Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Cardigan Bay Coastal RR

Gestart door Martin Welberg, 07 januari 2012, 04:12:09 AM

Paulogic

Ik zou er toch wat blauwe spots bijhangen hoor... amai [:p]. Valavond of ochtendgloren sfeer.
Dat blauw doet het hem wel !!
mvg,
Paul(ogic)

janjozef

maar dat blauw geeft een redelijk onrealistische schijn, mooier normaal
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Martin Welberg

citaat:
Originally posted by Geezer

That looks about like 06:30 a.m. here in NY Marty......
Pretty cool!



Valt qua onrealistisch dus wel mee denk ik, maar het is gewoon een wittig daglicht achtig kleurtje wat wat blauwer wordt door m'n camera instelling. Door de toepassing van RGB ledstrips heb ik wel de mogelijkheid te spelen met kleur in de verlichting..een groot experiment [8D]

Martin Welberg

Nu dus klaar met de LED verlichting, terug naar het normale werk van begrassen en details. Eindelijk eens met de kleine schuurtjes bezig geweest en afgemaakt, kleinste had nog steeds een paar roofcaps nodig, gelijk maar een paar schoorsteenpijpen in elkaar geknutseld.. en die dingen geschildert..Eerst een plaatje met de juiste witbalans?



En de schuurtjes?





Nu kan ik ze eindelijk vastplakken en de grond en grassen aanbrengen aan de voorzijde?moet aan de achterzijde van de tweede laag grassen de overtollige vezels nog stofzuigen?

coalminer

Eerste klas ! Dit is wat mij betreft modelbouw .En ,railplan mag er ook zijn .

Ren
 


Steam.N

Zeer knap gemaakt !
Ben je in HO bezig?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Martin Welberg

Mag het ietsje groter zijn Jean, is amerikaans 0 , 1:48 [;)]

Martin Welberg

Tijd geleden merkte iemand op dat de werf eigenlijk een beetje te bruin was van kleur, vandaag in ieder geval het dek wat meer de grijzere verweerd hout tint proberen te geven, acrylverf met A/I tough job over de nitrobeits heen?



En speciaal voor iemand die vroeg of m'n bouwmanier voor struiken ook in N te gebruiken is, het kleinste struikje wat ik gemaakt heb, plm 17mm hoog?



Verder vind ik dat ik wel klaar ben met de begroening achter en tussen de schuurtjes?







Commentaar / opmerkingen van harte welkom, kan zijn dat ik zo gefocused ben dat ik wat over het hoofd zie?

Metpetergaathetbeter


jacques timmermans

Martin,

zeer geslaagde foto?s, maar er zit nog een flinke blauwzweem, welke in de grijze tinten zeer goed opvalt, in. Om mooie foto?s met een correcte kleurweergave te verkrijgen moet je niet enkel de witbalans op je camera instellen, maar tevens het (neutrale) grijs in je foto?s corrigeren.

Jacques Timmermans

Martin Welberg

Dank je Jacques, grijs correctie moet ik nog uitvinden hoe dat zit. Wordt aan gewerkt...

Gerolf

Knappe detailfoto's [8D]
Ik denk dat je aangeplante groen ook "genoeg" is [;)]
Over de kleurbalans: Ik weet natuurlijk niet hoe het er "echt" bij je uitziet, maar misschien moet je nog wat afregelen aan je RGB-Ledstrip-instellingen?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Vooral de eerste foto vind ik prachtig.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }