citaat:
Geplaatst door TimT
Mooi gedaan
en alles werkt mooi zo te zien 
werk dit enkel via koploper of ook via een dcc compatible centrale
Eindelijk een decoder (buiten de oc32 die kan ze ook correct aansturen)
die ze correct kan ondersteunen wat zijn je verder plannen met dit project ? [
]
Groeten Tim
Tim
Koploper stuurt dat toch via DCC, allee ja ik ben weer verward.
2de poging.
In koploper dient men de adressen en hoe die adressen geplaatst dienen te worden om de seinbeelden weer te geven, in te geven.
Koploper stuurt de commando's via loconet ( bij mij althans).
De twin center zet die signalen om naar DCC en krijgt de commando's via loconet. Een seriele kabel tussen TC en PC is totaal niet betrouwbaar.
Wel dient men in de TC de virtuele adressen in te geven en daar heb ik deze voormiddag serieus mee aan het knoeien geweest PFFFFFFFFFFFF.
Soit om een lang verhaal kort te maken.
Het maakt niet uit vanwaar die commando's komen.
De seinbeelden kunnen zelfs met een profi boss gedaan worden.
Het filmke is daar een bewijs van. Ik plaats het seinbeeld met de profi boss.
Bemerk ook dat het seinbeeld pas na 1 sec op het sein verschijnt na ingave van het laatste commando. Ik deed dat omdat koploper 4 adressen na elkaar zet en daar gaat de nodige tijd over.
Ik wou niet dat vooraleer een beeld totaal was doorgegeven dat het sein al vanalles anders liet zien. Ik weet niet of het bij het grootbedrijf wel zo ia, maar ik veronderstel dat veranderende seinbeelden niet via via gaan, maar ineens op het sein verschijnen.
In de decoder kunnen 16 verschillende seinbeelden als men de decoder gebruikt voor 1 sein die 8 leds aanstuurt. Zoals het sein in het filmke, maar koploper kan max 12 seinbeelden aan en aangezien koploper niet verder ontwikkeld word heeft het weinig avance.
Kheb mijn persoonlijke geheugensteun op de site gezet. Dan kan je eens kijken wat er mogenlijk is.
HIER. En ik benadruk dat dit een persoonlijk document is. Het dient enkel voor mij als referentie.
Ik heb geen verdere plannen met dit project. Voor mij is het klaar en word a gogo aangepast.
Indien er iemand is die interesse heeft die kan ten persoonlijke titel een HEX file krijgen.
Ik wil zelfs nog 4 seinbeelden extra in de 1 sein optie stoppen.
of de 2 sein met 6 leds uitbreiden qua seinbeelden (als dat gaat tenminste. Er is nog 1 adres over, maar de decoder kan slechts 6 leds aansturen.
Maar publiek ga ik geen HEX plaatsen, en al helemaal geen asm file. Te veel zakkenvullers en het patent debacle ten spijt.
Ook is het een optie dat u met een zakje pic 16f628a komt en ik die programmeer. Een pic is binnen de 15 seconden klaar.
Dus moest er iemand interesse hebben, de pic's worden kostenloos geprogrammeert. Een electronische schakeling dien je dan nog wel te bouwen. Ik schat dat u met een euro of 7 wel klaar bent.
Maar ik weet niet wat de prijs van een 16f628 is vandaag de dag. Ik kocht ongeveer 50 stuks een jaar of 2 geleden.