je al zeker  ;)
Inderdaad, er is al een resem onderweg uit het verre oosten... :D
Je hebt wel telkens nog een CAN-transceiver nodig.  En dan kan je kiezen,  een aparte CAN-controller die je over SPI met je µC laat praten, oftewel en PIC met een embedded CAN-controller.  Ik heb voorlopig voor beide opties gekozen; allebei eens testen en kijken wat uiteindelijk het eenvoudigst gaat werken.

Sattrickske

Citaat van: conducteur op 17 oktober 2013, 20:32:01 PM
Zou ons forum de syntax kunnen herkennen van BV C? Op een ander elektronicaforum lukt dat allesinds.
Daarvoor dienen speciale plugins aan de forum software, te worden toegevoegd; dat zal iets voor de admins zijn...

PeterC

Omdat er weer wat beweging is in dit draadje en vooral om Rian te stimuleren om zijn programmer boven te halen, mijn werk van deze avond:



Een universele led-decoder op basis van Sven Brand's Universeller LED-Dekoder (V2).  De enige aanpassingen aan het ontwerp zijn een opto-coupler en discrete componenten ipv SMD (en natuurlijk op strokensprint opgebouwd).

Goed voor: mijn seindecoders, huisverlichting, neonlampen, een (kamp)vuurtje, ...

De decoder is via MM of DCC aan te sturen ofwel als stand-alone sturing te gebruiken (afhankelijk van de firmware in de controller).  Voeding:  12 tot 16V (zowel AC als DC).




Groetjes, Peter


conducteur

Aan dat tempo kan ik wel niet volgen he.  ;)  Ziet er goed uit. Ik heb iemand beloofd hier op het forum om iets gelijkaardig te maken, maar die met decoder in zal wellicht voor versie nr 3536 zijn...  ::)
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Gerolf

Citaat van: conducteur op 17 oktober 2013, 21:43:53 PM
Aan dat tempo kan ik wel niet volgen he.  ;) 

Oei ... dan ga ik niets vertellen over de batch van 9 printplaatjes waar ik nu mee bezig ben  ;D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Sattrickske

Citaat van: conducteur op 17 oktober 2013, 21:43:53 PM
Aan dat tempo kan ik wel niet volgen he.  ;)
En ikke zal dan maar zwijgen over m'n DCC naar CAN-bus conversie.  En de CAN-bus to ethernet...

Havoc

Citeer@Havoc, daar zit toch een verticale scrollbar op?

Neen, meer dan die paar lijnen heb ik niet getypt.

Momenteel heb ik last van een existentieel probleem. Zelf een µC bordje maken of gewoon kopen. Als je meer dan 1 stuk nodig hebt, dan is het prijsverschil geen punt. Maar met zelf maken heb je wat je wil en veel problemen om het werkend te krijgen (software is niet mijn ding), kopen geeft minder voldoening, je moet soms via een omweg werken maar minder kopzorgen omdat de stukken die je koopt wel werken (als het niet werkt is het omdat je de boel verkeerd gebruikt).

Eerlijk gezegd verschiet ik me van de prijs die je steekt in de besturing van een ietwat redelijke baan. Ik zit direct aan een 150 electrische secties en evenveel wissels. Als je daar dan nog een controlepaneel bijdenkt dan zit je heel snel aan honderden IO's. En of je dat zelf maakt of koopt het blijft een serieus budget.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

Citaat van: Havoc op 18 oktober 2013, 21:16:02 PMAls je meer dan 1 stuk nodig hebt, dan is het prijsverschil geen punt.

Ik vermoed dat je het tegengestelde bedoelt ...

Wat die honderden IO's betreft: klopt. Daar ben ik de laatste tijd volop mee bezig ...  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PeterC

Mijn eerste ervaringen met SMD ledjes solderen: 3528 (wit) en PLCC6 (RGB) van draadjes voorzien:



En dit voor mijn led-decoder.  Op de foto enkel de 3528 led's

Groetjes, Peter