Uw aankoop in 1 / 160

Gestart door boby, 12 januari 2012, 20:33:54 PM

Reeks1976

#45





wat er achter hangt is nieuw , eveneens wat er naast staat ook.

groet Alexander

boby

#46
hallo,Reeks
Mooie auto's, de platte wagen en de auto Ranchette BIS is welk merk en of het nog bestaat

Hello,
Nice cars, the flat car and the car Ranchette BIS is what brand and if it still exists
 

Reeks1976

#47
Boby ,

Ik neem aan dat je de goederenwagens bedoeld , die zijn van minitrix nog steeds verkrijgbaar , nieuw als 2ehands.
De loc is van Kato.
De Br53 is inmiddels aangekomen.



Groet Alexander

boby

#48
Goedenavond,
Hier is een foto van PIKO
een BB 25615 SNCF FRET



 

Reeks1976

#49


Zojuist gearriveerd >> VT98 fleischmann 7400K en 7401K

Michiel

#50
Betekend dat dat jouw BR55 de deur uit is?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Reeks1976

#51
Ja Michiel ,

1 van de hoofdredenen is , is dat ik afwisselende treinen wil laten rijden , soms moet je schrappen , heroverwegen en nagaan wat je met een lok of wagon doet .
Ik heb daar heel lang over nagedacht en ik heb gekeken naar de veelzijdigheid van de vt98, ergens een boekje over ,over het leven ervan en ook als trekkracht voor een goederenwagen gebruikt.

Groet Alexander

Michiel

#52
Het is dat ik geen railbusje had, want die BR55 van Fleischmann zag ik best wel zitten. [:p] In elk geval gefeliciteerd met je mooie aanwinst!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Reeks1976

#53
Inmiddels weer wat bij dankzij Rail 2012.



de pakwagen is de DRG versie van fleischmann , de bakwagens van trix en fleischmann  de bagagewagens van roco's laatste lichting en de Br64 van fleischmann op 1 na laatste lichting. plus de hoge bakwagen van trix.

Groet Alexander

wdn

#54
citaat:
Geplaatst door ModelspoorfaN

@Wim:
"Deze is uigerust met 2 bagage rijtuigen. Waarom?
- het was verboden om een personenrijtuig aan de stoomloc te koppelen, dit was dus de plaats voor de bagagewagon
- om grote rangeerproblemen te vermijden in kopstations werd achteraan maar een 2de bagagewagon voorzien"

Mooie foto [8D], maar:

Het ene is me bekend het  andere niet. Dat een bagagerijtuig gelijk achter de loc kwam in eerste instantie is duidelijk.
De vraag is daarom: waarom een 2e bagagerijtuig extra toevoegen[?]
De Rheingold's waren meestal een stam met hooguit 4 of 5 rijtuigen, volgens mij. Het ging om snelheid, en service [;)]
Dat betekend dat men waarschijnlijk bij voorkeur toch liever zitplaatsen verkocht, dan een leeg [V] bagagerijtuig.

Een lichtere treinsamenstelling is toch gewoon meer snelheid?
Men gebruikte destijds de snelste Pacific's om de trein te trekken.

Ik vermoed daarom dat een bagagerijtuig destijds net als de loc afgekoppeld werd en net als de loc na bevoorading vooraan geplaatst, tijdens  een stop in een kopstation.

Als dat niet zo is, Waar haal je aub die info vandaan [8)]?
Ik kon er niets over terug vinden in het Rheingold boekje: Schuyt&Co ISBN 90 6097 089 6

Ik denk dat of Gerolf, Deltic, of Ysbeer hier mogelijk meer over weet.

Edit: Ja Boby, een van de mooiste en meest sucsesvolle machines ooit gebouwd!!

Edit 2: Zie verder dit: http://en.wikipedia.org/wiki/Andr%C3%A9_Chapelon
En dit: http://fr.wikipedia.org/wiki/Andr%C3%A9_Chapelon

Andre Chapelon was bezig met het verhogen van het rendement van (oa.)deze machines


Volgens bepaalde bronnen reed de orient (Oostende-Wenen) ook in dergelijke configuratie
- 2x bagage (voor en achter)
- restauratiewagen
- 2x slaaprijtuig
Wim

Steam.N

#55
Op Ontraxs enkele messing setjes gekocht om wagentjes te maken (groentekraam, scheresliep, etc), wat raampjes en zo.
Daar ga ik een fotocopie van maken op slides, zodanig dat ik mijn ets-kunsten kan oefenen met nuttige spulletjes ...
Benieuwd hoe dat gaat uitdraaien [:)]
En dan nog een koppel boeken met illustratie van basistechnieken.
Weer wat te doen, tussen de knutselsessies [;)]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }