Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Cardigan Bay Coastal RR

Gestart door Martin Welberg, 07 januari 2012, 04:12:09 AM

Stedahult

Je hebt gelijk ook, gebeurt je alleen geen tweede keer meer.
Mvh. Steef

Martin Welberg

Klopt Steef, heb ook niet meer muren waar ik doorheen moet  ;) ;D

In ieder geval het rijdt weer en de shake ass forneys persen zich door de S bochten met bijna alles aan hun kont. Behalve die erg lichte bmann platte wagens. Maar 's kijken of ik wat lood onder het frame kan verstoppen...

Martin Welberg

Jammer genoeg resten van deze kleine scene alleen nog de foto's...



Om die forneys fatsoenlijk door de bochten te krijgen moest er toch wel erg veel aangepast worden. Ergens toch een radius denkfout gemaak. Bochtje zwaait nu veel verder naar de rand en gaat met een minder overdreven S naar de wissel. Eerste stukkie wat houten kade muren (retaining walls) verder een tressle door dat stukkie baai die half tegen de rotsen van de kust hangt..





Wisseltje moest er dus ook uit en komt een 10 tot 15 cm terug te liggen, moet er nog wel een stul voor uit die klomp rots hakken..



Overdenk ook de kreeftenschuurtjes, misschien moet daar maar een klein iets met sardientjes, een zeilmaker, touwboer of scheepsbenodigheden komen...

SuSke

Is gelijk een stevige aanpassing Martin. Ik ben er zeker van dat het weer een mooi resulaat zal geven en je kan dan overal met je loc's rijden, wat ook niet onbelangrijk is want dat is toch ook een stukje de bedoeling.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Martin Welberg

Dank Frans..
Gisteravond een paar tressles in elkaar geflikkert voordat ik geveld werd door een of andere belgische vogelgriep...



even ter uitleg, na een bezoek aan de duivenmarkt in Lier door mijne papa begon den griep hier in huis rond te waren .. ;)

Stedahult

Heeft denk ik weinig met België te maken, ik kreeg het cadeau twee
weken terug na een ritje Zweden. Op de terugweg kreeg ik last van snot.
Heul veul snot, daarna koorts en heb er een weekje plezier van gehad.

sardientjes, een zeilmaker, touwboer of scheepsbenodigheden
Touwslager zou wel gaaf zijn, met een touwbaan naast de werkplaats...
Mvh. Steef

Martin Welberg

Voelt wel   :(... Vandaag al wel wat beter in orde en een beetje met het baantje aan het prutsen. Touwslager klinkt ok. Wel effe zien of ik plek heb voor die baan..

Gerolf

Citaat van: milocomarty op 02 maart 2013, 15:50:38 PMTouwslager klinkt ok.
Vind ik ook, en het sluit aan bij de rest van de activiteit op je baan  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Martin Welberg

Voelde me vandaag alweer een stukkie beter, vrijdag een dag m'n bed haast niet uit geweest. Maar 's wat aan de knoei dan maar. Forneys rijden er nu probleemloos doorheen met een lichte Bmann flat aan hun krent, morgen de rest van de zooi maar 's testen. Dan is het weer landschap herstel tijd...









geloof da'k het zo ook wel een aardige scene vindt worden..

Martin Welberg

Huidige stand van zaken. Is er nog een stappie erger op geworden. Achterste tunnel er ook uitgehaald om de correcte radius voor die t..-forneys te krijgen. Gevolg dat er ook wat aanpassingen in het baanplan moesten gebeuren om in ieder geval een omloop spoor te houden.....zucht.....zal er ook wel weer uit gaan zien, maar eerst maar 's die Fjes met een lege bak op hun kont door die bochten jassen....





Een voordeel het maakt het rail leggen makkelijker

Martin Welberg

Zo hakken en slopen, opnieuw bouwen  ::) maar het rijd, het rijd....zo'n uitzwaaiende forney kont gaat er met een bachmann flat aan de haak probleemloos doorheen...fillempje..

http://www.youtube.com/watch?v=qYF5zb_rb_w

enige stop is een AR-1 autoreverser die wat fijner afgesteld moet worden...

Martin Welberg

Geloof da'k ondertussen aardig tevreden ben met de wijzigingen. Treintjes rijden fijn heen en weer door de keerlus en driehoek. Ben dus maar verder gegaan met het bruggetje en heb er wat bielzen opgedonderd. De plastieken van de flex laat ik er voor het eerst tussenzitten, fijne afstandhouders vor zowel de houten biels als de rail. Snij ze weg nadat ik de rail mat de hand heb vastgenageld.......als ik die akelige spijkertjes weer kan vinden...



En deze vernieuwing levert totaal andere fotografische hoeken op.........ben er content mee !


Gerolf

't Is inderdaad een stevige verbouwing, maar blijkbaar was het echt wel nodig voor je locjes.
Je resultaat zal mooier zijn dan tevoren: Te scherpe bogen zijn zelfs voor een smalspoorlijntje niet goed  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Martin Welberg

Thanks Gerolf, ben er idd erg content mee. Zo content zelfs dat ik vandaag maar 2 nieuwe bakkies heb gebouwd, plan van de nieuwe tentoonstellingsbaan begint vaste vormen te krijgen. Gestelde deadline is maart 2014.....

Martin Welberg

Pff, 3 jarig bestaan op de 8ste glad vergeten... ::)