Merci, mensen

Dat lcd-met-knopjes-kastje is ook handig om het programma te debuggen:
Je kan er in de ontwikkelfase een boodschap naartoe sturen (variabele of zo) waarvan je denkt dat die fout kan zitten
In het filmpje slaat de linkse servo soms wild uit - dat ligt aan de servo zelf, die door mijn toedoen wat beschadigd is

@Geert: zelf de pcb ontwerpen doe ik op werkdagen "onderweg op de trein", en is dus eigenlijk "verloren tijd" goed gebruiken.
Bovendien heb ik er intussen al heel wat getekend, en kan ik vertrekken van bestaande ontwerpen.
Vooral voor deze sturing is een printontwerp handig (kleine serie: véél wissels, enkele armseinen, een overweg, ... ?

)
Nachtje over geslapen, en ik ga nog enkele kleinigheidjes in de software aanpassen:
- communicatiesnelheid proberen verhogen (nu staat die op 1000 baud)
- beginwaarden voor de servo's aanpassen: vooral het zwengelen heb ik bijna niet nodig, dus die zet ik standaard op 0
- wat debug-routines in het witte kastje verwijderen, en standaardteksten toevoegen
... maar ik ga nu vooral een "chassis" maken (met plaats voor 2 microschakelaars) om de servo's zelf gemakkelijk onder de baan te plaatsen. Dat wordt knutselen met styreen, een siliconenmal, en resin