betonnen vloertegels

Gestart door Dirky, 08 januari 2012, 21:09:44 PM

Dirky

Ben voor een seinhuis een vloer aan het leggen - lastig voor de rug:) - en heb daarvoor kartontegels gesneden.

IMGhttp://i836.photobucket.com/albums/zz286/Dirky/SPOOR1/20120108007.jpg/IMG

het is hier al zeker aan bod gekomen maar ik zoek naar ideale "beton-look-verf". Enige hints?

alvast bedankt!

ERVIN

Dit ga ik zeker blijven volgen , want ik ben ook nog op zoek naar deftige betonnen-kartonnen vloertegels hier.

Gerolf

"concrete" van Pollyscale? [:o)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

evan

Euh Dirky,

De kleur die we nu op je foto zien is al aardig de juiste LOOK, maar das gewoon het karton zeker[:I]

De verf die Gerolf aanbeveelt is inderdaad heel goed, maar moeilijk te vinden.

Groetjes

Een tip,  Grijze acryl gemengd met een beetje beige.  Daarna een wash met zwart of Chinese inkt in wat alcohol.  Let dan wel op dat je kartonnen tegels overal goed kleven om "opkrullen" van je karton te vermijden.



Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Michael

Of beton grijs van Anita decor.
@ Gerolf waar is het assortiment van pollyscale te koop?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

evan

citaat:
Geplaatst door nmbsverzamelaar

Of beton grijs van Anita decor.
@ Gerolf waar is het assortiment van pollyscale te koop?



Voorlopig nog bij Collectorsbank in Antwerpen of een andere winkel die Walthers verdeeld en Polly scale wil bestellen.

[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Michael

Zo'n snelle reactie had ik niet verwacht, dat is 1 van de reden (de collectorsbank)om naar Antwerpen te gaan.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

SuSke

Voor de keermuur op de clubbaan gebruik ik
1. een basislaag acryl muurverf "dolfijn grijs"
2. acrylverf van Aleens's: Pudding, Butter, Medium Grey en een vleugje Cappucino met dit als resultaat



3. daarna een behandeling met Dusty Grey



Basismateriaal voor deze sukken was wel MDF, maar op goed verlijmd karton zou dit ook moeten lukken.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

ERVIN

Merci voor de info Suske , ik kan aan de slag...[;)]

adrievans

CiteerGeplaatst door SuSke


2. acrylverf van Aleens's: Pudding, Butter, Medium Grey en een vleugje Cappucino

Klinkt meer als recept voor een sorbet dan als betonverf[^]
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

SuSke

tja, ik heb die namen ook niet gegeven, maar vind het wel grappig.
Het moeten niet altijd van die ingewikkelde namen zijn ala "burned buff brown" en zo [:D] [:I]
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

SuSke

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Merci voor de info Suske , ik kan aan de slag...[;)]



Succes Erwin. Als je nog iets moet weten... je weet ons zitten, je bent welkom [;)]
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.