Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Cardigan Bay Coastal RR

Gestart door Martin Welberg, 07 januari 2012, 04:12:09 AM

Martin Welberg

Van voren af aan, gewoon opnieuw beginnen. Alles weer in de witte latex....schijnt wat blauwig door van de oude ondergrond





daarna maar 's wat klooien met ceruleum blauw, ietsie pietsie paynes grijs en een lading titanium wit





morgen maar 's een pot titanium wit bij m'n zussie achterover drukken  ;D

Kautenbach

Je hebt vast eeen hele leuke zus, heel sffeervol, nnuh waar zit die kipoog in dit ding snel beantwoorden??

Knap werk, geeft een hele mooie sfeer met die achtergrond zo!!

Steam.N

Heeeeeeeeel mooi, Martin !!!  Net echt.
Het maakt he baan "af"  :)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Misschien wat laat geantwoord, maar ik heb voor mijn "lucht" vertrokken van 1 liter "hemelsblauw" en een pot witte acryl
5 jampotten, en dan de verf verdeeld over de potten, telkens één vijfde meer blauw, en aangevuld met wit -> dus in totaal 7 "opgaande" tinten
In banden overlopend geverfd van een witte horizon tot een diepblauwe bovenkant -> en zo een "zomerse" lucht
Wolken heb ik met een tamponneerborstel gedaan, maar dat is jouw keuze  ;)

Je tweede "lucht" ziet er alvast een pak beter uit dan je eerste  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steven123

Citaat van: milocomarty op 30 december 2012, 01:43:41 AM
...

...

Die lucht komt zeker in orde, het was het enige dat op de voorgaande foto's nog ontbrak  :)
Op die laatste foto vind ik het een tof effect dat de lucht donkerder blauw vertoond naar omhoog toe, dit is denk ik toevallig doordat het gebied in de schaduw valt(?), maar op een zomerse dag zie je dat in de realiteit ook (lichter aan de horizon, diep blauw als je omhoog kijk). Dat vind ik wel mooi

Ik moet toch nog even vermelden dat ik telkens weer onder de indruk ben van uw huizen en bomen (eigenlijk alles  :D).
Echt heel knap!

Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Martin Welberg

Dank u !

Nog maar 's wat lopen knoeien, effe zien hoe 't eruitziet met een paar boompies erbij...







twee vlekkies da's stog op de lens  ::)

Martin Welberg

Vanavond nog wat in de zwartbruine meuk gezet, maakt het makkelijker om strakkies de sporen etc uit te zagen, nog wat mockuppies...zo nu maar wat overzichts plaatjes waar het baanplan wat meer op te zien is....



3 spoortjes aan de onderzijde gaan naar een nog te bouwen 1.85m werf module





eerste wisseltje linksaf naar Nolans Wharf, 2e wissel links naar Noa's Cove als wel naar een keerlus, zelfde met de mainline. Uiteraard een spoortje naar Testard en Zoon....en een plaatje met de nieuwe achtergrond als toegift...


evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Martin Welberg

Thnx Evan !

Mocking up gebouwen is voor mij hetzelfde als schetsen is voor Troels Kirk. Heb er dus nog maar wat in elkaar gejast,  3 lobstersheds, een lobster dinner (sorry Troels voor het jatten van jouw idee) en een covered watertoren...





doorkijkje tussen Nolans Wharf  and Kirks



over Nolans Canning...



en als je het hok binnenkomt...



Hopelijk verklaart dit een beetje m'n werkwijze. Nu wordt het tijd wat te gaan bekleden, zit bijna zonder knopspelden.. ;D

Martin Welberg

Zo na een daggie werken niks zo lekker als een biertje met je neef uit Atlanta en daarna op oudejaarsavond lekker relaxen met een kwassie in de hand.
Voor het einde van het jaar nog een paar plaatjes met een vrij affe achtergrond...













een ding wel geleerd, doe dit voor je allerlei meuk op de rand van je baan plaatst....


Chrisrail

#506
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Paulogic

Ontzettend mooie sfeer. Hoedje af voor weeral een mooi resultaat.

aha... ook een fervent festoolgebruiker ??
mvg,
Paul(ogic)

Martin Welberg

Tja, waaibomen   ;) schuine kanten is idd een probleem. Hopelijk valt het weg als er de bomen voor staan (dat had ik in gedachten)

Citeeraha... ook een fervent festoolgebruiker ??

Klopt Paul, het gereedschap voor de schrijnwerker  :)

Martin Welberg

Nog een 1.2 meter geschilderd, wat losse snoertjes aan het plafond in kabelgootjes gedrukt en een beetje in foto mood...zwartwitten...