Geert, de enige ervaringen zijn wat theoretische beschouwingen die ik ooit eens gemaakt heb (als je een IB of PC voor DDW of MR-direct kan vervangen door een controllertje is de keuze rap gemaakt)...
Toch enkele bedenkingen waardoor het idee voorlopig in een schuifje in mijn achterhoofd beland is:
De enorme hoeveelheid aan taken: seriëel P50 commando's lezen, S88 lezen en via P50 terugsturen, MM en DCC signaal genereren. Drie processen met verschillende timings onder controle houden... Dit alles (in jou geval) in assembler programmeren...
Ik vrees dat een PICje te 'klein' is en asm veel te omslachtig is voor dergelijke processen.
Hogere programmertaal (je gaat moeten gebruik maken van heel wat arrays om alles bij te houden) geeft dan weer veel overhead waardoor je tijdsgebrek gaat krijgen in je controller.
Mogelijke oplossing: P50 naar een dispatcher sturen (met USB interface). Dispatcher filtert en stuurt naar een (afzonderlijke) MM-DCC generator. Dispatcher ontvangt S88 van een (eveneens afzonderlijke) S88 generator. Onderlinge communicatie? SPI of I2C.
Ik denk dat het met drie controllertjes wel zou lukken. Voor de kostprijs van een controllertje moet je het zeker niet laten en je hebt drie afzonderlijke (kleinere waardoor gemakkelijker te onderhouden) programma's. Eventueel assembler voor je signaalgeneratoren en best een hogere programmeertaal voor je dispatcher (USB in assember is andere koek).
Veel succes met je project en ik volg natuurlijk ook!
Ik heb ook nog zo mijn bedenkingen met diegene die hun code niet vrijgeven. Kennis die niet gedeeld wordt, gaat verloren... ...Of er zijn commerciële belangen in het spel of het zijn gewoon egoïsten...