Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Cardigan Bay Coastal RR

Gestart door Martin Welberg, 07 januari 2012, 04:12:09 AM

Martin Welberg

Zoveelste Hollander op dit forum.. duurt denk ik nog een paar jaar voordat het echt klaar is..deel van het baanplan...deels aanpasbaar..


overzicht..





en een paar sfeer plaatjes..









en een van m'n laatste scratch gebouwen, landscapin het basis groen..


Gerolf

Zoals ik in je andere draadje al zei: Dat ziet er niet verkeerd uit [:p] [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Waaauw! Die sfeerplaatjes staan bol van de sfeer! Ik dacht even dat die zwart-witte foto het origineel toonde! [:p][:p] Erg knap!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

jacques timmermans

Dit werk kan mij zeer bekoren. Martin levert hier ook het bewijs, dat je ook in een wat kleinere ruimte een aantrekkelijke en voorbeeldgerechte modelbaan kunt opzetten. Het moeten niet, zoals hier op het forum vaak gepropagandeerde en op den duur vervelende, meters lange ovalen met dito binnenliggende wisselharpen zijn!

Jacques Timmermans

ERVIN

citaat:
Geplaatst door jacques timmermans
Het moeten niet, zoals hier op het forum vaak gepropagandeerde en op den duur vervelende, meters lange ovalen met dito binnenliggende wisselharpen zijn!

Jacques Timmermans



[:(][:(]

Ieder zijn ding Jacques.

doomslu

citaat:
Geplaatst door ERVIN

citaat:
Geplaatst door jacques timmermans
Het moeten niet, zoals hier op het forum vaak gepropagandeerde en op den duur vervelende, meters lange ovalen met dito binnenliggende wisselharpen zijn!

Jacques Timmermans



[:(][:(]

Ieder zijn ding Jacques.

Eerst en vooral, zoals ik elders al schreef: knap werk! [:p]

Ten tweede, Erwin, je hoeft je door Jacques niet aangevallen te voelen hoor.

Jij hebt de plaats, en hebt er voor gekozen met lange treinen te gaan rijden. Ikzelf heb minder plaats en heb toch ook gekozen voor het laten rijden van treinen. Dit is louter een kwestie van persoonlijke smaak.
Doch, je moet er de plaats voor hebben. Helaas merken we hier vaak dat mensen een toch wel kleine ruimte ter beschikking hebben en willen "rijden" en dat geeft vaak (niet steeds) vervelende banen.

Jacques bedoelt, en hij heeft gelijk, dat je best iets leuks kan bouwen op een kleine ruimte. Kijk ook maar eens naar onze minibaantjes en forum-modules.
Je moet dan wel anders gaan denken en meer in termen van "rangeren" en "smalspoor" of "modules" denken. Vaak zie je ook dat dergelijke mensen meer scenery-bouwers zijn en dus voelen die baantjes vaker aan als "top"-klasse.

Mensen die een grote baan ook mooi kunnen afwerken hebben veel moed, en jij hebt die, Erwin. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mark7758

Complimenten voor je baan.

Maar Erwin. Als ik moet kiezen dan kies ik toch voor jou baan. Mijn smaak.
Tegenwoordig wordt je dood gegooid met die kleine rotbaantjes. Veel details, zeer veel details. En bijna geen mogelijkheden om te rijden en om het aan het publiek te laten zien. (Hoe mooi de baan ook is. !!)

Iedere heeft een smaak en respecteer die. (De mijne is de wat grotere banen, waar treinen uit deze tijd kunnen rijden met 3 tot 4 meter treinen naar Belgisch voorbeeld. En niet de schitterend gemaakte kleine doosbaantjes.)

Let op dit is mijn mening. Nogmaals complimenten hoe je het heb gemaakt, maar niet mijn smaak.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Metpetergaathetbeter

Zoals ik reeds schreef bij je voorstelling een woord KNAP !

Groeten Peter[;)]

Martin Welberg

Bedankt voor de complimenten !! Was niet mijn bedoeling om een discussie over de facetten van de modelspoorbaan uit te lokken. Ieder hierin zijn ding, leven en laten leven is mijn motto.
Ben zelf idd meer een scenerybouwer als een treinenrijder, en met een uitnodiging voor OnTraX!2012 op zak is dat een van de dingen waar ik een beetje tegen op zie. Het 3 dagen rijden met treinen. Hou meer van bouwen en doen [;)]

Gerolf

citaat:
Geplaatst door milocomarty
...een uitnodiging voor OnTraX!2012 op zak is dat een van de dingen waar ik een beetje tegen op zie. Het 3 dagen rijden met treinen.[;)]
Ik begrijp je best. Ik rij wel eens graag, maar niet zo lang ... [xx(]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Havoc

Net zoals Michiel was ik ook even de verkeerde kant op met je zwart-wit foto. Echt prachtig. De nachtfoto mag er ook zijn. En eens iets anders dan belgisch brengt tenminste eens wat afwisseling. Trouwens ook op een handige manier gebruik gemaakt van het hellende dakdeel.

Een vraagje toch. Op je 2-de foto zijn enkele "palen" te zien achter Kirks Paints & Solvents. Wat is daar de bedoeling van? Ik dacht eerst aan telefoonpalen, maar die zouden niet zo scheef staan en ook te lang.

Ik ga me niet 1000% tot de polemiek laten verleiden (maar kan toch niet weerstaan [}:)] ), maar het moeten ook niet altijd diorama's zijn die treinbaan genoemd worden... Diegenen die dat leuk vinden moeten eens naar een echte trein en station gaan kijken.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Martin Welberg

De palen achter Kirk's zijn grote naaldbomen in wording. Plaats soms dingen op de baan om te kijken of de doorkijken en zicht blokeringen gaan werken zoals ik denk dat het moet. Een jaar of 5 op een kunstacademie heeft het plastisch/creatief denken wel geholpen, voor de rest was het een kleuterschool op hoger niveau [:D]

Martin Welberg

Zo met wat meer boompjes, heb een paar van de ouwe afgekeurde opnieuw met kleine stukkies zeemos beplakt, kan ik m'n werk en zichtwijze een beetje uitleggen. In mijn ogen houd je een baan spannend door niet alles in een keer te laten zien. De zogenaamde viewblockers? Als je aan het eind van de werf staat heb je geen zicht op de rood en blauwe lobstershacks..



beweeg nu verder langs de voorzijde van de werf en pats staan er 2 shacks in beeld..



gaan we verder naar de baai toe staat er in een keer Kirk's, was voor de tijd niet zichtbaar?



maar de heuvel en Kirk's blokkeren wel het zicht op het in aanbouw zijnde deel van de baan. Dit soort doorkijkjes houden een baan spannend in mijn ogen?De laatste is alleen omdat ik 'm zelf zo mooi vind?


railman56

voor of tegenstander maar daar kan je naar blijven kijken en genieten [8D]
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

ERVIN

H??l erg mooi , ik denk dat ik mij ook maar eens ga inschrijven in de kunstacademie.[;)]