Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Cardigan Bay Coastal RR

Gestart door Martin Welberg, 07 januari 2012, 04:12:09 AM

Michael

Martin alle info is welkom, dus ook hoe jij die prut maakt.[:I]
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

evan

Hmmmmmm... Lekkere plaatjes!


Martin,  Je bosjes zien er aardig uit!!!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Martin Welberg

[:D]Alleen "aardig" Evan ? [;)] Stukkie bij beetje komt er schot in, kost veel tijd om de scenery naar wens te krijgen en al die kleine dingen te maken..







Ondertussen wordt er ook nog gewerkt aan de fries voor de verlichting?

Martin Welberg

Pff lange avond, eerst tot een uurtje of 11 aan het knoeien geweest met de lichtbakken / fries..daarna nog maar eens met de grasmaster een 2de en 3de laag aangebracht. Schuurtjes verwijdert , casting van een hoop rommel erin geplakt..kado van een engelsman, eerste laag gras tussen de schuurtjes..morgen maar effe met de stofzuiger erover





Heb er dit maal een blauwe van in gezet, beetje kleur in de groene wereld, bevalt me wel geloof ik (beetje schilderen en weatheren)

evan

Laat het gras maar groeien!

Het oogt heel natuurlijk!

Nu omdat je zo secuur te werk gaat, geef ik je graag even de volgende tip mee:

Je hebt van die rosse sprieten in clusters geplant en sommigge lijken iets te gelijkmatig van lengte.  Knip er gerust wat verschillende lengtes tussen uit en "drybrush" dan met een groenere tint het bosje.
Het is de moeite waard om het eens te proberen op een proefstukje[;)]

Ik kijk er naar uit om het in maart te mogen bewonderen[:p]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

martintje

Ben bang dat je het 3 dagen lang de hele dag moet bewonderen.............. jullie staan naast elkaar :)
Mvg Marty

Kautenbach

wow, is er iemand in maart die een ovaaltje wil bedienen? kan ik bij de buurman(nen) kijken! geweldig mooi gemaakt,

1 vraagje, ben je zo niet bang voor grasvezels in je aandrijving van je locs?

groetjes, wim

Martin Welberg

Gezellig !! Zal 't eens proberen Evan..Denk dat het met gras in de aandrijvingen wel meevalt zo na het stofzuigen..
Ondertussen niet stil gezeten, heb de verlichtingsbak /fries erin geschroefd, voorste deel blijft demontabel ivm OnTraX!..



plafonnetjes liggen te drogen, paar ledstrippies erin en klaar?

PeterC

citaat:
Geplaatst door milocomarty

...Als er interesse in een handleiding is hoe ik deze prut maak laat het me weten, maak ik er een?



Martin, Doen (en liefst met veel veel foto's en uitgebreid [;)])!
Ik kijk voorlopig in stilte en geniet van al die mooie bouwwerken... [^]
Groetjes, Peter


evan

citaat:
Geplaatst door martintje

Ben bang dat je het 3 dagen lang de hele dag moet bewonderen.............. jullie staan naast elkaar :)



E?n grote familie[:D]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Martin Welberg

citaat:
Geplaatst door PeterC

citaat:
Geplaatst door milocomarty

...Als er interesse in een handleiding is hoe ik deze prut maak laat het me weten, maak ik er een?



Martin, Doen (en liefst met veel veel foto's en uitgebreid [;)])!
Ik kijk voorlopig in stilte en geniet van al die mooie bouwwerken... [^]



Dank je Peter, meestal doe ik m'n uitleg in een stap voor stap foto reportage. Alleen de laatste dagen niet zo'n puf gehad, statief, camera witbalans etc...maar het komt eraan..

Martin Welberg

citaat:
Geplaatst door evan

citaat:
Geplaatst door martintje

Ben bang dat je het 3 dagen lang de hele dag moet bewonderen.............. jullie staan naast elkaar :)



E?n grote familie[:D]



[:D][8D][;)]

Martin Welberg

Gadver, bezig met het aansluiten van LED strippies krijg ik een stuk RGB niet aan de praat...nader bekeken en ja hoor blunder van jewelste..de + aan de blauwe [:I] dan wil het ja nooit werken..

Martin Welberg

In ieder geval het grootste deel werkt, alleen het stukkie boven Kirks nog. Valt me niet tegen de hoeveelheid licht van de LED's. Alleen moet ik nu m'n halogeen spots voor de highlights verplaatsen. Sorry voor de wat blauwige foto's, witbalans staat nog op de spotjes en dit is alleen LED..





Morgen effe de laatste erin jassen en dan weer naar scenery en detailering?.

Steam.N

Zeer mooi!  Speciale sfeer ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }