Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Cardigan Bay Coastal RR

Gestart door Martin Welberg, 07 januari 2012, 04:12:09 AM

Martin Welberg

#375
Zo ook maar 's een testje..

Met de wijzigingen aan de grasmaster en het statisch veld nu op het rooster staand, kom zo toch aardig aan het beeld wat ik voor ogen heb met gras dat over de rand van een klif steekt...



Nu maar eens wat meer overzicht fotos, forney nr 14 onder het bruggetje terug van de loop...



tunnel aan de andere zijde....



en een laatste op m'n rommelige zolder van beide modules...



Misschien een keer tijd om alle bakken weer aan elkaar te knopen voor een testrit, gelijk effe kijken of ik de  AR-1 niet heb opgeblazen met al deze statische energy   ;D

Martin Welberg

De laatste tijd teveel uren in m'n werk en te weinig in de modelbaan...maar beter zo dan teveel tijd en te weinig munten om uit te geven ..
Vanavond wat aan m'n eigen baantje weer gewerkt ipv het OHMB gebeuren, her en der opnieuw het water oppervlakj en rotsen bijgeschilderd om een wat meer uniform geheel te krijgen






Martin Welberg

Pff vandaag met Ronald aan het fineren, batterijen van ma's camera leeg...denk doe haar m'n snapshot mee blijft dat ding zeuren dat ie laag in de batterijen zit...beetje mee prutsen, vers geladen batterijen en maar 's wat test plaatjes..




Martin Welberg

Vanavond een paar kleine dingen op de nieuwe modulen, paar lagen glans op verschillende watertjes en wat gepruts aan het onderhoudsschuurtje. Gelijk effe kijken of het is zoals ik het in gedachten had. Op het randje van de baan zie je kijkend door de ingraving een klein stukkie van het schuurtje...



klein stukkie verderop zie je het ding in z'n totaal, het stuk gesteente met groen in het midden van de keerdriehoek blokkeerd dus redelijk het zicht..



dichterbij....



Golfplaten moeten nog van wat verf voorzien worden, deur en een raampie gemaakt. Zit me wel af te vragen of ik dit hutje misschien een boxcar rood kleurtje geef om toch wat dwingende kleur toe te voegen aan de scene... ???

Martin Welberg

Eigenlijk is wel de laatste tijd het tempo er een beetje uit. Bijna 3 weken continu aan het werk..vanavond maar eens wat gedaan en dat kleine hutje geschilderd, van een deur en een raam voorzien...toch voor een rode gekozen om te zien wat er gebeurt binnen de compositie..






René

Da schiet al lekker op.
Mooi sfeertje dat een gevoel van vakantie oproept. Nu nap ik ook dat je zo veel aan het bouwen bent. Je wil gewoon vakantie   8)
 
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

Martin Welberg

Yep eigenlijk wel, een weekie vakantie lijkt me wel wat....effe doorbijten en in oktober Mechelen maar als vakantie zien  ;)

Martin Welberg

Zo effe toic uit de stof halen..

Paar bakkies bijgebouwd voor de TT baan
Vuurtoren bak....



Plaats de dozen en kitkoker om een gevoel te krijgen waar de pandjes moeten komen te staan, soort primitieve mockup..
Volgende, met een ongelukje van een 4cm knalhamerspijker dwars door m'n duim, de tressle bak...





Waarschijnlijk alleen een bak met veel groen misschien een riviertje en een watermolen..

Martin Welberg

Vandaag maar 's 2 bakkies op poten gezet, railniveau 1300mm



Bekende blokkies aan de binnenkant, alleen de poot wat ingezaagd....





Verder wat plaatjes om een idee te geven van het landschap, klein riviertje op de tressle module gebouwd...









Nu nog 5 scenery modules en 3 met opstelsporen te bouwen  :o :pompom:

PeterC

Martin,

Ik ben een (stille) volger maar verklaar eens de term "knalhamerspijker"? ???

Het atelier waar je in werkt: dat is toch niet een louter "hobby-atelier" (hoop ik voor mezelf)?  ;)
Groetjes, Peter


Martin Welberg

Klopt daar heb je gelijk in Peter, het atelier waarin ik werk is ook gelijk mijn 1:1 werkplek als meubelmaker / interieurbouwer. De knalhamer spijker was m'n perslucht spijkerpistool waarin ik met niet nadenken een 40mm spijker had geladen ipv een 15mm..dezen ging er aan de onderkant van m'n duim via m'n nagel weer uit...gelukkig geen bot geraakt en 't geneest goed zo ik kan weer aardig modelbouwen..

ToThePoint

Is gevaarlijk speelgoed die knalhamerdinges.
Op het werk hebben we dat ook, vroegr met luchtslang op de kompressor, nu met een gasfleske.
Die met een gasfles mogen enkel in de buitenlucht gebruikt worden. Das gevaarlijk spul dat gas.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Martin Welberg

Vandaag wat pret gehad met bier en een voetbalwedstrijdje, na de tijd met kartonnen strips en hete lijm...









paar stukkies te doen voordat het gipsverband laagje erop komt...

Gerolf

Leuk stukje "natuur in opbouw"  :)
Is het de bedoeling dat dit deel in Mechelen te zien is?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Martin Welberg

Dat zit er denk ik niet in Gerolf. In Mechelen staat het stuk baan wat ook op OntraX heeft gestaan. Dit project zal denk ik niet eerder getoond worden ergens in 2014...bestaat totaal uit 14 modulebakken, aardig projectje ::)