Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Cardigan Bay Coastal RR

Gestart door Martin Welberg, 07 januari 2012, 04:12:09 AM

gardevil

Ik zie daar een mooie schuine witte wand, misschien volgende keer je verlichting daar op richten voor het fotograferen, geeft een mooi verstrooid en niet te hard licht. En het risico op fluokleuren wordt meteen veel minder.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Kautenbach

gelukkig bennie die bakkies heel transportabel, he Martin, ik help wel tillen bij een tentoonstelling als Ontraxs hoor! biertje neer zetten voor Marty..

Gras is zo erg mooi niet te fel, ook de gehele waterlijn komt heel mooi over, heb je al je wissels met knopbediening?

evan

#572
Martin,

Heb je toevallig een Nikon Spiegelreflex?

Deze geven fraaie foto's maar vaak iets hevigere kleuren dan ze werkelijk zijn.  Voor natuurfotos ea is dit super, maar modelbouw niet.  Zo komen de kleuren iets te verzadigd over.

Ik heb er ook last van, maar dat is snel aan te passen... maar het kan zijn dat je dit niet stoort en dan is dat natuurlijk ook goed ;)

Grts
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Tjalling

Hallo Martin,

Een wat late reactie, zie al een hele discussie.
Grove Den (Jos) verwoord precies wat ik bedoelde met mijn opmerking over de kleuren.
Wat verder nieuw voor mij is, en blijkt uit de foto die je geplaatst hebt, is dat er bijna geen plantengroei op de rotsen is. Dat had ik wel verwacht.

Dit stuk wordt weer heel mooi, ga zo door !  :) :)


Groet,
Tjalling


 

Martin Welberg

Zal idd wat komen door de kleurverzadiging die Nikon eigen is, gebruik een D60..
Wissels worden allemaal met de hand en een trekstang bediend...
Ben qua natuur niet helemaal klaar, wanneer eigenlijk wel ? Bomen en struiken etc moeten nog gemaakt en geplaatst worden...

evan

Citaat van: milocomarty op 17 februari 2013, 19:57:08 PM

Ben qua natuur niet helemaal klaar, wanneer eigenlijk wel ? Bomen en struiken etc moeten nog gemaakt en geplaatst worden...

Klopt!

Zoals iedere landschapsbouw moet je ergens beginnen he... en dat begint op de grond.

Ik leg ook steeds eerst een basislaag en ga daarop verder bouwen.

Doe zo voort ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Martin Welberg

Gister maar 's wat knoeien, rails erin en een videootje, nog wel wat slecht licht zover ben ik nog niet...

https://www.youtube.com/watch?v=A0cg5tTQH_8

Martin Welberg

Zo dat heb ik gehad, zo uit de doos blijft het toch Bagger(mann). Ik maar zoeken waarom die dikke 4-6-0 uit de rails bleef lopen in een tunneltje..en op een wissel terwijl de rest van de machines dat niet deden. Bleek de trailing truck outa gauge te wezen..wieltjes bijstellen en hoppa zo door de tunnel..kreng dat ie was bleef ie uit de wissel lopen. Dat Peco ding iet bijgevijld (kunststof onder het puntstuk) en daar ging ie, rijden als een zonnetje...
Zo daarna maar verder met de regular business, knoeien met huissies en scenery. Begin gemaakt met het beplanken van het platform van Cardigan station...





En aangezien ik ongegeneerd ben in zelfpromotie ook maar 's wat met FB en wordpress aan het kloten geweest...

http://www.facebook.com/CardiganBayCoastalRailroad

http://cardiganbaycoastalrailroad.wordpress.com/

Michael

HA Martin, het gaat je goed af om jezelf te promoten, leuke site, mooi filmpje, mijn complimenten. Een ander doet het niet voor je.
Ga zo door, prachtig om dit draadje te volgen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

René

De hoge verzadiging is wel weg te werken


Zelfde foto met minder verzadiging en nog minder verzadiging van de groene en rode tinten.
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

Martin Welberg

Hmm, ben ik te lui voor, schieten en posten..wel een andere stand op den camera geprobeerd..

Zo lekker lui knoeien op een zondag. Nadat het platform bijna klaar is maar 's een begin gemaakt met het stationnetje. Mooi in groen met wit en zoals ik het nu zie rode shingle daken. Ook nog maar 's wat met de foamboard mockups rondgeschoven om naar een totale compositie te komen die me aanstaat. Ben op dit moment wat betreft de daklijnen aardig tevreden..







Daarnaast voor de derde keer aan het klooien geweest met de rails in het tunneltje achter de kreefteschuurtjes. Vandaag wat rondgetuft met Forneys en uiteraard trekken die krengen met hun swingreet de karretjes uit de rail. Wist dat het aardig krap zou zijn met de radius die plm 22 inch bedraagt. Maar 's na denken of ik de rails aanpas of de forneys van een long shanked coupler voorzie, of in operaties met de tender voorwaarts of duwend...

Martin Welberg

En dit doet pijn. Er een goed stuk landschap en tunnelportaal uit te jassen. Toch besloten dat ik ook met de Forneys geen beperkingen wil zoals op Nolans Wharf. Opnieuw bochtjes leggen dus...





toch ergens een rekenfoutje gemaakt met de ruimte tussen de modules...

Gerolf

Begrijpelijk dat dit pijn doet. Maar het is ongetwijfeld de beste oplossing !
In de geneeskunde geldt een gezegde "zachte heelmeesters maken stinkende wonden"
Vertaald naar dit modelspoor: "Prutsen met koppelingen verhelpt geen foute rails"  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Martin Welberg

Leek me idd beter zo Gerolf, heb al een kunstgreep met een koppeling geprobeerd. Werkte maar echt lekker zag het er niet uit, dan maar de rail opnieuw. Beter nu dan later ergernis..

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.