Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

zware ballasttreinen

Gestart door ERVIN, 11 november 2005, 18:41:36 PM

ERVIN

Ook vandaag(zondag 20/11)4x een balasttrein gezien in MOL.Telkens dezelfde,komt aan in het station van MOL blijft er even staan,machinist verwisselt van loc,en vertrekt terug richting Hasselt.Locs van dienst voor vandaag,7864 en 7851.

Mr-tsjoektsjoek

citaat:
Geplaatst door Peter

Ervin,
Ze zijn wel bezig met balast aan te brengen op de nieuwe helling die vertrekt van net buiten het station Berchem (Antw) en die gaat in de richting van niveau 0 in Antwerpen-centraal en de spoortunnel die terug op Antwerpen-Dam bovenkomt. Sporen waren ze maandag nog wel niet aan het leggen.
Peter



Ik wil hier even op inspelen. De ballast die aangebracht wordt op de toegangshelling van Berchem naar de -2 (de offici?le term voor de hogesnelheidssporen onder Antwerpen-Centraal) worden aangevoerd per... vrachtwagen, jawel dit is voor Tuc-Rail goedkoper dan de trein !
Intussen liggen er reeds twee sporen van 400 m en ??n van 200 meter.
Momenteel worden onder Antwerpen-Centraal de wissels aangelegd om de TGV-stellen te laten rijden richting Dam.  De wissels worden rechtstreeks op het beton bevestigd, zonder ballast !

De treinen met ballast in Mol zullen dus eerder zijn voor de L 15 naar Hasselt zoals reeds geopperd.

Groeten Mr tsjoektsjoek.

ERVIN





Weet er misschien iemand of deze ballast-wagons in model verkrijgbaar zijn,dagelijks komen er zulke treinen door in Mol,en daarom wil ik deze wagons graag in model.[;)]

tufken

Hallo Erwin,

Die Rail Pro werd gemaakt door Roco in 3 verschillende uitvoeringen, maar zijn normaal uit gamma.
Ik zal U straks die foto's even doormaile,.

Groetjes
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


55erke



@ERVIN
Hebt ge ook foto's genomen van die treinen?
Ik maar maandelijks naar Gemmenich enzo gaan om 55ers te zien terwijl ze hier in eigen streek zitten rond te toeren[;)][:D]
Groeten
Johan

tufken

citaat:


Weet er misschien iemand of deze ballast-wagons in model verkrijgbaar zijn,dagelijks komen er zulke treinen door in Mol,en daarom wil ik deze wagons graag in model.[;)]









Dit zijn de modellen die er van gemaakt zijn,
alleen de onderste is misschien nog te verkrijgen.

Deze treinen rijden ook alle dagen op de lijn Essen  --- Antwerpen
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


mark7758

Er zijn een aantal nummer varianten van die wagons gemaakt.
Er is minimaal 1 set van 3 en een aantal losse wagons.
Deze zijn bij de verschillende winkels nog wel te vinden.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

janjozef

Ook op beurzen kom je ze regelmatig tegen. ze zijn niet echt zeldzaam

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

rixke rail

citaat:
Geplaatst door ERVIN





Weet er misschien iemand of deze ballast-wagons in model verkrijgbaar zijn,dagelijks komen er zulke treinen door in Mol,en daarom wil ik deze wagons graag in model.[;)]



Die Uay (bovenste foto) stonden in een ander draadje als wensmodel, dus zijn ze nog nergens te verkrijgen. Zeker niet met blauwe aspotten (t.t.z. enkel binnenlands gebruik) zoals op Ervin's foto !
Modelspoorse groeten,
Eric


http://photobucket.com/albums/h13/rixkezrail/

Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

ERVIN

Ok? mannen bedankt,dat van die blauwe aspotten wist ik trouwens ook niet,bedankt Rixke rail [;)]

En Tufken kan je nog aan die blauwe wagons aangeraken,en wat moeten ze kosten?

@55erke,het is nu niet meer dagelijks,maar nog heel regelmatig komen die ballast-treinen met 55ers ervoor hier in Mol door gereden.
Wat mij wel opvalt is,dat het nooit heel lange treinen zijn,meestal max.10 wagons.

rixke rail

citaat:
Geplaatst door rixke rail

Die Uay (bovenste foto) stonden in een ander draadje als wensmodel, dus zijn ze nog nergens te verkrijgen. Zeker niet met blauwe aspotten (t.t.z. enkel binnenlands gebruik) zoals op Ervin's foto !
Modelspoorse groeten,
Eric


http://photobucket.com/albums/h13/rixkezrail/





Even een aanvulling : de blauwe aspotten wijzen op het feit dat ze gebruikt worden door Infrabel en/of Tuc-Rail. De toelatingsvoorwaarden hiervoor zijn minder streng dan voor de wagens van B-Cargo.
Modelspoorse groeten,
Eric.


http://photobucket.com/albums/h13/rixkezrail/

Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

ERVIN

Om even in hetzelfde draadje te blijven, ik ben vandaag nog eens gaan kerstschoppen, ditmaal in Nederland, terwijl mijn vrouwtje in de kledingswinkels was heb ik mij even laten gaan...



Voila, ik heb mij vandaag 16 ballastwagons aangeschaft van Roco, vanavond ga ik beginnen met de verwering van deze wagons.[:p]


Het zijn wel tremelwagens van de DB, maar daar is niets anders aan te doen h?.Ook die imitatie steentjes ga ik eruit doen en daar komen echte steentjes in.
Wat volgt er nog, 15 Fals van Fleischmann in de bruine kleur, maar zoveel hadden ze er niet in die winkel, dus maar besteld.

doomslu

Schoon sleepken, Ervin. [:p]
Weeral een winkelier gelukkig gemaakt. [;)]
Hoeveel kleedjes heeft het vrouwke gekocht ? [}:)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ERVIN

citaat:
Geplaatst door doomslu

Schoon sleepken, Ervin. [:p]
Weeral een winkelier gelukkig gemaakt. [;)]
Hoeveel kleedjes heeft het vrouwke gekocht ? [}:)]



Merci Doomslu, ja het is een mooi zicht zo'n lange sleep, en die winkelier zijn ogen die schitterden, en mijn vrouwtje is ook weeral blij, ieder heeft zijn goesting gevonden, och, het is ook maar ??n keer per jaar Kerstmis h?.[;)]

ERVIN

Zo zag deze wagon er gisteren uit...



En zo ziet dezelfde wagon er vandaag uit...