Uw aankoop in 1 / 160

Gestart door boby, 12 januari 2012, 20:33:54 PM

Michiel

#15
citaat:
Geplaatst door Reeks1976

Mooie lok  Michiel , Hoe zijn rij eigenschappen ? Is het een Arnold ?

Dit is inderdaad een Arnold, een tiental jaar oud. Ze rijdt heel redelijk, zacht en soepel maar de voorloper is nogal wispelturig, en loopt nogal snel uit het spoor. Vooral in R1 bochten echt wel een probleem. Ze is goed te digitaliseren met en heel kleine decoder in het machinehuis. Deze specifieke lok van op de foto loopt zwaar, en heeft een grondige schoonmaakbeurt nodig. Een buffertje vind ik nog wet tussen de reserveonderdelen of op een plukloc.

Frank, die V100 is niet meteen een loc dat binnen mijn doeltijdperk valt (1920-1925). Die nieuwe Italiaanse stoomloc mogelijk wel, maar ik betwijfel of deze ooit tot in Brussel is geraakt. En ik had nog niet opgemekt dat Arnold met een nieuwe productie is begonnen van de BR74. Die wekt wel mijn interesse, maar dan niet nieuw, want bij mij gaat er toch het mes en de vijl in. [:D]

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Frank_N

#16
"bij mij gaat er toch het mes en de vijl in"

Michiel, Ik had van u niet anders verwacht[:D][:D][8D][^]

Wat de V100 betreft, ging het om de tip voor u naar de simplexkoppeling. Waarschijnlijk zijn er best meer modellen (epoch I of II) te vinden die zo'n koppeling hebben.
Groet van Frank

boby

#17
So as I understand, there are possible to put a mini decoder so great.
And for the red light there or not??

Dus als ik heb begrepen, zijn er mogelijk om een mini-decoder zo groot te zetten.
En voor het rode licht er wel of niet?
 

Michiel

#18
@Frank, maar een paar modellen hebben deze simplex-koppeling. Meestal gaat het om locomotieven die ook als rangeerloc kunnen beschouwd worden. Ik ga voor een meer algemeen, minder merkgebonden systeem: de ontkoppelaar. [;)]

@Boby, over welke loc heb je het eigenlijk met minidecoder en de rode sluitseinen: de V100 of de BR74?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

boby

#19
Ik bedoel is dat zodra de loc rood licht rijden is.
Ik ze

i goed volgens de felle rode lichten?

I mean is that as soon as the loco has red light running.
I said well according to the bright red lights?
SUR LA V 100 DE LA DB COMME PHOTOS PLUS HAUT.
MERCI
 

Michiel

#20
Hoi Boby,

Als je beschrijving leest van het model dan zijn er rode sluitseinen:

"Front/rear lights: white and red, directional."

Een heel kleine decoder moet er toch wel in te prutsen zijn. [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Frank_N

#21
Op 1zu160 vond ik dit:
http://www.1zu160.net/digital/einbaubsp/arn-v100.php

Ze maken deze digitaal, en leggen er ook een andere motor in [8D]

Het gaat hier duidelijk om een ouder model. Er zitten gloeilampjes in. De nieuwe Arnold HN2019 heeft leds. 3 witte (is eigenlijk wat meer blauw) en 2 rode. Ze wisselen met de rijrichting.
Groet van Frank

boby

#22
Hello
Thank you all for your response.
So I'm delighted that we can put a small decoder and the locomotive has red traffic lights, because I love my loco has traffic lights.

Hallo
Dank u allen voor uw reactie.
Dus ik ben blij dat we een kleine decoder zetten en de locomotief heeft rode verkeerslichten, want ik hou van mijn loc heeft verkeerslichten

Bonjour
Merci a vous tous de vos r?ponse.
Donc je suis ravis que on peut mettre un petit d?codeur et que la loco poss?de des feux lumineux rouge,car j'aime beaucoup que mes loco poss?de des feux rouge.
 

boby

#23

Bonjour,
Voici 3 photos de la rame DB Regio  talent 2 de piko


hallo,
Hier zijn 3 foto's van de trein 2 van DB Regio talent piko

Hello,
Here are 3 photos of the train 2 of DB Regio talent piko



[/img]

[/img]
 

Reeks1976

#24
Kleine aanwinsten>



Dubbelset fleischmann

groet Alexander

Frank_N

#25
Klein zijn ze.....prachtig ook [:)][:0]
Bewegende schuifdeurtjes?
Mijn verlanglijstje, Deze loc: http://www.n-spoorstore.nl/n-spoorstore.nl/nl/component/virtuemart/?page=shop.product_details&category_id=125&flypage=flypage.tpl&product_id=1675

En deze bierwagen: http://www.tee-usa.com/store/product37075.html
Van CSD. De DR uitvoering (denk tpII) vond ik inmiddels. In een spoorwegmuseum te Tsjechie (Luzna u Rakovnika, CSD ) zag ik het "origineel" (for what ever that my be..), maar die is wit, met remmershuis. De link toont volgens mij de "originele" tpI  uitvoering maar, zonder remmershuis.

Mijn ervaring: je moet er tegenaan lopen.......toevallig...ergens........[8D]
Bij voorkeur met spaakwieltjes...
Groet van Frank

Reeks1976

#26
Jazeker

Frank_N

#27
Fleischmann 80 8347 K dus.
http://bierwagen.bplaced.net/bierwagen/katalog/Fleischmann/flei_g10_01.htm Beetje naar onder scrollen......[:p]
Groet van Frank

boby

#28
hallo,
Hier zijn twee foto's van de auto gesloten Fleischmann.

Hello,
Here are two pictures of the car closed Fleischmann



 

Reeks1976

#29
Wederom een kleine aanwinst die goed zal passen op de baan en in de collectie.



Inmiddels deze van Roco , de laatste lichting (blauwe doos)bijgekomen.



Groet Alexander