hoe ga ik het beste te werk

Gestart door swarol, 11 januari 2012, 13:47:46 PM

swarol

zou graag deze firebird bijwerken zodat de plastiek schijn weg is en dat hij meer op de foto lijkt...

+ zou ik graag het ebleem op de moterkap aanbrengen

imghttp://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/395050_232164686858302_100001943180292_488081_705673653_n.jpg/img

tips zijn zeer welkom want een auto heb ik nog nooit bijgewerkt
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Michael

Swa op foto 2 staat een mooi voorbeeld, ik zou met je model beginnen met het netjes in kleur zetten, dan ben je meteen het plastic kwijt. Dan verder pimpen, ik zie op foto 2 aluminium strips, die zou je kunnen nabootsen door een likje verf, velgen ook mooi in de verf zetten. Zo breng je alle details tot leven, erg veel weatheren hoeft niet met dit model want elke eigenaar van zo'n auto poetst zich een ongeluk om zijn speeltje te laten blinken.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Michiel

Ik zou proberen om het model voorzichtig te demonteren, zodat je alleen nog de kast overhoud, zonder ruiten, interieur, wielen, ...

Een spuitbus knalrode glansverf uit de autoonderdelenwinkel over de kap spuiten. Als je nog geen ervaring hebt met spuiten, probeer eerst op stukjes karton of zo om de techniek een beetje meester te worden, zonder druipers en zo. Liever  veel dunne laagjes en telkens wat laten drogen, dan meteen proberen dekkend te spuiten.

Dan, zoals hierboven aangehaald, details met een fijn penceeltje bijkleuren. alles monteren en klaar!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Peter

Voor je het model met lakverf te lijf gaat zou ik er toch eerst een dunne laag grondverf (spuiten of uit de spuitbus) op zetten.
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

In aanvulling van de vorige nuttige tips: Het embleem kan je afdrukken op decalpapier (zie elders op dit forum)
Metaalstrips kan je ook met aluminiumfolie nabootsen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

adrievans

Ik zou ook het embleem in de kleur van het echte model doen.
Jouw "groene" embleem staat niet op een rode auto.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

swarol

thx allemaal, direct als het weer het toelaat ga ik hem demonteren en jullie tips toepassen [;)]
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa