Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Cardigan Bay Coastal RR

Gestart door Martin Welberg, 07 januari 2012, 04:12:09 AM

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirky

Citaat van: Dirky op 23 maart 2015, 08:22:15 AM
ware het niet van de penselen in het potje op de achtergrond, zou ik toch sterk mijn twijfels hebben of we hier nog met "schaal" te maken hebben...  ;)

ware het niet van die penselen....  ;)

sdz1976

De moraal van het verhaal is dus, dat je ook dient te werken : met penselen op schaal :)

Grtz,

Samuel

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Peter Dillen


Martin Welberg

Dank u !!


Zal eens op zoek gaan naar 1:48 penselen  ::) ;D

SuSke

Citaat van: milocomarty op 26 maart 2015, 12:49:59 PM
Dank u !!


Zal eens op zoek gaan naar 1:48 penselen  ::) ;D

Is voor jou als "houtbewerker" toch geen moeite om die even een "maatje" kleiner te maken  ;) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

raf

in spannen op de draaibank en effe afdraaien moet toch lukken

mooi werk nochtans

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Martin Welberg

 ;D

Zo weer een klein stukkie klaar, zal het eens hebben over de materialen enzo..



De donkere struiken zijn gedaan met Mininatur bodendecker immergrun hell, met een alleslijm op zijn plekkie of aan de vezels van het gras gelijmd..



Lage groenzooi Wooly vezels , vijverspul of  WS poly fiber, in korte stukkies geknipt op de bodem gedrapeerd en met wat pufjes spuitlijm gefixeerd daarna wat fine sponge scatter van The Modeltree Shop in the UK..gefixeerd met wat pufjes spuitlijm de donkerder groen distels, Mininatur schachtelhalme

[/url]

Struikies allemaal uit de Martin Welberg lijn , heb hier 20mm and 30mm olive, light green and white gebruikt, en wat  Mininatur bodendecker immergrun hell er tussen gelijmd, struikies plak ik op de plek met een drupje hete lijm..



De lagere onkruidjes, paar druppies lijm op de toppen van de grasvezels en dan wat WS fine turf op de lijm blazen met een spuitflessie..



Gebruik dit soort flessies voor de lijm, de een met alleslijm de andere met een tweetal lijmen op waterbasis..



Thats all folks !! Dit zijn de technieken en trucs die ik in de workshops ook uitleg..en jullie laat doen..

Michael

Martin tof dat je het hier allemaal deelt met ons.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154


Martin Welberg

Bijna klaar met het heuveltje, topje nog te doen. Ondertussen ook bijna klaar met de achterzijde van Mikes..Nu ook weer een combinatie van m'n eigen struiken in verschillende lengtes met wat Mininatur en diverse vezels fine turf. Hier tussen is ook Mininatur loof gebruikt wat normaal aan boompies wordt geplakt..












sdz1976

Je mach wel dringend eens spuiten, tegen het kruid hoor Martin.

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Michael

Martin wat kunnen we hierop nog zeggen, alle superlatieven zijn al voorbij gekomen, het lijkt alsof het steeds mooier , echter wordt, zal toch nog eens een lesje komen volgen bij je. Grandioos.
We weten nu waar de lat ligt, op .......  voorlopig (positief blijven) (on)bereikbare hoogte!!!
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Martin Welberg

Och, dat valt wel mee...

Beetje lol vandaag met groensels, bijna klaar met de nieuwe lage begroeiing op Nolans Wharf..














Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }