Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

JOSWOOD BOUWDOZEN

Gestart door TECHWIL, 11 januari 2012, 13:36:48 PM

TECHWIL

JOSWOOD LASERCUT BOUWDOZEN
Buiten het ineen flansen van enkele Faller huisjes heb ik geen ervaring met bouwkits, ben beter met soldeerbout en elektronica.
Wilde toch deze nieuwe lasercut techniek eens uittesten en heb dan maar de JOSWOOD kits 17010 en 17011 aangeschaft.
Ervaringen :
Bij het openen van de kits wordt men overvallen door de honderden kartonnen bouwstukken keurig verwerkt in kartonnen platen.
Een ding is duidelijk dit is een 3D puzzel.
De handleiding is in tegenstelling tot de bouwkit schandalig slecht, 7 slechte fotokopie?n,
Voorbeeld handleiding van hoe de trap bouwen :


Dus maar puzzelen, en dit vraagt tijd en geduld maar de stukken zijn goed uitgewerkt en passen na wat zoeken perfect in elkaar.
De JOSWOOD 17010


Detail :


De JOSWOOD 17011


Samen :


Besluit :
Voor :
- Karton kleeft men met houtlijm, deze wordt bij het drogen transparant en is veel gemakkelijker om mee te werken dan de plastieklijmen.
- Het eindresultaat is verbluffend goed, ook voor amateurs als ik.
- Ook bouwdozen met kleine oplage zijn nu mogelijk
- Ronde, bolle en ingewikkelde vormen als torentjes zijn niet of moeilijk uit vlak karton te maken,
  gemengde bouwkits lossen dat op.

Tegen :
- Karton is lichter en minder sterk dan kunststof, dus beter geen lieve poezen in de omgeving.
- Houtlijm droogt trager dus geduld is een voordeel
- De JOSWOOD handleidingen zijn lachertjes
RENWIL

Michael

Rene bedankt voor de uitleg, set ziet er best mooi uit, goed gedetailleerd.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Peter

Prachtig, prachtig.
Ik heb een zwak voor zware industrie en alles wat er mee te maken heeft.
Sinds ik die hoogovens van Frank en de hoogovens/kokerei van Heinz heb gezien ben ik eigenlijk helemaal verknocht geraakt aan die dingen. Nee, ik heb ze niet op mijn baan (veel te klein) en trouwens, echt zware industrie vind je niet in het Schwarzwald.[:)]
Als je nog industriele gebouwen/installaties hebt of gaat bouwen, mag je gerust nog meer foto's plaatsen.



http://www.frankshuette.de

http://stummiforum.de/viewtopic.php?f=51&t=53881

Met vriendelijke groeten
Peter

railman56

menig uurtjes modelbouwplezier of moet ik zeggen puzzelplezier.[:0]
het resultaat mag gezien worden.
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn