Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Kunst?

Gestart door Kees-Jan, 12 januari 2012, 19:15:21 PM

Kees-Jan


Kautenbach

is kunst, soms gaaf, soms iets minder, en mooi voer voor decals![:D]


Kees-Jan

Wat dacht je hier van:


? cameijers on Flickr

Hier de hele set:

http://www.flickr.com/photos/cmfotos/sets/72157627268391542/

scenery freaks kunnen hier helemaal loos gaan...................

Kees-Jan

Michiel

Ik vind dit verwerpelijk, verloedering, vernieling en lelijk. In dit geval, jammer dat smaken verschillen. [xx(]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Martin Welberg

Menigeen noemt het vandalisme [:D]

PeterC

citaat:
Geplaatst door Kees-Jan

Is dit kunst?



Neen (voor mij toch!) en als ik zo een 'spuiter' betrap terwijl hij mijn gevel aan het bekladden is, zal zijn gezicht nadien ook wel 'kunstige' kleurtjes vertonen [xx(][xx(][xx(]...

citaat:
Geplaatst door Kees-Jan

Wat dacht je hier van:


? cameijers on Flickr



Die foto: dat is Kunst voor mij [^]!

Groetjes, Peter


evan

Waar trekt men de lijn?

Op goederenwagens vind ik het alleen maar een verbetering zeker de amerikaanse door hun monotone grootte.  Op reizigersmaterieel daarentegen is het overbodig en ongehoord.

Een gebouw, een kunstwerk, een reizigerstrein en andere hebben hun eigen design en afwerking en dienen gerespecteerd te worden, maar veel "taggers" hebben nu eenmaal geen respect.  Ze hebben wel een zeer groot "ego".

Smaken verschillen...[;)]

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gerolf

Bij die Montzen-foto's zitten hele mooie.
De graffiti daarentegen ... [xx(]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

citaat:
Geplaatst door Kees-Jan

Is dit kunst?


Neen.
Totaal gebrek aan respect voor andermans eigendom.
Geen excuus.  Wil je graffiti spuiten? Doe het thuis.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts


Kees-Jan

citaat:
Geplaatst door marc goovaerts

Gaan we dat hier echt elke twee jaar herhalen ?


Dat zij de ene tagger ook tegen de andere tagger op het graffiti forum toen hij voor de zoveelste keer over modeltreinen begon..........[:D][:o)]

Kees-Jan

just4fun

Ja, dit is kunst!
Uiteraard zijn er veel kladschilders en enkele meesters.
Maar of dat op openbare of private eigendommen mag? Neen!
We zitten ook niet zomaar te ka(...piep...)kken in de goot langs de straat.
Deze discutie is hier al enkele keren gepasseerd en we zullen het er nooit over eens worden. Gelukkig zijn we niet allemaal dezelfden.
Paul

ysbeer

Of het wel of geen kunst is zal me worst zijn.
Maar als je zo graag verf spuit doe dat dan op je eigen spullen en niet op die van andere.
Ik zeg niet dat het allemaal boeventuig is maar een stevige les van blijf met je poten van andermans spullen zou wellicht helpen.
Maar opsporen wie wat wanneer zal wel geen prioriteit hebben dus wordt het steeds erger.
Tot dat het zo duur wordt,dan verhoogt men de belasting
wim

Alain

Sommige dingen zijn inderdaad mooi, anderen zullen dit waarschijnlijk tegenspreken maar vindt het nog altijd beter dan alle bussen en kusttrams volgepropt met reclameboodschappen voor kledij, eten en alle andere onbenulligheden. Maar dit brengt natuurlijk op. Als ze nu reclame toelaten op treinen verdwijnen de grafittikunstenaars wel.
Want dan is er geen plaats meer om er iets op te zetten en dan brengt het geld op voor de NMBS ipv geld te kosten voor het reinigen.