Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Cardigan Bay Coastal RR

Gestart door Martin Welberg, 07 januari 2012, 04:12:09 AM

Martin Welberg

Vandaag de sidewalk en 2 platforms toegevoegd, klein menneke bekijkt het werk...







Paar kleine dingen en een lading NBW's en dan ga'k maar is aan de zooi eromheen beginnen  ::)

Steven123

Net echt  :o  Voelt erg realistisch aan dat hout
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Steam.N

Ziet er erg mooi uit, Martin.
En het hout is knap bewerkt.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

GVL

Mooi!
Hoe geef je het hout die vergrijsde kleur, Martin?

Martin Welberg

#424
Dank heren ! Gebruik voor het vergrijzen van het hout een aantal Alcohol / Inkt stains, ook wel A/I genoemd. Basis recepten her en der een beetje naar mijn smaak aangepast maar in principe hier beschreven..http://www.rustystumps.com/RSSMDownloads/Inking%20Stripwood.pdf
Meeste van mijn mixen zijn met deze Daler Rowney FW inkten, zwart met sepia, zwart, bruin en sepia in een IPA. Is een kwestie van proberen.

Martin Welberg

Beetje aan 't voorbereiden voor Mechelen, baantje gaat morgen naar beneden. Effe kijken of ik nog weet hoe ie in elkaar moet. Woensdag testen en boompies herstellen die na OntraX wat transportschade hebben gehad. Wel besloten om zo veel mogelijk 0n30IMA kits mee te nemen. Dus maar wat aan het prutsen met de reefertjes. Metalen dakkie in de verf en pastelpoeiers. Walkway verlijmt, paar kleine details nog en ze kunnen mee...







Excuses voor de wat blauwige plaatjes. Na 3 keer mieren met de WB was ik het wel zat...

Steam.N

Citaat van: milocomarty op 23 oktober 2012, 01:02:10 AM
... Na 3 keer mieren met de WB ...
Sorry, Martin.  Ik ben niet mee  :-[
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Martin Welberg

Sorry Jean, instellen van de witbalans...

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Martin Welberg

Mooi, ben er een beetje teveel aan gewend om het WB te noemen  :-[
Vandaag een start gemaakt om het baantje klaar te maken voor Mechelen. Onderstel staat, morgen de bakken erop en wat eerste testritten. Al mijn rijdend materiaal heeft sinds OntraX afgelopen maart zowat stil gestaan  ::)

Martin Welberg

Excuses dat de meeste foto's niet te zien zijn, server staat in New Jersey en die hebben Sandy over de vloer gehad...
Twee van Mechelen dan maar...





Foto's René Wolf

Steam.N

Zéééééééééér mooi !!!   :P :P :P
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }


Martin Welberg

Tijdje geleden dat ik wat aan m'n baantje heb gewerkt. Veel boompies in de maak. Vanavond maar wat op z'n plek gezet. De grote den met de kleinere achter  Kirk's..









Ben van plan er nog een 2 of 3 van die grotere en wat middelmaatjes neer te pleuren. Beetje gek eigenlijk om de sign tussen het groen te verstoppen maar denk dat er in de scene wat meer te ontdekken valt (voor die die het niet weten  ;))

TBCédric

mooi mooi. De brug is echt prachtig gemaakt en gewearthert8
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.