Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Cardigan Bay Coastal RR

Gestart door Martin Welberg, 07 januari 2012, 04:12:09 AM

JaJo

Mooi Martin
Zelfs een half geopende doos. ;-)

Groet Jaap

Martin Welberg

citaat:
Geplaatst door JaJo

Mooi Martin
Zelfs een half geopende doos. ;-)

Groet Jaap



[:D] Dank je Jaap, nog niet zo'n ouwe man [;)][:D]

Martin Welberg

Had vandaag de pilings willen schilderen, maar had die mood niet, irriteerde me al een tijd aan de kleur van de weg en het ballastbed, beetje aan de wittige kant. Lichtelijk bedekt met een mix van beige en zandgrijs voegmiddel..



front sectie van de schuurtjes ook maar gedaan en gelijk een klein scenery foutje hesteld, de neus van de 4-4-0 bleef hangen op een bultje  ;D



En maar wat aan het ballastbed gedaan, beetje versmeert met pigmenten en de voegenmix, plaatje 2x geschoten met andere RGB kleur, eerste is wit, tweede oranje/geel wel in de mix met warm wit...




Gerolf

citaat:
Geplaatst door milocomarty
plaatje 2x geschoten met andere RGB kleur, eerste is wit, tweede oranje/geel wel in de mix met warm wit...
De waarheid ligt in het midden, lijkt me [;)]
Vraagje: wat zijn pilings? Hoopjes van iets?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Durango

He Martin ziet er perfect uit zeg.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

coalminer

Pilings zijn palen die in de grond gedreven worden , zoals een trestle bijvoorbeeld , of zoals hier de palen onder de kade .Pilings moeten niet pers? in hout zijn , je hebt ook stalen of betonnen pilings .
Ren?
 

Martin Welberg

citaat:
Geplaatst door coalminer

Pilings zijn palen die in de grond gedreven worden , zoals een trestle bijvoorbeeld , of zoals hier de palen onder de kade .Pilings moeten niet pers? in hout zijn , je hebt ook stalen of betonnen pilings .
Ren?




Helemaal correct, de tresttle is vaak de naam voor het geheel, ook wel bent genoemd...

Martin Welberg

citaat:
Geplaatst door Gerolf

citaat:
Geplaatst door milocomarty
plaatje 2x geschoten met andere RGB kleur, eerste is wit, tweede oranje/geel wel in de mix met warm wit...
De waarheid ligt in het midden, lijkt me [;)]
Vraagje: wat zijn pilings? Hoopjes van iets?




Gaat me om de mogelijkheid de stemming / sfeer te kunnen bepalen met verlichting. Beetje uitgebreidere rgb controller zal het wel moeten worden denk ik...

Martin Welberg

citaat:
Geplaatst door Durango

He Martin ziet er perfect uit zeg.



Thanks Leon !

swarol

mooi gedaan en met oog voor detail [;)]
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Martin Welberg

citaat:
Geplaatst door swarol

mooi gedaan en met oog voor detail [;)]



Thnx Swarol !!

Martin Welberg

Laatste stukkie een beetje aan het begroenen geweest kon niet echt kiezen in de plaatjes...














Martin Welberg

Had nog een outhouse liggen, als kado van Andy een aardige engelsman die ik ken van de RRL. Erover gedacht en meer, en dan nog een keer heb ik deze scene toegevoegd aan de werf





En ik denk dat het een aardige oplossing is in de overal scene, voornamelijk in bepaalde doorkijkjes







Wat denken jullie ervan ?

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Ideaal geplaatst.
Met zicht op het water [:D] (als je je bukt [:D][:D][:D])
En emmertje laten zakken om te kunnen flushen !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }